دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

روز شمار انتخابات، موسوی آمد، سيد ابراهيم نبوي


در پی سخنان سردار طلایی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ صدها تن از مردم ایران از وحشت به سی سی یو رفتند. همچنین تعداد زیادی از صندوق های رای گیری از وحشت فرار کردند. سردار طلایی گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که ناجا در امر انتخابات با اقتدار به وظایف خود عمل خواهد کرد. در پی این اطمینان صدها تن زخمی شدند.
زمانی در حیات نو مطالبی می نوشتم به نام درشهر خبری نیست، این مطالب مروری بود بر اخبار شهر. در این روزهای انتخابات قصد دارم به مرور اهم اخبار بپردازم. من طرفدار یک کاندیدای خاص هستم، منتهی هنوز تصمیم نگرفتم که از کدام شان طرفداری کنم. از کلیه خوانندگان این ستون خواهشمندم که خبرهای شان را برایم بفرستند.

اخبار را به آدرس اینترنتی زیر بفرستید:
ebrahim.nabavi@gmail.com

میرحسین موسوی آمد
خبر ورود احتمالی میرحسین موسوی به انتخابات اعلام شد. محسن رهامي گفت: حضور آقاي مير حسين موسوي در انتخابات شايعه نيست، چرا كه آقاي باقريان كه يكي از مشاوران ايشان است احتمال حضور ايشان در انتخابات را بيشتر اعلام كرده اند.

اعتماد به نفس در جبهه مشارکت
بامزه این که روزنامه شرق دیروز نوشت که محمدرضا خاتمى معاون اول دکتر معین و دبيركل جبهه مشاركت اعلام كرد كه در صورت حضور ميرحسين موسوى در انتخابات، اين حزب از كانديداتورى وى حمايت خواهد كرد. محمد رضا خاتمی از قول معين گفته است وى در صورت حضور مهندس موسوى با كمال ميل از كانديداتورى موسوى حمايت خواهد كرد.
اعلام حمایت محمدرضا خاتمی از میرحسین موسوی باعث شد تا مردم مطمئن شوند که مصطفی معین تا چه حد کاندیدای مناسبی برای جبهه مشارکت است.

میرحسین موسوی خواسته هایی را که باید از رهبری می خواست از خاتمی خواست.

خاتمى با ميرحسين موسوى برای دومين بار ديدار کرد. باقريان در مورد این دیدارگفت: ميرحسين موسوى دو شرط اساسى براى كانديداتورى خود در انتخابات آينده دارد، يكى تفويض اختيار نيروى انتظامى براى تامين امنيت و ديگرى ايجاد كانالى ويژه دولت در رسانه ملى براى تعامل و گفت وگوى مستقيم با مردم.
توضیح: معلوم نیست چرا موسوی این چیزها را از خاتمی خواسته است، خاتمی اگر بلد بود این چیزها را بگیرد برای خودش می گرفت.
آدرس اشتباه: ظاهرا مهندس موسوی قصد داشت این خواسته هایش را از رهبری بخواهد، اما رهبری رفته بود کرمان.
مهدی کروبی گفت: ما همه تلاش خود را براى حضور ايشان به كار برديم، همان گونه كه هشت سال پيش نيز اين كار را كرده بوديم اما ايشان نپذيرفتند، بنابراين حضور مهندس موسوى ديگر منتفى است. جليل سازگارنژاد نماینده سابق مجلس نیز گفت: حضور ميرحسين موسوي در انتخابات بعيد است. البته سازگار نژاد تاکید کرد: : حضور مير حسين موسوي در انتخابات را بعيد مي دانم و خبر خاصي در خصوص آمدن ايشان ندارم.
معلوم نیست سازگارنژاد اگر خبر خاصی در مورد آمدن موسوی ندارد، چرا آمدن او را بعید می داند؟ سازگارنژاد گفت: وي ادامه داد: در ديداري كه آقايان خاتمي و موسوي خوئيني ها با ايشان داشتند، آقاي موسوي جواب منفي داد و فكر مي كنم آمدن ايشان بعيد است.
مصطفى معين نيز گفت: چنانچه در نظرسنجى ها مشخص شود كه اجماع ملى به طور خاص به سمت فرد ديگرى غير از من هست اين آمادگى را دارم كه بلافاصله به اجماع ملى و راى و نظر همگانى مردم تمكين و اعلام انصراف كنم.

