دوشنبه 13 اسفند 1386

علی باباچاهی به پانزدهمين مجموعه‌ شعرش رسيد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


بعد از مجموعه‌ی شعر «پيکاسو در آب‌های خليج فارس»، علی باباچاهی پانزدهمين مجموعه‌ی شعرش را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اولين مجموعه‌ی شعر اين شاعر در سال ۱۳۴۶ با عنوان "در بی تکيه‌گاهی" و آخرين مجموعه‌ی او، "رفته بودم به صيد نهنگ"، در سال ۸۳ منتشر شده است.

او که مجموعه‌ی شعر «پيکاسو در آب‌های خليج فارس» را نيز از ارديبهشت‌ماه به نشر ثالث سپرده است، گفت، اين مجموعه هنوز در انتظار دريافت مجوز است.

باباچاهی درباره‌ی مجموعه‌ی‌ شعر تازه‌اش توضيح داد: مجموعه‌ی شعر آخرم، شعرهای نيمه‌ی دوم سال ۸۵ و تمام امسال را دربرمی‌گيرد. اين مجموعه ضمن اين‌که بر زبان محاوره ايستاده است؛ ولی اين محاوره، محاوره‌ی مسلط و رايج نيست؛ بلکه با اين زبان محاوره، باز هم با فضاهای ديگری روبه‌رو می‌شويم که با همان موضوع محوری است که از کتاب اولم شروع شده و تا امروز هم ادامه يافته است.

او افزود: شاعر دچار نوعی بی‌قراری نوشتن است و من نيز دچار اين بی‌قراری هستم. هرگز نمی‌توانم بدون بی‌قراری زندگی کنم و اين بی‌قراری نه تنها در نوع نگاه، حتا در روزمرگی‌ها و نوع نگارش هم تأثير دارد. مثلا تجربه‌ای را که به طول يک سال انجام می‌دهم، يک مجموعه‌ی شعر می‌شود؛ بنا به اين بی‌قراری، قراری را با مخاطب می‌گذارم. البته من نمی‌توانم او را در اجبار خوانش قرار دهم که حرف‌های قبلی مرا بشنود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين شاعر همچنين يادآور شد: هر شاعری وقتی کتابی را منتشر می‌کند، بايد با کتاب بعدی‌اش فاصله‌گذاری داشته باشد؛ زيرا معتقدم هر شاعر در طول عمرش يک حرف را می‌زند و يک نوع محوريت نگارشی دارد و آن است که تکثير می‌شود؛ اما اين تکثير نبايد به تکرار بيانجامد؛ به اين دليل، منتظرم اول مجموعه‌ی شعر «پيکاسو در آب‌های خليج‌ فارس» چاپ شود و بعد از آن، مجموعه‌ی تازه‌ام را برای انتشار خواهم سپرد.

باباچاهی گفت، کتاب «زيباتری از جنون» هم که اثری درباره‌ی زندگی و شعر اسماعيل شاهرودی است، از ۹ ماه قبل در انتظار دريافت مجوز نشر به سر می‌برد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36096

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی باباچاهی به پانزدهمين مجموعه‌ شعرش رسيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016