چهارشنبه 22 مهر 1383

فرزانه طاهري: 10 داور جايزه ادبي گلشيري را براي انتخاب آثار برتر همراهي مي‌‏كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

در چهارمين دوره جايزه ادبي گلشيري كه مرحله داوري آن چند روز پيش اعلام شد, 10 داور آثار برگزيده را به جامعه ادبي معرفي كنند.
فرزانه طاهري(همسر هوشنگ گلشيري) در گفت‌‏وگو با خبرنگار ادبي "ايلنا"گفت:امسال براساس تصميم اعضا بنياد, داوري در مرحله اول براساس نظر خواهي بود كه براساس فرم نظر خواهي كه براي 60 نفر از منتقدان و نويسندگان ارسال شد وارد مرحله داوري شديم.
وي در ادامه تصريح كرد: ملاك‌‏هاي داوري براي جايزه ادبي گلشيري: زبان اثر, نثر و ساختمان اثر است و در واقع هماهنگي اجزا اثر با هم مد نظر داوران قرار مي‌‏گيرد. داوران جايزه ادبي گلشيري هم افرادي با پسندهاي مختلف هستند تا بتوانيم آثار برگزيده از ژانرهاي مختلف را به جامعه ادبي معرفي كنند.
طاهري در ادامه با بيان اين نكته كه 3 نفر از 10 نفر از داوران دور چهارم را نويسندگان و منتقدان خارج از كشور تشكيل مي‌‏دهند, گفت: داوران در روز برگزاري مراسم معرفي خواهند شده و كساني كه اثرشان در اين جايزه شركت داده شده بايد به اين نكته وقوف داشته باشند كه جايزه سالانه بنياد گلشيري به همه نويسندگان ادبيات معاصرتعلق نمي‌‏گيرد بلكه اين جايزه و مسابقه تنها به آثار منتشر شده در سال 1382 اختصاص دارد.
وي در ادامه افزود: جايزه ادبي گلشيري, جمعا به 4 برگزيده بنياد رقمي در حدود 3 ميليون تومان لوح تقدير و تنديس بنياد گلشيري را تقديم مي كند.
طاهري با اشاره به اين نكته كه جوايز ادبي سهم بزرگي در معرفي آثار برتر به جامعه دارد گفت: با توجه به آشفتگي حاكم بر بازار چاپ و نشر مخاطبان دچار دشواري براي انتخاب كتاب مي‌‏شوند اما جوايز ادبي مي‌‏توانند شاخصه‌‏هاي برگزيده هر سال را به مخاطبان معرفي كند و امسال هم مثل سال گذشته داستان برگزيده هر مجموعه داستان در كنار هم در كتاب نقش 82 منتشر مي‌‏شوند تا اگر مخاطبان به همه كتاب‌‏هاي برگزيده دسترسي ندارند بتوانند اين داستان‌‏ها را در يك كتاب بخواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طاهري در پايان افزود: جايزه ادبي گلشيري در تمام مدت فعاليت بنياد گلشيري بدون غرض‌‏ورزي سعي در معرفي آثار برگزيده به جامعه داشته و دارد و ما اميدواريم كه پس از اعلام انتخاب, كسي به اين فكر نكند آيا پشت پرده چيزي بوده و يا در انتخابات غرضي ورزي نقش داشته يا نه چرا كه انتخاب‌‏ها براساس محاسبات آماري صورت مي‌‏گيرد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13054

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرزانه طاهري: 10 داور جايزه ادبي گلشيري را براي انتخاب آثار برتر همراهي مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016