یک توطئه بزرگ برای کاندیداتوری میرحسین موسوی در حال اتفاق است، این توطئه این است که کاری کنند که هیچکدام از مردم به موسوی رای ندهند. در همین راستا اعلام شد که بيش از ۷۰۰۰ تن از طلاب از مهندس موسوى براى نامزدى در انتخابات رياست جمهورى دعوت كردند.
سووال: شما فکر می کنید کسی که هفت هزار طلبه در یک روز از او برای انتخابات دعوت کنند چه بلایی سر ملت خواهد آورد؟

قالیباف
اما ماجرای قالیباف از همه جالب تر است، بعد از طرح این موضوع که قالیباف نظامی است و مردم دوست ندارند یک نظامی رئیس جمهور شوند، گروهی از دوستان قالیباف اعلام کردند که قالیباف نظامی نیست، اکثر این افراد خودشان نظامی هستند. تا به حال مسعود ده نمکی و حسین الله کرم مهم ترین حامیان قالیباف بوده اند. حسین الله کرم و مسعود ده نمکی که خودشان خیلی نرم و متعادل هستند، تائید کرده اند که قالیباف شخصیتی بسیار متعادل و نرم دارد. همین دو دوست برای قالیباف از هزار تا دشمن بیشتر مفید هستند. حسین الله کرم که موقع دستشویی رفتن هم تلاش می کند از کلمه چالش حتما استفاده کند، در حمایت از قالیباف گفت: كساني كه نامه سرداران سپاه به خاتمي در سال 78 را مطرح مي کنند سعي در به چالش كشيدن قاليباف و امثال وي را دارند.

پرت و پلاگویی
گفتگوی قالیباف با دانشجویان دانشكده فني دانشگاه تهران جالب بود.
سووال دانشجویان: چرا شما و فرماندهان سپاه در نامه تان در سال 78 خاتمی را تهدید کردید؟
جواب قاليباف: رفاقت من با آقاي خاتمي بسيار قوي است.
سووال دانشجویان: آیا شما کارت دانشجویی کسانی که دستگیر می کردید می دیدید؟
قالیباف: دانشجو فهيم است و اين نوع كارها را انجام نمي‌دهد.
سووال دانشجویان: چرا وبلاگ نویسان شکنجه شدند؟
قالیباف: خلاف قانون‌هاي جزئي رخ داد. مثل هل دادن يا زدن گاز اشك‌آور در ماشين حمل متهمان.
حنيف مزروعي گفت: به من فشار جسمی وارد آورند.
قاليباف گفت: نه اين طور نبوده.... من مأموري كه گاز اشك‌آور در داخل ماشين شما زده بود را مؤاخذه كردم. كار اين مأمور خلاف بوده چون از گاز اشك‌آور در ماه رمضان استفاده كرده بود.
توضیح: زدن گاز اشک آور در داخل یک اتومبیل فقط در ماه رمضان اشکال دارد، تصویر کسی که در داخل یک اتومبیل که چند زندانی با چشم بند در آن نشسته اند در کنار لبخند های قالیباف تصور کنید.

جوانگرایی نظامی
محمدباقر قاليباف گفت: كابينه من، از افرادى متخصص، متعهد و جوان تشكيل خواهد شد به طورى كه پيرترين فرد كابينه رئيس جمهور خواهد بود (منظور خود قالیباف است که 43 ساله است)و با اين كار قصد ايجاد تحول بزرگى در ساختارهاى مديريتى كشور دارم.
توضیح ضروری: در کشوری که عوامل فجایع آن در حکومت در 25 سال گذشته همه زیر 30 سال بوده اند، جوانگرایی به معنی نابودی حکومت است، این مژده را به اپوزیسیون برانداز تبریک می گوئیم.

مرد هشت میلیون دلاری
قالیباف با اشاره به اينكه تنها منبع تامين هزينه هاى انتخاباتيش كمك هاى مردمى است، گفت: در صورتى كه اين مبالغ از هزينه تبليغاتى ستاد بيشتر باشد، مابقى كمك هاى مردمى را به كميته امداد امام(ره) اهدا خواهم كرد.
پشتوانه مالی: از این به بعد قرار است به فرماندهان سپاه بگویند مردم.

