یکشنبه 19 مهر 1383

عنکبوت را بهتر بشناسیم


آقای عنکبوت به تدریج اطلاعاتی را که از اینترنت به دست آورده در چند نامه خود برای کیهان می نویسد. کیهان از این نامه ها خوشش می آید و چیزهایی را هم به آنها اضافه می کند و آنها را چاپ می کند. و در این نوشته ها نام آقای عنکبوت را به عنوان یکی از رهبران نظام چاپ می کند. آقای عنکبوت نوشته کیهان را که در حقیقت نوشته خودش است پرینت کرده، آنرا ترجمه می کند و به مقامات اداره پناهندگان می دهد و منتظر می ماند تا پناهندگی اش را بگیرد.

عنکبوت کیست؟ از کجا آمده است؟ چه زمانی از ایران خارج شد و به کجا رفت؟ عنکبوت از کجا پول می گیرد؟ در حالی که هنوز مدتی کوتاهی از داستان حسن عباسی مرد اتمی ایران نمی گذرد و در حالی که هنوز اشکهای ایرانیان دوستدار تلویزیون های لس آنجلسی در فراق اهورا مرد هخامنشی ایران خشک نشده است، مرد عنکبوتی وارد شده و یکباره با تارهای تنیده اش که در سراسر اروپا و آمریکا تنیده شده است، چشم ها را خیره می کند. کارآگاه حسین ش.(بیچاره اکبر گنجی چه اصراری داشت که وقتی در روزنامه نشاط با هم همکار بودیم و برادر حسین ش. به اکبر گنجی اکبر گاف می گفت، از من می خواست در نوشته های طنز خود به حسین شریعتمداری حسین شاف بگویم. نمی دانم برای این شاف چه مورد استعمالی داشت که این همه اصرار می کرد و من همیشه می گفتم باید جانب ادب را رعایت کرد.) چشم ها را بست، دماغش را بالا کشید و خرت و خرت سینه اش را خاراند و گفت: این مطلب رو باید چاپ کرد تا بقیه اطلاعات دست مون بیاد.

چگونه عنکبوت را بشناسیم؟

فرض اول: عنکبوت یکی از رهبران شبکه ایست خطرناک که با چند رادیو و تلویزیون و دهها شبکه خبری اینترنتی و هزاران وبلاگ در حال ضربه زدن به نظام است.

فرض دوم: پنج مقاله در کیهان به نام های منتشر شده است :
شبکه عنکبوت نوشته حسین شریعتمداری
پس لرزه های عنکبوت نوشته حسین شریعتمداری
نقش رادیو فردا و بی بی سی در شبکه عنکبوت نوشته م. غائب از سوئیس
آن وبلاگ نویس به مدیر مسوول کیهان چه گفت؟ نوشته حسین شریعتمداری (با اسم مهدی محمدی)
عنکبوت ها دیگر تار نمی تنند نوشته حسین شریعتمداری

بر اساس این پنج مقاله یکی از افراد زیر عنکبوت است:
مسعود بهنود کارشناس تاریخ و بی بی سی در لندن
علیرضا نوریزاده کارشناس عراق و افغانستان و اعراب در لندن
مهدی طلعتی کارشناس نظامی و امنیتی در سوئیس
نیما راشدان کارشناس امور جوانان در سوئیس
فرشاد بیان کارشناس اینترنت در بروکسل
عنکبوت کدامیک از آنهاست؟ عنکبوت در کجا زندگی می کند و با چه چیزهایی تغذیه می شود؟

