سه شنبه 9 تیر 1383

قیمت مردم چند است؟


یکی از چیزهایی که نشان می دهد کرامت انسانی در ایران خیلی مهم است این است که هر سال چند هزار انسان در تصادف اتوموبیل بمیرند.

با توجه به اینکه در هفته گذشته در تصادف رانندگی اطراف زاهدان 71 نفر کشته و 160 نفر مصدوم و مجروح شدند، و یک روز قبل از آن در عراق در همین حدود از مردم کشته و مجروح شدند، البته نه در تصادف اتومبیل بلکه در چهارانفجار درچهار شهر مختلف، لذا به این سووال پاسخ می دهیم که اگر در هر کشوری از دنیای موجود( در سال 1383 هجری شمسی مطابق با 2004 میلادی ) قرار باشد 100 نفر آدم در یک اتفاق از بین بروند، چه اتفاقی باید رخ بدهد؟

اسپانیا: برای چنین اتفاقی باید چند بمب منفجر شود، چنین اتفاقی هر بیست سال یکبار رخ می دهد و در اثر این اتفاق حکومت سه روز عزای عمومی اعلام می کند و در کارهایش تجدیدنظر اساسی می کند.

ژاپن: برای کشته شدن 100 نفر ده زلزله با قدرت هفت ریشتر لازم است. در اثر این حادثه دولت دائما تحقیق می کند و هر روز میزان خسارت کمتر می شود.

هند: برای کشته شدن 100 نفر حتما یک سیل بزرگ یا یک تصادف بزرگ قطار مسافربری رخ می دهد. این اتفاق هر دو سه سال یک بار می افتد. دولت هند در این مورد کاری نمی تواند بکند، چون کشور بسیار فقیر است.

کنیا: برای کشته شدن 100 نفر بطور همزمان یا باید چند کودتا رخ دهد یا پنجاه شیر گرسنه به ده روستا حمله کنند. در این حالت احتمالا اعضای دولت یا در کودتا می میرند یا توسط شیرها خورده می شوند.

بلژیک یا هلند: برای کشته شدن 100 نفر باید یک مسابقه فوتبال با انگلیس برگزار شود تا در اثر شلوغی هولیگان ها استادیوم خراب شود و پنجاه نفر کشته شوند، این اتفاق هر سی سال یک بار می افتد و دولت ورود تماشاگران انگلیسی را برای همیشه به کشور ممنوع می کند.

افغانستان: برای کشته شدن 100 نفر حتما باید جنگ اتفاق بیفتد، این واقعه هر پنج سال یک بار اتفاق می افتد و در اثر این واقعه حکومت تغییر می کند.

چین: برای کشته شدن 100 نفر همزمان حتما یک شورش باید اتفاق بیفتد و ارتش وارد خیابان شود. این اتفاق هر سی سال یک بار می افتد و دولت تا ده سال از این موضوع خجالت می کشد.

فرانسه: برای کشته شدن صد نفر یک شورش بزرگ دانشجویی برگزار می شود و یک ماه تمام خیابانهای پاریس در اشغال شورشگران می ماند، در جریان این شورش یک نفر کشته می شود و ژنرال دوگل با رفراندوم کنار می رود. این اتفاق هر پنجاه سال یک بار می افتد.

آلمان: برای کشته شدن بیش از 100 نفر آدم حتما باید جنگ جهانی اتفاق بیفتد. این اتفاق هر قرن
دوبار رخ می دهد و نصف حکومتهای جهان در اثر این واقعه عوض می شوند.

ایالات متحده آمریکا: برای کشته شدن صد نفر حتما باید یک یا دو هواپیما با یک یا دو برج برخورد کند و حداقل ده میلیارد دلار خسارت وارد شود تا صد نفر کشته شوند، این اتفاق ممکن است هر ده سال یک بار رخ بدهد و پس از چنین اتفاقی یا حکومت آمریکا سقوط می کند و یا حکومت آمریکا دو حکومت دیگر را در جهان ساقط می کند.

عراق: برای کشته شدن 100 نفر بین چهار تا ده انفجار باید رخ دهد، این اتفاق در شرایط بحرانی عراق هر ماه یک بار رخ می دهد و در اثر این واقعه آمریکایی ها تصمیم به خروج از این کشور می گیرند.

بورکینافاسو: امکان ندارد که 100 نفر در یک واقعه همزمان کشته شوند، چون خرتوخر نیست. اگر به فرض محال چنین اتفاقی رخ دهد اسم کشور تغییر می کند و جای آن روی نقشه جهان عوض می شود.

کانادا: برای کشته شدن 100 نفر بطور همزمان در کانادا یا باید اسلام گرایی در کانادا گسترش یابد یا کره زمین دچار یخبندان شود، این اتفاق هر سه هزار سال یک بار رخ می دهد.

ایران: برای کشته شدن 100 نفر بطور همزمان یک تصادف تانکر یا اتوبوس یا قطار باری یا سقوط هواپیما کافی است.( ایران تنها کشوری است که در آن منفجر شدن قطار باری بدون مسافر 300 نفر تلفات می دهد). در ایران در اثر زلزله پنجاه هزار نفر کشته می شوند، در اثر سقوط هواپیما چهارصد نفر کشته می شوند، در اثر تصادف قطار(بدون مسافر) سیصد نفر کشته می شوند، در اثر تصادف اتوبوس هفتاد نفر می میرند و دراثر برخورد دوچرخه ها با هم پنج نفر کشته می شوند. معمولا سالی چهار بار چنین اتفاقی رخ می دهد، در اثر این واقعه هیچ مشکلی برای حکومت پیش نمی آید، چون اگر برای حکومت مشکلی پیش بیاید، دیگر چنین اتفاقاتی نمی افتد.

نتیجه گیری اخلاقی: یکی از چیزهایی که نشان می دهد کرامت انسانی در ایران خیلی مهم است این است که هر سال چند هزار انسان در تصادف اتوموبیل بمیرند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9519

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قیمت مردم چند است؟' لينک داده اند.

Gala برگزيده اجرا ها،
ديشب آخرين اجرا از سري اجراهاي لوريس چکنواريان در تالار وحدت بود که تحت نام، جشنواره چکنواريان اجرا شد. در اين اجرا که برگزيده اي از اجراه...
همه فن حريف
July 1, 2004 10:47 AM

پايان پروژه
اين جند هفته، تازه فهميدم اين همه ميگن تو ايران کسی کار نميکنه و همه از کارشون ميدزدند يعنی چی! اينجا همه چيز به شکل تف کاری پيش ميره و هيچ بر...
كليد مجهول
July 3, 2004 02:13 PM

Three funny pieces by Nabavi
Ebrahim Nabavi's 3 latest funny pieces (link to Gooya)
Persian Students in the UK
July 11, 2004 01:23 PM

Three funny pieces by Nabavi
Ebrahim Nabavi's 3 latest funny pieces (link to Gooya)
Persian Students in the UK
July 11, 2004 01:23 PM

Copyright: gooya.com 2008