دوشنبه 4 خرداد 1383

نامه رهبری به قوه قضائیه نرسید


با پایان اکران فیلم مارمولک، نگرانی کلیه تمساح ها نیز برطرف شد. تهیه کننده فیلم مارمولک که با فروش هفتصد و پنجاه میلیون تومانی در بیست و چهار روز مشت محکمی به دهان دایناسورهای ژوراسیک پارک استیون اسپیلبرگ زده بود، اعلام کرد: اگر شما دایناسور دارید، ما هم مارمولک داریم.

خبرهای این هفته ایران و جهان را می خوانید.

برنامه تصویری این بخش هرهفته از شبکه تلویزیونی صدای آمریکا(VOA) پخش می شود.

حکم هاشم آقاجری در حال تجدید نظر
نگرانی محافل محافظه کار از زنده ماندن هاشم آقاجری در هفته گذشته شدت یافت. بنابه اظهار خبرگزاری ایسنا رهبری نظام در هفته گذشته اعلام کرد که با وجود اینکه قاضی مستقل است، اما در حکم هاشم آقاجری باید تجدید نظر شود. ظاهرا دستور رهبری برای وزیر راه و ترابری فرستاده شده بود، چون رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که: هیچ دستوری از سوی رهبری به قوه قضائیه ارسال نشده است. برخی از کارشناسان پست اعلام کردند که ممکن است نامه ارسال شده توسط رهبری، وسط راه توی جوب افتاده و آب آنرا برده باشد. از سوی دیگر مخبر کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد: آقاجری به زودی آزاد خواهد شد. انتشار خبر زنده ماندن آقاجری باعث شد که میزان مصرف قرص های آرام بخش در میان محافل محافظه کار افزایش یابد. تعدادی از این افراد به پزشک مراجعه کرده و اعلام کرده اند که اعدام نشدن آقاجری به عنوان ضربه به نظام باعث ایجاد درد در نواحی مختلف بدن آنها شده است. یکی از نزدیکان به محافل محافظه کاران گفت: کاش لااقل چهل پنجاه نفردیگر را زندانی می کردند.

اخبار پیشرفت های علمی
مرد شماره دو جمهوری اسلامی، استاد اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: مدیران کشور با علاقه تولید هواپیماهای شخصی را پیگیری می کنند. سه ماه قبل نیز اعلام شده بود که جمهوری اسلامی به تکنولوژی تولید پله برقی در تبریز دست یافته است. از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: زیردریایی ساخت ایران به بهره برداری رسید. طی همین روز رئیس سازمان زندانهای جمهوری اسلامی اعلام کرد: حتی در تامین غذای زندانیان هم مشکل داریم.

مارمولک ها و تمساح ها
با پایان اکران فیلم مارمولک، نگرانی کلیه تمساح ها نیز برطرف شد. تهیه کننده فیلم مارمولک که با فروش هفتصد و پنجاه میلیون تومانی در بیست و چهار روز مشت محکمی به دهان دایناسورهای ژوراسیک پارک استیون اسپیلبرگ زده بود، اعلام کرد: اگر شما دایناسور دارید، ما هم مارمولک داریم. آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه نیز چند روز پیش نگرانی خود را از استفاده ابزاری از خزندگان برای انتقاد از روحانیون اعلام کرد.

ضرغامی مدیر عامل سیما
علی لاریجانی پس از ده سال مدیریت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی استعفا داد. وی که موفق شده بود در طول ده سال تلویزیون ایران را از سه شبکه غیرقابل تحمل به شش شبکه غیرقابل تحمل توسعه دهد، در حالی استعفا داد که قرار است عزت الله ضرغامی از نظامیان سابق جانشین او شود. قرار است ده سال عزت الله ضرغامی مورد آموزش قرار بگیرد تا بتواند همان کارهای علی لاریجانی را تکرار کند. چند روز قبل رهبری حکومت ایران بدون هیچ دلیلی از صدا و سیما بازدید کرد. وی پس از بازدید از آنجا بیرون آمد، چون باید به خانه اش باز می گشت.

دیلی میرور و جام جم
با انتشار تصاویر سکسی سیاسی مربوط به شکنجه در زندان ابوغریب عراق سردبیر روزنامه دیلی میرور لندن استعفا داد و چند دقیقه بعد از استعفا چون روزنامه قحطی بود با روزنامه جام جم مصاحبه کرد. بدنبال این تصاویر مسوولان عالیرتبه دولت آمریکا عذرخواهی کردند، اما با انتشار تصویر بریدن سر نیکلاس برگ توسط نیروهای القاعده در جلوی دوربین تلویزیون موج افکار عمومی متوجه فضای بسیار خشن موجود در عراق شد. این امر چنان جدی بود که حتی رهبران جمهوری اسلامی هم شدیدا واکنش نشان دادند.
رهبر حکومت ایران اعلام کرد: نباید در مقابل اشغالگران آمریکایی به مقدسات مسلمانان و شیعیان ساکت ماند. خاتمی رئیس جمهور ایران نیز قرار شد بعدا طی نامه ای سرگشاده در این مورد نظر بدهد، اما هاشمی رفسنجانی گفت: احتمال داره، شاید. رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران و سخنگوی جوانان عراقی، که مطابق معمول نمی داند معنی کلماتش چیست، اعلام کرد: جوانان عراقی نخواهند گذاشت دیکتاتوری آمریکایی جایگزین دیکتاتوری صدام شود. اما محسن رضایی سخنگوی جوانان ایرانی و فرمانده سابق سپاه پاسداران اعلام کرد: مقابله با آمریکا ما را به جایی نمی رساند. فعلا جناح های حکومتی ایران معتقدند در مقابل مسائل عراق نباید ساکت ماند، اما لزومی هم ندارد که برای سکوت نکردن آدم حرف های مشخصی هم بزند.

تا هفته دیگر شما را به خدای بزرگ می سپاریم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه رهبری به قوه قضائیه نرسید' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008