یکشنبه 20 اردیبهشت 1383

مادر یاسمن و سارا به ایران پناهنده شد


امروز جمعه 16 اردیبهشت 1423 هجری شمسی مطابق با 7 می 2044 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم: این برنامه را از دویچه وله می توانید بشنوید. برای شنیدن برنامه اینجا را کلیک کنید غار دقیانوس غار...

امروز جمعه 16 اردیبهشت 1423 هجری شمسی مطابق با 7 می 2044 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم:

این برنامه را از دویچه وله می توانید بشنوید. برای شنیدن برنامه اینجا را کلیک کنید

غار دقیانوس
غار دقیانوس از هفته پیش افتتاح شد. سارا معروفی مدیرعامل سازمان میراث فرهنگی
در مراسم افتتاحیه این غار شرکت کرد و اعلام کرد که توریست های کشورهای مختلف از این به بعد در بازدید از این غار شرکت خواهند کرد. غار دقیانوس بعد از موزه ایران باستان بزرگترین موزه ایران خواهد بود. سه هزار و پانصد قانون اساسی ایران و متمم و اصلاحیه های آن که سه هزار و چهارصد و شصت ونه مورد آن در چهل سال گذشته نوشته شده است، در این موزه نگهداری می شود. در این موزه همچنین اعضای شورای نگهبان سابق نیز نگهداری می شوند. عزالدین لاریجانی مسوول امور دیجیتالی این بخش اعلام کرد میکروپروسسورهای پیشرفته در حال کشف لایه های خاکستری ذهن اعضای شورای مذکور هستند، اما تا کنون چیزی در این لایه ها کشف نشده است.


تظاهرات گسترده ماه می
کامی محجوب رهبر کارگران ایرانی اعلام کرد که بزرگترین تظاهرات کارگری بیست سال گذشته در تهران برگزار شد. کامی محجوب گفت که سی و هشت هزار عضو حزب توده ایران که درحال حاضر فراکسیون اکثریت خانه کارگر را در اختیار دارند همراه با سه هزار و دویست کارگر باقی مانده از کارگران کشور در این تظاهرات شرکت کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار افزایش تولید کارگران شدند. آنان اعلام کردند مکانیزه شدن کارخانه ها باعث ایجاد توقف در جنبش کارگری شده است. درحال حاضر برای هر کارگر 15 هوادار و عضو حزب وجود دارد.

شکنجه را ممنوع کنید
مازیار لاهیجی رئیس قوه قضائیه ایران طی بخشنامه ای اعلام کرد که از این به بعد بازجویان دادگاهها و پلیس و سازمان امنیت کشور حق استفاده از اتاق تخلیه روحی را ندارند. اتاق های تخلیه روحی اتاق هایی هستند که از سی سال پیش که شکنجه فیزیکی در ایران ممنوع شد، در آن تصاویر عسگراولادی، بادامچیان، مرتضوی و علی لاریجانی در اندازه های بسیار بزرگ نصب شده است و سخنرانی های قدیمی و سرودها و موسیقی انقلابی در آن پخش می شود. و متهمین با دیدن این تصاویر و شنیدن این صداها اگر به جرایم خود اعتراف نکنند دچار دپرسیون شدید شده و بیمار می شوند. دیوید علیپور ابیانه یکی از قربانیان اتاق تخلیه روحی گفت: من در بیست روزی که در اتاق تخلیه روحی بودم هرروز فکر می کردم دارم دیوانه می شوم، احساس سرما می کردم و نفسم بند می آمد.

مادر یاسمن و سارا به ایران پناهنده شد
نیلوفر مارگریت بانوی هشتاد و سه ساله ای که به سفارت ایران در بروکسل پناهنده شده است اعلام کرد تا هفته آینده به تهران خواهد رفت. دولت اسلامی بروکسل تعهد داد که با انتقال خانم مارگریت به تهران موافقت کند. یاسمن و سارا دو دختر خانم مارگریت که سالهاست در ایران زندگی می کنند خواستار احقاق حقوق شان شدند. خانم مارگریت گفت: تحمل حجاب اجباری در بروکسل برای من دشوار است، به ایران می روم تا در این روزهای آخر راحت باشم.

فرهنگستان زبان ایران
سامان دیوید مولر رئیس فرهنگستان زبان ایران اعلام کرد که از این به بعد استفاده از واژه های جدید به جای واژه های قدیمی رایج می شود. وی به تیتر روزنامه های هفته گذشته اشاره کرد و آن تیترها را اسباب خجالت دانست.
روزنامه شمیران تایمز نوشته بود: مجلس اوچ ثانیه شیمبل کاری گاگولی های وزارت راه رو ریخت جوق.
روزنامه زی زی تاپ نوشته بود: پرسپولیس زاغار، استقلال جینگولی مستان، داور جواد دوهزاربوق، تماشاگر اسگل شد.
روزنامه پژواک نوشته بود: مجلس تک پیک، وزیر راه گیوآپ، اوبس، می خوامت!
سامان دیوید مولر اعلام کرد که از این به بعد واژه های جدید را برای جایگزین کردن از طریق رسانه های گروهی اعلام خواهد کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7426

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مادر یاسمن و سارا به ایران پناهنده شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008