جمعه 26 خرداد 1385

"مجوعه‌ اشعار" نصرت رحمانی منتشر شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

«مجوعه‌ی اشعار» نصرت رحمانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کتاب يادشده، شامل شعرهای منتشرشده‌ی رحمانی، مجموعه‌های او از جمله «کوچ»، «کوير»، «ترمه»، «حريق باد»، «ميعاد در لجن»، «شمشير، معشوقه‌ی قلم»، «پياله دور دگر زد» و «بيوه‌ی سياه» را دربر می‌گيرد که از سوی انتشارات نگاه عرضه شده است.

سال گذشته نيز «گزيده‌ی اشعار» او از سوی انتشارت مرواريد به چاپ سوم رسيد.

همچنين مراسم ششمين سال درگذشت رحمانی روز ۲۷ خردادماه جاری بر سر مزارش در سليمان‌داراب رشت برگزار می‌شود.

فرزند رحمانی نيز چندی پيش از انتشار مجموعه‌هايی از شعرهای چاپ‌نشده، مصاحبه‌ها و دست‌نوشته‌های اين شاعر خبر داد و گفت، مجموعه‌ای از عکس‌های او نيز به‌همراه يکی از مجموعه‌های يادشده - که به‌صورت جداگانه منتشر خواهند شد - به چاپ می‌رسد.

البته تعدادی از گفت‌وگوها، مجموعه‌ی شعرهای چاپ‌نشده و دست‌نوشته‌های رحمانی گردآوری شده‌، ولی هنوز برای انتشار آن‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

مجموعه‌ی شعر «بيوه‌ی سياه» و «آبروی عشق» (عاشقانه‌ها) نيز از بعد از درگذشت او ازسوی خانواده‌اش توسط انتشارات نگاه و پوينده منتشر شدند. «مردی که در غبار گم شد» نيز اتوبيوگرافی اين شاعر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحمانی‌ زاده‌ی تهران در روز دهم اسفندماه سال ‌۱۳۰۸ بود. در مدرسه‌ی پست و تلگراف و تلفن درس خواند. مدتی در راديو مشغول بود و روزنامه‌نگاری هم کرد؛ با مجله‌های «فردوسی»، «تهران مصور»، «سپيده و سياه» و «اميد ايران» همکاری داشت و مسؤول صفحه‌های شعر مجله‌ی «زن روز» شد.

او از جمله شاعرانی است که نگاهی تلخ و سياه داشت و جايی از او با عنوان استعدادی برجسته، ولی سوخته در نسل دوم شعر معاصر ياد شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30545

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"مجوعه‌ اشعار" نصرت رحمانی منتشر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016