پنجشنبه 6 اسفند 1383

آرش سیگارچی از کنیا به پاریس می رود


سخنگوی نهضت آزادی اعلام کرد مبارزه با دیکتاتوری پهلوی و ایجاد موسسات نشر عقاید اسلامی و مبارزه با استعمار انگلیس و آمریکا جزو برنامه های اصلی نهضت است. کامی بازرگان گفت: ما قصد داریم در صد سال آینده برنامه های مان را کمی تغییر بدهیم.

این مطلب در برنامه ای به همین نام امشب( پنجشنبه) و هر پنجشنبه از رادیو دویچه وله پخش می شود.

امروز ششم اسفندماه 1423 هجری شمسی مطابق با 24 فوریه 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانم.

آرش سیگارچی از کنیا به پاریس می رود
انجمن جهانی قلم، جایزه ویژه خود را به توماس فان درسار روزنامه نگار هلندی تقدیم کرد. این جایزه که به نام جایزه آرش بلورین نام دارد هرسال به خبرنگاران و روزنامه نگارانی داده می شود که بدون هیچ دلیلی برای مدت طولانی زندانی می شوند. توماس فان درسار که هفت سال قبل توسط ماموران دولت اسلامی هلند دستگیر و زندانی شده بود، پس از شش سال بدون هیچ توضیحی آزاد شد. قاضی دادگاه در پاسخ به سووال یک خبرنگار که چرا فان درسار را زندانی کردید؟ گفت: چون اسمش توماس فان درسار بود. جایزه ویژه آرش به یاد آرش سیگارچی خبرنگار گیلانی که چهل و یک سال پیش بدون هیچ دلیلی زندانی و دوسال بعد بدون هیچ دلیلی آزاد شد، به خبرنگاران زندانی داده می شود. بنیاد گیلان تودی که در ایالت نوادا اداره می شود و کلیه گیلانی های بی گناه و مظلوم در آن عضویت دارند، اعلام کرد قرار است آقای آرش سیگارچی برای دادن جایزه توماس فان درسار به پاریس برود. آرش سیگارچی در حال حاضر در کنیا به سر می برد، او در کنیا مشغول حمایت از کلیه کنیایی هایی است که بدون هیچ دلیلی توسط شیرها خورده می شوند.

ابراهیم یزدی و نهضت آزادی در انتخابات
کامی بازرگان کاندیدای نهضت آزادی امروز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد، کامی بازرگان نوه نوید بازرگان و نوید بازرگان نوه مهندس مهدی بازرگان است. نهضت آزادی اعلام کرد که برنامه های این نهضت برای ریاست جمهوری همان برنامه هایی است که در ابتدای تاسیس نهضت در سال 1339 اعلام شده بود. سخنگوی نهضت آزادی اعلام کرد مبارزه با دیکتاتوری پهلوی و ایجاد موسسات نشر عقاید اسلامی و مبارزه با استعمار انگلیس و آمریکا جزو برنامه های اصلی نهضت است. کامی بازرگان گفت: ما قصد داریم در صد سال آینده برنامه های مان را کمی تغییر بدهیم.

زلزله در زرند
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که براثر کشف روش ایجاد امواج سنگین زیرزمینی موفق شده است که مکان احتمالی زلزله را جابجا کند. دکتر نگار کوثر استاد زمین شناسی دانشگاه کانادا که این پروژه را برای دولت ایران اجرا می کند، اعلام کرد: ما با ارسال امواج سنگین می توانیم لایه های تحریک شده زمین را به سوی مناطقی که احتمال آسیب در آن کمتر است، هدایت کنیم. درپی این کشف استاندار کرمان اعلام کرد از این به بعد زلزله های کرمان با برنامه ریزی انجام می شود، وی گفت: از این به بعد تا وقتی بازسازی یک شهر زلزله زده به پایان نرسیده باشد، در آنجا زلزله نخواهد آمد. استانداری کرمان همچنین اعلام کرد: بازسازی بم تا هفت سال دیگر به پایان می رسد و بازسازی زلزله زرند که از چهل سال پیش آغاز شده است اگر با شتاب بیشتری ادامه یابد، انشاء الله تا زلزله بعدی حتما تمام خواهد شد.

سوری های مانده در لبنان
مراسم چهلمین سال تولد کامل اسد رئیس جمهور سوریه توسط دولت سوریه جشن گرفته شد. این مراسم که در میدان بزرگ کامل اسد برگزار شده بود، توسط بنیاد اسد آغاز شد و در آن دانش آموزان دبیرستان کامل اسد برنامه هایی اجرا کردند. بنا به گزارش خبرگزاری اسد پرس بزرگراه حافظ اسد و کلیه خیابانهایی که به سمت ورزشگاه اسد می رفتند بسته بود. در این مراسم چهار نفر از کسانی که از سوی سیرک اسد برای برگزاری مراسم آتش بازی آمده بودند، در اثر آتش سوزی مجروح شدند و سه نفر از آنان به بیمارستان سوانح و سوختگی کامل اسد منتقل شدند، اما یکی از آنان درگذشت که جسد وی فردا در قبرستان بزرگ بشار اسد دفن می شود. سونیا اسد سخنگوی دولت کامل اسد گفت: امسال مراسم سالگرد بسیار باشکوه بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18712

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آرش سیگارچی از کنیا به پاریس می رود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008