فرض سوم: فرض کنید یک موجود بدبخت بیچاره که قبلا جزو سپاه پاسداران و همکار آقای شریعتمداری بوده ، به دلایلی که مربوط به خودش است از ایران بیرون آمده و تلاش کرده است که در یکی از کشورهای اروپایی، مثلا سوئیس یا اطریش یا هلند زندگی کند. او برای دریافت پناهندگی اقدام می کند ولی موفق نمی شود پناهندگی بگیرد، چون باید اثبات کند که مخالف نظام جمهوری اسلامی است و اگر به ایران برگردد زندگی اش با خطر مواجه می شود. او هرکاری می کند نمی تواند این موضوع را اثبات کند، چون در گذشته هیچ مخالفتی با حکومت ایران نداشته است. بنابراین شروع می کند به نوشتن مقالاتی علیه حکومت ایران و در مورد مسائل نظامی و امنیتی ایران اطلاعاتی را در سایت های اینترنتی و رادیو های فارسی زبان ارائه می کند و این نوشته ها را برای دریافت پناهندگی به اداره پناهندگان می دهد. اما آنها به او می گویند: زکی! تو اگر راست می گویی باید در روزنامه کیهان یا یک روزنامه راستگرای ایرانی در مورد تو چیزی بنویسند و به تو فحش بدهند تا معلوم شود جزو مخالفان نظام جمهوری اسلامی هستی. آقای عنکبوت در چنین شرایطی تصمیم می گیرد کاری کند که نامش به عنوان یکی از رهبران مخالفان جمهوری اسلامی در کیهان چاپ شود. در اینجا عنکبوت دست به یک اقدام پیچیده می زند. او وارد سایت های اینترنتی می شود و اسامی افرادی را که در آن سایت هاست یادداشت می کند و بعد فرض می کند که آنها به هم مربوط هستند و فرض هم می کند که خودش جزو رهبران آنهاست.

فرض چهارم: آقای عنکبوت به تدریج اطلاعاتی را که از اینترنت به دست آورده در چند نامه خود برای کیهان می نویسد. کیهان از این نامه ها خوشش می آید و چیزهایی را هم به آنها اضافه می کند و آنها را چاپ می کند. و در این نوشته ها نام آقای عنکبوت را به عنوان یکی از رهبران نظام چاپ می کند. آقای عنکبوت نوشته کیهان را که در حقیقت نوشته خودش است پرینت کرده، آنرا ترجمه می کند و به مقامات اداره پناهندگان می دهد و منتظر می ماند تا پناهندگی اش را بگیرد.

فرض پنجم: وقتی در یک نامه تهدید آمیز گروه نواب صفوی اسم ده نفر را می برند که تهدید به ترور شده اند و از میان آن اسامی هشت نفر کاملا معروف هستند ولی دو نفر از آنها را هیچ کس نمی شناسد، فرض بر این است که این نامه توسط یکی از آن دو نفر نوشته شده است که براساس آن نامه پناهندگی خود را دریافت کرده اند.

فرض ششم: عده ای ایرانی در خارج زندگی می کنند که سالهاست تلاش می کنند تا اثبات کنند رهبر مخالفان هستند تا پناهندگی شان را بگیرند. این افراد در حین دریافت پناهندگی دیگران را نیز به گه می کشند.

شبکه عنکبوت به چه نتیجه ای رسید؟
یک موجود محترم برای پناهنده شدن به یک کشور اروپایی شبکه عنکبوت را فرض و مشکل خود را حل کرد. پیدا کنید عنکبوت را.

در شماره آینده عنکبوت را معرفی کرده و جزئیات فعالیت های جدید شبکه عنکبوت را به اطلاع می رسانیم.

مطالب ديگر:

23 مهر » ما عنکبوت ها
21 مهر » عنکبوت وارد می شود.
دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12937

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عنکبوت را بهتر بشناسیم' لينک داده اند.

http://www.baba.eparizi.com/biderang/002015.html
لعنت به تو سيد ، خال را بي...
بي درنگ | شادي شاعرانه
October 11, 2004 02:59 AM

کژراهه
برادر بزرگوار جناب آقاى حسين شريعتمدارى، با سلام و تحيت احتراما اينجانب س.ع.دشمن شناس، يکى از با اصطلاح طنز نويسان خرده پا و ما تحت «متوس...
فانوس
October 12, 2004 01:03 AM

Copyright: gooya.com 2008