يكشنبه 6 اسفند 1385

محمدعلی سپانلو به وضعيت تجديد چاپ آثارش انتقاد کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

محمدعلی سپانلو با اشاره به تجديد چاپ چند عنوان از کتاب‌هايش، نسبت به برخی ايرادهای گرفته‌شده در چاپ مجدد آن‌ها انتقاد کرد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ به‌گفته‌ی سپانلو، کتاب‌ «هزار و يک شعر»، بررسی يک قرن شعر نو فارسی، به‌همراه «قصه‌ی قديم» شامل ۱۱۱ قصه از ادبيات قديم، در حال تجديد چاپ سوم توسط نشر کاروان است.

همچنين «سياحت‌نامه‌ی ابراهيم‌بيگ» ازسوی نشر آگاه به‌تازگی برای نوبت سوم منتشر شده است.

چاپ اول «منتخبات» نيز که برگزيده‌ی ۴۰ سال شاعری اين شاعر معاصر است، در حال حاضر در انتظار دريافت مجوز نشر است، که نشر نگاه آن‌را به‌چاپ می‌رساند.

«کاشف از يادرفته‌ها» - جديدترين شعرهای سپانلو - هم توسط همين مرکز نشر منتشر خواهد شد.

اما ترجمه‌های او از دو نمايش‌نامه‌ی «عادل‌ها» و «شهروندان» آلبر کامو قرار است برای چاپ دهم منتشر شوند، که البته با اشاره به ايرادهای گرفته‌شده به نمايش‌نامه‌ی «عادل‌ها»، گفت: برايم عجيب است که کتابی بعد از اين همه چاپ ‌شدن، حالا برای انتشار دوباره، با ايرادهای عجيب و غريب روبه‌رو می‌شود، در حالی‌که کامو اصلا نويسنده‌ی اخلاقی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او افزود: اين کتاب در همين دوران درآمده است؛ نه ما عوض شده‌ايم و نه ديگران. پس شايد بررس عوض شده است. اين‌ها فقط برای سانسور است، چون هيچ منطقی در پس آن وجود ندارد. من به چنين سانسوری تن نمی‌دهم و اگر بخواهند با اصلاحيه، تغيير يا حذف، به چاپ کتابم اجازه بدهند، منتشرش نمی‌کنم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32843

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدعلی سپانلو به وضعيت تجديد چاپ آثارش انتقاد کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016