زوووووون! جواد خلبان می شود
قالیباف در یک پرواز تبلیغی سیاسی همراه با علی لاریجانی رقیب انتخاباتی اش در حالی که خلبانی هواپیما برعهده داشت از تبریز به تهران آمد. شیرینکاری های قالیباف همچنان ادامه دارد. من در عجبم که این لاریجانی فیلسوف چطور در این جوادبازار شرکت می کند؟


زوووون! جوانگرایی و جوادگرایی در تبلیغات، فیلسوف در کنار خلبان

رضاخان اللهی
قالیباف هم بالاخره دستش را رو کرد. این ملت ایران آدمها را مشنگ می کنند، کم کم اوضاع همینجور پیش برود قالیباف برای پیروزی در انتخابات با شورت قرمز وسط میدان آزادی لامبادا هم می رقصد. قالیباف اظهار داشت: شما نمى‏بينيد در تاكسى و ساندويچ فروشى مردم مى‏گويند خدا پدر رضاخان را بيامرزد. كشور نيازمند يك رضاخان است و من رضاخانِ حزب‌اللهى هستم.
نتیجه گیری اخلاقی: قالیباف هم بعد از مدتی که روی کار آمد مثل رضاشاه فقید شروع می کند به زور گفتن به ملت ایران و جلوگیری کامل از آزادی ها و زمین های مردم را می گیرد و خودش می شود دیکتاتور.
شرح و تبصره: بعضی وقت ها یک حرف هایی به آدم نمی آید، آدمی که می خواهد رضاشاه بشود که این قدر عشوه نمی آید.

وحشت در تهران
در پی سخنان سردار طلایی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ صدها تن از مردم ایران از وحشت به سی سی یو رفتند. همچنین تعداد زیادی از صندوق های رای گیری از وحشت فرار کردند. سردار طلایی گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که ناجا در امر انتخابات با اقتدار به وظایف خود عمل خواهد کرد. در پی این اطمینان صدها تن زخمی شدند.

هاشمی رفسنجانی
معلوم نیست در این مملکت چه خبر است؟ هاشمی با اعضای ستاد انتخاباتی خاتمی در سال هشتاد دیدار کرد و جملات بامزه ای در این دیدار گفت:
- اکنون در کشور فضاي مچ گيري حاکم است و اگر فضاي يکدلي حاکم بود مي توان کشور را اداره کرد. اداره کشور با وجود مچ گيری های جريانهای سياسی کار آسانی نيست.
- من بيشتر از انکه حرف بزنم اهل عمل هستم. با حرف زدن اصلاحات ايجاد نمي شود. نتيجه اصلاحات در دوران مسووليت من روشن شد، چون خيلي ها فکر نمي کردند که در زمان من انتخاباتي پرشور برگزار شود. اگر فرضا دو سال پيش از برگزاري آن انتخابات علم اصلاحات را بلند مي کردم حتما با آن مخالفت مي شد و چنين نتيجه اي نداشت.
نتیجه گیری: احتمالا اگر علم اصلاحات را آقای هاشمی بلند می کرد، همین علم محکم می خورد توی سر اکبر گنجی

محسن رضائی
یکی از فواید داشتن سخنگو این است که افرادی که بلد نیستند حرف بزنند، به جای انها یک سخنگو که بلد است حرف بزند بخوبی حرف می زند، اما اینکه آدمی سخنگوی محسن رضایی بشود که مثل خودش بلد نباشد حرف بزند، نشانه هوشمندی رضایی است.
دكتر علی احمدی،سخنگوی محسن رضايی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی گفت:
در كشورهايی با پيشينه دموكراسی مثل فرانسه ، افرادی مثل دوگل با پيشينه نظامی وارد سياست شدند و كشور را هدايت كردند و حتی از همتايانشان در ساير كشورها بدون پيشينه نظامی نيز سبقت گرفتند.


