پنجشنبه 2 مهر 1383

پسران حجاب شان را رعایت کنند


وی گفت متاسفانه کشورهای فاسد و کثیفی مانند ایران و عراق و افغانستان مدهای غربی را رواج داده و جوانان معصوم ما را که آماده مرگ هستند تحریک می کنند. وی گفت اخیرا یک باند خطرناک در جمهوری اسلامی بحرین کشف شد که اعضای این باند به آینده فکر می کردند و موهایشان را شانه می کردند.

امروز پنجشنبه، دوم مهرماه 1423 هجری شمسی، مطابق با 23 سپتامبر 2044 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم. این خبرها را از همین جا می توانید بشنوید. این برنامه هر هفته از رادیو دویچه وله پخش می شود.

روز اول ماه مهر
با فرارسیدن اول ماه مهر و فرارسیدن سال تحصیلی جدید بچه ها به مدرسه رفتند. هزاران مدرسه در تهران و شهرهای بزرگی مثل فشم سیتی و مامازن سیتی کار خود را آغاز کردند. مراسم امسال با خوانده سرود دسته جمعی ما بچه های نازنازی توسط دانش آموزان جدید شروع شد. رئیس جمهور در پیام خود گفت: بچه ها امید آینده ایران هستند، امیدواریم آنها رعایت حال پدر و مادرهای بدبخت شان را بکنند و این همه از آنها به بهانه های مختلف به پلیس شکایت نکنند. وی گفت: ما امیدواریم که بچه ها برخوردی نرم با والدین شان داشته باشند. حنیف مزروعی وزیر آموزش و پرورش نیز در پیام خود گفت: بچه ها باید در کنار بازی های کامپیوتری چیزهای دیگری هم اگر دوست داشتند یاد بگیرند. پنج مدرسه برتر تهران یعنی مدارس شونگولی، پوپی جان، فلفل سیاه، بچه گردالی و چشم درشت ها در کنار مراسم افتتاحیه برنامه آتش بازی هم برگزار کردند. خبرنگاران گزارش دادند که مادران سال اولی ها از صبح تا ظهر اشک می ریختند. چند نفر از مادران گفتند: بچه ها رو نمی شد از پای کامپیوتر بلند کرد و به مدرسه آورد.

پسران حجاب شان را رعایت کنند
وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی بحرین اعلام کرد که از امسال همه دانشجویان و دانش آموزان پسر موظفند حجاب کامل اسلامی را رعایت کنند. در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که پسران دانش آموز و دانشجو باید از لباس های گشاد و پوشیده استفاده کنند و جلوی دیده شدن همه جاهایشان را بگیرند. ژنرال ابولی عبدالزرقاوی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی بحرین گفت: هر کس هر جایش معلوم باشد ما اقدام می کنیم. وی گفت متاسفانه کشورهای فاسد و کثیفی مانند ایران و عراق و افغانستان مدهای غربی را رواج داده و جوانان معصوم ما را که آماده مرگ هستند تحریک می کنند. وی گفت اخیرا یک باند خطرناک در جمهوری اسلامی بحرین کشف شد که اعضای این باند به آینده فکر می کردند و موهایشان را شانه می کردند.

بازسازی شهر بم بزودی به پایان می رسد
بنا به گفته سانتانا بهشتی معاون سازمان میراث فرهنگی کشور بازسازی شهر بم که چهل و چند سال پیش به دلیل زلزله از بین رفت تا هجده سال دیگر به پایان خواهد رسید. سانتانا بهشتی گفت: ما موفق شدیم پس از بیست و چهار سال ثابت کنیم که ارگ بم یک اثر تاریخی بوده است و باید آنرا بازسازی کرد. وی گفت کارشناسان ما ده سال است که موفق شدند کار خودشان را شروع کنند. مردم شهر بم که در این چهل سال به زندگی زیر چادر عادت کرده اند اعلام کردند که ما دوست نداریم زیر سقف زندگی کنیم. ماشاءالله ایرانمنش، یکی از ساکنین بم گفت: من رفتم در یک خانه نوساز ولی آنجا از گرما داشتم می پختم، به نظر من چادر بهتر است. همزمان با پیشرفت بازسازی شهر بم، دیروز زلزله شدیدی شهر اصفهان را تکان داد و ساختمان عالی قاپو در این زلزله از بین رفت. مسوولان میراث فرهنگی ضمن اعلام تاسف گفتند که تا یک ماه دیگر عالی قاپو را مثل روز اولش می سازند.

زندانی سیاسی نداریم
در پی اعتراضات مختلف گروههای سیاسی کشور کامیار لاهیجی رئیس قوه قضائیه اعلام کرد ما زندانی سیاسی نداریم و هیچ کس به دلیل بیان عقایدش زندانی نیست. وی گفت: البته بیست و چهار نفر زندانی داریم که عقاید مزخرفی دارند که ما داریم به آنها می گوییم در مورد این عقاید نباید حرف بزنند. البته بیست و سه نفر هم در زندان هستند که زندانی سیاسی نیستند، بلکه مخالفین دولت هستند که اتفاقا در هنگام رانندگی سرعت مجاز را رعایت نکردند و زندانی شدند. تعدادی نیز زندانی شده اند که کله شان بوی قورمه سبزی می داد و چون حمام نمی رفتند و بوی شنبلیله قورمه سبزی از موهایشان می آمد، در زندان هستند و قرار است چند ماه حمام بروند تا وقتی بوی شان کمتر شد آزاد شوند. وی گفت: در هر حال در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد.

مصرف مواد مخدر افزایش یافت
وزارت کشور اعلام کرد طبق آمار شش ماه گذشته در ایران چهل و سه درصد از جمعیت بالاتر از پانزده سال کشور از مواد مخدر استفاده کرده اند، این وزارتخانه گفت اکثر این افراد برای تفریح و یا رفع خستگی و یا ناراحتی و یا خوشحالی و در هنگام تنهایی و یا وقتی در مهمانی هستند و یا در هنگام جوانی و همچنین به دلیل پیری از مواد مخدر استفاده کرده اند. این وزارتخانه اعلام کرد: بیشتر مصرف کنندگان در میان گروههای کم سواد و یا تحصیلکرده، کارمندان دولت، سیاستمداران، روشنفکران، بازاریان و همچنین تکنوکراتها هستند. وزارت کشور اعلام کرد ما امیدواریم که میزان مصرف مواد در سالهای آینده کمتر شود، ولی معمولا نمی شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12805

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پسران حجاب شان را رعایت کنند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008