جمعه 12 آبان 1385

کاظم سادات اشکوری: وضع شعر خيلی بد است، ايسنا

کاظم سادات اشکوری دو مجموعه‌ی شعر جديد منتشر می‌کند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


دو مجموعه شعر جديد از کاظم سادات اشکوری منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "گفت‌وگو در خيابان عصر"، مجموعه شعرهای آزاد اين شاعر و "نيلوفران ماه"، شعرهای نيمايی او هستند که در طول هشت سال آن‌ها را سروده است.

سادات اشکوری با بيان اين‌که وضع شعر خيلی بد است، متذکر شد: هم هرگز عادت ندارم برای چاپ شعرم به ناشری پيشنهاد بدهم، بنابراين تا وقتی کسی برای چاپ چيزی نگويد، اين مجموعه‌ها را چاپ نخواهم کرد.

وی که مجموعه شعر "در سايه سکوت‌"ش سال ۸۳ منتشر شده، اعتقاد دارد: برای چاپ مجموعه شعر جديد بايد چند سالی از مجموعه قبلی بگذرد تا در ذهن مخاطب رسوب کند؛ اما شاعران جوان امروز تا کتاب‌شان آماده می‌شود، می‌خواهند آن‌را چاپ کنند؛ در حالی که بهتر است سبک و سنگين کنند و تأمل بيش‌تری روی شعرهای‌شان داشته باشند، و بعد آن‌را به چاپ بسپارند.

اين شاعر افزود: به‌هر حال وقتی کتاب شعری از کسی که سال‌ها شعر می‌گويد، چاپ می‌شود، مخاطب انتظار بيش‌تری از او دارد؛ به اين دليل وسواس قدری بيش‌تر می‌شود. ضمن اين‌که وقتی سن بالا می‌رود، ديگر آن شور و حال گذشته را برای شعر گفتن و چاپش وجود ندارد.

سادات اشکوری اوضاع کنونی نشر را رضايت‌بخش ندانست و توضيح داد: "افسانه‌های برزرود" چند ماهی است که برای دريافت مجوز نشر رفته است. سابقا به اين نوع کتاب‌ها زود مجوز می‌دادند، ولی حالا اوضاع بسيار بد شده، و حتا اين نوع کتاب‌ها را هم نگه می‌دارند.

همچنين "افسانه‌های اشکور بالا" از اين نويسنده و پژوهش‌گر که بعد از ۳۲ سال تجديد چاپ می‌شود، برای دريافت مجوز ارايه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"پست جنوب" نوشته آنتوان سنت اگزوپری نيز با ترجمه اشکوری به چاپ سوم خواهد رسيد. ضمن اين که "پژوهش مقدماتی در سه روستای شمال ايران" وی در انتظار چاپ به‌سر می‌برد.

از کاظم سادات اشکوری مجموعه‌های شعر "شب‌ها"، "از دم صبح"، "با ماسه‌های ساحل"، "آن سوی چشم‌انداز"، "از برکه‌ها به آينه"، "رگبار آفتاب"، "ماهتاب اسفند"، "چهار فصل"، "در کنار جاده پاييزی"، و مجموعه‌های داستانی "يک ساعت از ۲۴ ساعت" و "برگ‌ها می‌ريزند" انتشار يافته‌اند. همچنين چند کتاب نقد و بررسی شعر معاصر و ترجمه از وی منتشر شده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31950

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاظم سادات اشکوری: وضع شعر خيلی بد است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016