من داروی تلخ نمی آشامم، فقط رئیس جمهوری می نمایم

چند تفاوت میان ژنرال دوگل و محسن رضایی:
1) ژنرال دوگل بلد بود حرف بزند.
2) ژنرال دوگل با رفراندوم کنار رفت، رضایی با کودتا هم کنار نمی رود.
3) وزیر فرهنگ ژنرال دوگل آندره مالرو بود، آندره مالرو نه مه نه دی؟
این سخنگوی محسن رضایی فکر می کند اگر مردم مطمئن بشوند که محسن رضایی حزب اللهی است و پیرو امام خمینی و آیت الله خامنه ای است و برای حفظ اسلام حاضر است هرکاری بکند به او رای می دهند. وی گفت: رضایی مجاهد است نه نظامی. مردم گفتند: اتفاقا به همین دلیل دوست نداریم به او رای بدهیم. وی همچنین دلیل دیگری را برای رای ندادن به رضایی عنوان کرده و گفت: آنان که با رضایی مخالفند با تفکر افراد خط امامی مخالفند. وی دلیل سوم را برای رای ندادن به رضایی به شرح زیر اعلام کرد: رفاقت و دوستی قالیباف و رضایی به گذشته بسیار دور باز می گردد. آگاهان ابتدا فکر می کردند وی با هوشمندی تصمیم دارد که رضایی را نابود کند، اما بعدا فهمیدند که وی اشکال منطقی دارد. وی ‌پیش ‌بینی کرد که محسن رضایی در نظرسنجی ‌ها از همه پیشی بگیرد. مردم گفتند: WoooooooW

جملات قصار مارشال محسن دوگل در هفته گذشته:
- هر فردي كه با راي مردم رييس‌جمهور شود افتخار بزرگي نصيب او شده است و نبايد اين افتخار را به خوردن داروي تلخ تشبيه كرد. من اين ادبيات را نمي‌پسندم، زيرا عمر اينگونه سخنان به پايان رسيده است.
- سی درصد از كابينه‌ را به زير سی سال واگذار مي‌كنم و اين كار را انجام خواهم داد و در حد شعار باقي نخواهم گذاشت، من تجربه‌ي استفاده از نسل جوان را در طول فرماندهي سپاه با خود دارم.
- خانه امن مفسدان اقتصادي را برمي‌چينيم.
- اگر من رييس جمهور شوم پس از تقسيم كشور به 9 تا 11 منطقه فدرال اقتصادي در هر منطقه فقط يك دانشگاه آزاد تاسيس خواهم كرد.
نتیجه گیری غیر اخلاقی: به نظر شما کسی که چنین جملاتی را بگوید باید چکار کرد؟

لاریجانی
دفاع از یک فیلسوف کار مهمی است، بخصوص وقتی که پای مباحثی مثل کل و جزء در میان باشد. ترقی نماینده سابق مجلس و سخنگوی موتلفه که هنوز نمی داند کل بزرگتر از جزء است، گفت: ممکن است در بعضي از گروه هاي اصول گرا استفاده از روش هاي خشن در برنامه هاي آن ها باشد ولي در کل جريان اصول گرا به هيچ عنوان چنين اعتقادي وجود ندارد.

صدا و بوی لاریجانی
اگر گفتید چه اتفاقی بو، تکان و صدای خاصی دارد؟ اگر گفتید حضور چه چیزی یا چه کسی در صحنه با بوی مناسب و صدا و تکان و لرزش انجام می شود؟ لابد می خواهید رابطه لاریجانی و سونامی را پیدا کنید؟ منوچهر زال پور در وب سایت هاتف نیوز نوشت: « تکانه ي شديد اعلام نام لاريجاني به عنوان نامزد رسمي، بي آن که بتواند امواج لرزشي خود را در سطحي افقي به پيرامونش منتشر کند، تنها توانست به طور عمودي و در رفت و برگشتي سريع، ترک هايي را در شوراي هماهنگي و گروه هاي وابسته ي آن به وجود آورد.... لاریجانی نمي داند سرانجام دودي که از دودکش "اصولگرايان" بيرون خواهد آمد رنگ و بوي او را دارد يا ديگري را.»
پیشنهاد بی شرمانه: لطفا در صورت حضور لاریجانی در انتخابات حتما از بوگیر استفاده شود.

محبیان، کره لازم شد
این که عاقل بود! این که حرف های منطقی می زد! اینکه به قول صادق هدایت معقول آدمی بود! بنا به گزارش وزارت راه و ترابری امیر محبیان در جریان رانندگی در جاده به شدت تصادف کرده و سرش شدیدا به دیوار خورده است. محبیان بلافاصله بعد از تصادف اعلام کرد: اگر هاشمي رفسنجاني در صحنه رقابت حضور نيابد، معادلات به سمت رئيس‌جمهور شدن لاريجاني پيش خواهد رفت.

