چهارشنبه 25 آبان 1384

پاسخ قاطع انجمن شاعران ايران به نمايندگان تندروي معترض به منوچهر آتشی، فردا

در حالي كه نمايندگان تندروي مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در صحن علني مجلس، سيد عزت الله ضرغامي را به سبب تقدير از "منوچهر آتشي" شاعر معاصر در همايش "چهره هاي ماندگار" صدا و سيما مورد انتقاد شديد قرار دادند، شاعران مذهبي كشور بلافاصله با ارسال نامه اي براي ضرغامي از انتخاب آتشي بعنوان چهره ماندگار ادبي كشور تقدير كردند.

به گزارش خبرنگار «فردا» صبح امروز چند نماينده تندرو مجلس در تذكري به رئيس جمهور خواستار ممانعت تجليل از اشخاصي شدند كه به ادعاي آنها "سوابق هنري و ادبي و سياسي مناسبي ندارند."

جالب آنكه اين بخش از نمايندگان از رئيس جمهور اين درخواست را كرده اند در حالي كه رئيس سازمان صدا و سيما با حكم مقام معظم رهبري منصوب مي گردد.

پس از قرائت اين تذكر در مجلس، شكرالله عطارزاده نماينده بوشهر كه عموما سخنان وي در مجلس دستاويزي براي مخالفان در تمسخر و وهن مجلس مي باشد در نامه اي كه به خبرنگاران تحويل داد، منوچهر آتش را به ضديت با دين و انقلاب متهم كرده و او را عامل ساواك خواند.

اين در حالي است كه منوچهر آتشي به پيشنهاد انجمن شاعران ايران به عنوان چهره ماندگار انتخاب شده است.

عطارزاده كه پيش از اين براي انتخابات رياست جمهوري هم نامزد شده و ناطق نوري و محمد خاتمي را هم به عنوان وزيران خود معرفي كرده بود در اين نامه توهين آميز ادعا كرد: "آتشي در طول دوران زندگي خود با اشاعه گرايشهاي لائيكي و ضد ديني با قلم مسموم خود ارزش‌هاي ديني و انقلابي را به باد تمسخر گرفته و در روزگاري كه حاكميت مطلق حكومت دست نشانده پهلوي همه دارايي‌هاي اين مملكت را به تاراج برده بود با مدح رضاخان ملعون در اشعار خود رضايت حكومت محمدرضا و ساواك را به خود جلب مي‌نمايد تا آنجا كه افتخار مميزي ساواك را به دست مي‌آورد."

ادعاهاي اين نماينده مجلس به قدري توهين آميز بود كه رسانه هاي خبري كشور از انتشار آن خودداري كرده و حتي خبرگزاري مهر نيز كه آن را منتشر كرده بود، پس از لحظاتي از روي خروجي اينترنتي خود حذف كرد.

بلافاصله پس از اين اقدامات موهن، انجمن شاعران ايران در نامه‌اي به رئيس سازمان صدا و سيما از انتخاب "منوچهر آتشي "به عنوان چهره‌ ماندگار عرصه شعر و ادب تقدير كرد.

امضا كنندگان نامه انجمن شاعران ايران شامل مشفق كاشاني، محمود شاهرخي، قيصر امين پور، سهيل محمودي، ساعد باقري، مصطفي رحماندوست، فاطمه راكعي، محمدرضا عبدالملكيان، عليرضا قزوه، عبدالجبار كاكايي، حسين اسرافيلي، محمدعلي بهمني و بيوك ملكي در نامه خود آورده اند: تقديم صميمانه‌ترين سپاس‌هاي جامعه هنري و ادبي ايران به ويژه شاعران و اصحاب شعر جهت پذيرش پيشنهاد اين جمع و تحقق خواسته به حق و خداپسندانه مبني بر معرفي شاعر ارجمند معاصر استاد منوچهر آتشي به عنوان چهره ماندگار كه به واقع اداي ديني است به پيشكسوتان واجب‌الاحترام و اسباب دلگرمي براي هنرآفرينان و صاحب قلماني است كه در عين تلاش در جهت خلاقيت، ابداع و نوآوري، پيوند با ريشه‌هاي محكم هويت ملي و ديني و ابتناء بنيادهاي هنر و ادبيات امروز را بر پايه‌هاي محكم فرهنگ و ادبيات اصيل اين سرزمين خواستارند.

حسن نظر حضرت عالي و حرمتي كه به راي پيشنهاد دهندگان نهاديد، بسي مايه رضايت خاطر و سپاس‌مندي است.

انجمن شاعران ايران در پايان نامه خود از رئيس سازمان صدا و سيما خواسته است مراتب امتنان و تشكر صميمانه خود را به دست اندركاران مراسم بزرگداشت چهره‌هاي ماندگار ابلاغ نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27380

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ قاطع انجمن شاعران ايران به نمايندگان تندروي معترض به منوچهر آتشی، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016