پنجشنبه 3 آذر 1384

رضا سید حسینی در مراسم تشییع منوچهر آتشی: "آتشی" اولین دفتر شعرش را با پس انداز من به چاپ رساند، مهر

- آتشی چهره ای بود که ناگهان در شعر ما ظهور کرد و با صفا و سادگی که داشت در دل های همه ما نفوذ کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم منوچهر آتشی ، سید حسینی درباره حضور در محافل شعری با شرکت منوچهر آتشی گفت : ما در مجله روشنفکر که حضور داشتیم با حضور آتشی ، فریدون مشیری و من به بحث درباره شعر های معاصر می پرداختیم .

وی در ادامه افزود : در آن زمان مشیری مسئول صفحه شعر مجله " روشنفکر" بود و آتشی هم شعرهای خود را برای این مجله می فرستاد و مشیری هم در صفحه شعر روشنفکر به چاپ می رساند .

سید حسینی در ادامه افزود : در یکی از جلساتی که ما مشغول بحث درباره شعر ها بودیم آتشی یکی از شعرهایش را برای من خواند و ناگهان جاذبه شعر آتشی مرا گرفت و من گفتم که خودم این شعرها را چاپ می کنم و از آتشی دیگر شعرهایش را هم گرفتم و رفتم به هر ترتیبی که بود با پس اندازی که داشتم اولین دفتر شعر آتشی را به چاپ رساندم .

وی با بلند کردن کتاب « آهنگ دیگر » خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت : اولین کتاب آتشی را من به چاپ رساندم و روی جلد کتاب هم نوشته ناشر رضا سید حسینی .

این مترجم در ادامه افزود : بعد از انتشار کتاب شعر آتشی دوستی ما ادامه پیدا کرد و تا آخر هم ادامه داشت . آتشی در میان همه شاعران و چهره های روشنفکری جلوه ای داشت و در همه روزنامه ها اشعارش مورد نقد و بررسی قرار می گرفت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی درباره این نقدها گفت : مطبوعات می نوشتند که از بوشهر شاعری آمده که ایلیاتی است و چه شعرهایی می گوید ! ، آتشی همانطور هم بود و سادگی و صفای او را همه ما دیده بودند .

چهره ماندگار ادب فارسی در ادامه درباره آتشی گفت : یکی از گرفتاری های ما در مطبوعات پیش از انقلاب شعرهای آتشی بود و همان شعر معروف « شنبه سوراخ ، یک شنبه سوراخ ، دوشنبه سوراخ سوراخ .... جمعه همه سوراخ ها در چاه ... » همین شعر باعث دردسر ما شد و همه ما را گرفتند و جنجال بزرگی به پا شد .

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27553

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا سید حسینی در مراسم تشییع منوچهر آتشی: "آتشی" اولین دفتر شعرش را با پس انداز من به چاپ رساند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016