برنامه هویت
یکی از شاهکارهای لاریجانی در تاریخ اداره صدا و سیما ساخت برنامه هویت بود. این برنامه با همکاری سعید امامی و شریعتمداری ساخته شد. لاریجانی در مصاحبه سرگشاده اش با کسری نوری سردبیر روزنامه ایران و دو عضو دیگر تحریریه ایران گفت: من در زندگى ام كار امنيتى نكردم. چرا بايد اين تصور بشود. بعضى از افراد سرشناس دوم خرداد امنيتى بودند و در كارنامه هايشان بود.... اصولاً برخى ها بودند كه چنين سوابقى در كارنامه هايشان وجود داشت، ولى من چنين سابقه اى نداشتم. لذا من نگاه امنيتى به فرهنگ را مثبت نمى بينم.
نتیجه گیری روانشناختی: فرافکنی یکی از واکنش های روانی آدمها وقتی است که بو و صدای خاصی در هنگام حضورشان بوجود می آید، اما خجالتی هستند.

کنفرانس برلین
شما فکر می کنید این جمله لاریجانی در مورد چه اتفاقی گفته شده است؟
- من در راديو و تلويزيون چيز پنهان نداشتم. راديو و تلويزيون جنساً طورى است كه همه چيز را عريان نشان مى دهد يعنى چيزى ندارد كه پنهان كند.

مصطفی معین
آقا! اعتماد به نفس خیلی چیز خوبی است. مصطفی معین نامزد موقت جبهه مشارکت که اگر قرار باشد مهندس موسوی سرخانه و زندگی اش بیاید بلافاصله انصراف می دهد، گفت: در بين محافظه كاران هيچ رقيبي كه بتواند با من رقابت جدي داشته باشد نمي‌بينم، اما ترجيح مي‌دهم با رقيبي قوي نظير هاشمي رفسنجاني رقابت كنم.
بحث برسر ردصلاحیت معین اندکی جدی است. به نظر می رسد علت روی آوردن اصلاح طلبان به موسوی ترس از همین موضوع باشد. رضا خاتمی که اگر خودش نامزد اصلاح طلبان شده بود، این همه دردسر وجود نداشت، در مورد رد صلاحیت معین گفت: با توجه به فضاي موجود گمان نمي‌كنم شوراي نگهبان به رد صلاحيت دكتر معين اقدام كند چون دليلي براي ردصلاحيت ايشان نمي‌بينيم. دكترمعين با بررسي‌هاي زياد احزاب حامي ايشان انتخاب شده و در صورت ردصلاحيت وي، كسي را نداريم كه به ايشان رأي دهيم. مصطفی معین هم در این مورد سیاست« نه تحریم، نه تشویق، نبرد با آمریکا» را در صورت رد صلاحیت در پیش خواهد گرفت. وی گفت: اگر من ردصلاحيت شوم، تصميم ندارم كه انتخابات را تحريم كنم اما مردم را هم براي شركت در انتخابات تشويق نخواهم كرد.

اشانتیون امام خمینی در اندازه کوچک
معین گفت: من در چارچوب قانون اساسي و باراهكارهاي قانوني عمل خواهم كرد ، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد .
دو روز بعد(18اردیبهشت): اگر حکم حکومتی با حقوق مردم در تعارض باشد، اجرا نمی کنم.
احتمالا دو روز بعد(20 اردیبهشت): من نگفتم که حکم حکومتی را اجرا نمی کنم، بلکه مقاومت می کنم.
احتمالا دو روز بعد( 22 اردیبهشت): اسم حکومت را به رفراندوم می گذارم.

الهه کولایی و پوشش زنان
الهه کولایی سخنگوی دکتر معین اعلام کرد زنان باید در انتخاب پوشش خود آزاد باشند. من فکر می کنم یک مشکل جدی اتفاق افتاده است، خدا بخیر بگذراند.

شورش با دلیل، درگیری در هنگام سخنرانی معین در دانشگاه امیرکبیر

سخنرانی معین به هم خورد
جلسه پرسش و پاسخ معين، با دانشجويان دانشگاه امير كبير از سوي بسيج دانشجويي به تشنج كشيده شد.به گزارش كميته خبر و اطلاع رساني دكتر معين، وقتي در قسمتي از جلسه پرسش و پاسخ، مجري برنامه از مهدي حبيبي دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه امير كبير خواست كه به عنوان آخرين دانشجوي پرسشگر پشت ميكروفون قرار بگيرد، با اعتراض تعدادي از اعضاي بسيج دانشجويي و كانون انديشه جوانان مسلمان روبرو شد.

ابراهیم یزدی
روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ابراهیم یزدی در اصفهان به سخنرانی پرداخت. او گفت که نه تنها در اعدام های اول انتخابات نقش نداشت بلکه شدیدا با آن مخالف بود. وی اعلام کرد: شرايط سياسي كشور ما تغيير مي‌كند ولي مباني تفكر سياسي نهضت آزادي ايران در اين 44 سال هيچ تغييري نكرده است. معلوم نیست یزدی این حرف را علیه نهضت آزادی زده است یا به نفع آن.

مهدی کروبی

روزنامه شرق نوشت:یک گروه صد نفری سازمان دهى شده كه مراسم سخنرانى مهدى كروبى را در شهرستان هاى مختلف برهم مى زنند، در ادامه اقدامات هماهنگ خود ديروز باعث تشنج در جلسه سخنرانى كروبى در مسجد جامع زنجان شدند. اين گروه در پايان سخنرانى كروبى كه درخصوص طرح ارائه ۵۰ هزار تومان به افراد بالاى ۱۸ سال سخن مى گفت با برخاستن هماهنگ از جا و دادن شعارهاى «دروغه، دروغه» نظم جلسه را برهم ريختند.اين افراد با هجوم به سمت كروبى قصد آسيب به وى را داشتند. در پی این واقعه و همچنین به هم خوردن سخنرانی دکتر معین در دانشگاه امیرکبیر وزیر کشور دیروز( 18 اردیبهشت) اعلام کرد: با عوامل ناآرامی ها برخورد می کنیم.

الهی لال بشوی سخنگو!
این آقای محتشمی پور تا وقتی کروبی را بی آبرو نکند و کاری نکند که او کاملا بدون طرفدار نشود ول نمی کند. انتخاب شخصیت جذاب و دلنشینی مانند محتشمی که جذاب ترین موضعش در سیاست خارجی تلاش برای نابودی اسرائیل و در سیاست داخلی نابودی نهضت آزادی است، نشانه هوشمندی کروبی است. محتشمی پور که به دلیل متهم کردن مارکس و استالین به راستگرایی، شهرت فراوانی به دست آورده است، اعلام کرد: در صورت بر سر كار آمدن چهره‌اي نظامي به عنوان رئيس جمهوري، چنين فردی نماينده مردم به حساب نخواهد آمد، بلكه نماينده قدرت نظامی و سلاح خواهد بود.
محتشمی پور که فکر می کند مسوول ستاد انتخاباتی تنها کارش دفاع از کاندیدایش است، گفت: آقای كروبی براساس همين فلسفه و به عنوان تنها كانديدايي كه نه سابقه نظامي و نه برنامه‌هاي خشونت طلبي و اقداماتي از اين دست داشته است با شعار صلح و دوستي براي جهان به ميدان آمده است.
وي گفت: تئوري آشتي تمدنها كه از سوي كروبي مطرح شده است ريشه در قرآن و مسايل ديني دارد.
اظهارات مارکس: واقعیت همیشه دوبار در تاریخ اتفاق می افتد، بار اول به صورت تراژدی گفتگوی تمدنها، بار دوم به صورت کمدی آشتی تمدنها.
اظهارات بوف کور: در زندگی مسوولان ستاد انتخاباتی ای هستند که روح انسان را مثل خوره در انزوا می خورند و می خراشند.

احمد توکلی
به گزارش سایت «انتخاب» دکتر توکلی دیروز در واکنش عملی به ابتکار وحدت جویانه لاریجانی با انتشار از صحنه انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد. تا این تاریخ این اقدام مفیدترین کار یک کاندیدا در انتخابات امسال بوده است.

احمدی نژاد
من می گویم اسمش را نخودی نژاد بگذاریم. این بیچاره را نه راست ها قبول دارند، نه چپ ها و نه احتمالا بچه های خودش. احمدی نژاد که برای زیارت مشهد به این شهر رفته بود در یک اظهار نظر واضح و روشن و مستند و مدلل و منطقی و قابل قبول گفت: تا ده پانزده روز آينده، اتفاقات جديدي در صحنه انتخابات كشور رخ مي‌دهد كه معادله‌هاي فعلي را بر هم زده و وقايعي به وجود می آورد.
وی دلایل زیر را برای اظهارات خودش ذکر کرد: دلیل اول، دلیل دوم، دلیل سوم، دلیل چهارم، دلیل پنجم، دلیل ششم، دلیل هفتم، و دلایل دیگر.
احمدی نژاد که میلیونها تومان برای تهیه نقشه مسیر عبور امام زمان در شهرداری تهران هزینه کرده است، اعلام کرد: در حالي كه بانك جهاني براي رفع مشكل زباله‌هاي تهران به ما پيشنهاد وام دویست ميليون دلاري داده بود با سه ميليون تومان مشكل دفع زباله‌هاي تهران را حل كرديم.

آخرین فرصت ثبت نام
پايگاه اطلاع رساني هاتف اعلام کرد: روز سه شنبه هفته جاري ثبت نام كانديداهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آغاز مي شود و تا شنبه بيست و چهارم ارديبهشت ماه به مدت پنج روز ادامه دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي
آیت الله خامنه ای که هروقت می خواهد حرف مهمی بزند به شهرستان ها سفر می کند( و بالعکس)، در سفر کرمان درباره انتخابات حرف زد.
وی که خواستار تحریم انتخابات است، به شکل هوشمندانه ای از مردم خواست در انتخابات شرکت نکنند. وی گفت: مشاركت عمومي در اين انتخابات مهمتر از هر چيز ديگر است چرا كه نشان دهنده همبستگي ملي است و همبستگي ملي نيز كشور را در مقابل هر توطئه اي مصون مي سازد.
وی گفت: هنر مردم اين است كه در انتخابات كسي را برگزينند كه به فكر دين و دنيا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظيم پيگيري اهداف مادي و معنوي نظام را بر دوش گيرد كه اين امر خطير، از عهده كسي برمي آيد كه با نشاط، پرحوصله، با همت، مقتدر و هوشمند باشد.
چند نکته اساسی:
1) اگر کسی به فکر دین مردم باشد، در وهله اول با قوه قضائیه درگیر شده و با رهبری مشکل پیدا می کند.
2) اگر کسی به فکر دنیای مردم باشد، حتما به دلیل ارزشی نبودن با رهبری مشکل پیدا می کند.
3) اگر کسی به فکر فرهنگ ملت باشد، حتما با رهبری مشکل پیدا می کند.
4) اگر کسی با نشاط باشد حتما به عنوان موجودی فاسد با رهبری مشکل پیدا می کند.
5) اصولا اگر کسی وجود داشته باشد با رهبری مشکل پیدا می کند.

ادبیات دودکشی: راه قم هم به رم ختم می شود
آيت‌الله مشكينی رابط خداوند با جمهوری اسلامی و سخنگوی امام زمان طی سخنانی در نماز جمعه‌ قم در یک کشف عجیب و غیر منتظره فهمید که کشور نیازمند دولت و رئیس جمهوری باکفایت است. وی گفت: كشور نيازمند دولت و رييس‌جمهوری باكفايت است. آگاهان سیاسی این گفته را نشانه نبوغ در میان روحانیون ایران دانستند. این اولین باری است که در جهان کسی معتقد است که دولت و رئیس جمهور باید باکفایت باشند و اکثر جوامع معتقدند رئیس جمهور باید الاغ باشد.
آیت الله مشکینی که متوجه نیست که در انتخابات ریاست جمهوری باید مردم یک نفر را انتخاب کنند، از خود کاندیداها خواست که خودشان یکی را از میان خودشان انتخاب کنند. وي براي پيشرفت كشور از تمام كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان خواست تا از بين خود يك نفر را انتخاب و به مردم معرفي كنند تا مردم به او راي بالا و دندان‌شكن بدهند.

وی که تحت تاثیر دود سفید پاپ قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: انتظار من اين است كه به زودي مردم از دودكش محل اجتماع آنان دود سفيد براي همدلي و وحدت مشاهده كنند. در پی این اظهار نظر مردم چون علاقه وافری دارند که هرکاری که ایشان انتظار دارند انجام شود اقدام به تولید دود مناسب مورد انتظار پرداختند.
نماینده امام زمان در جمهوری اسلامی همچنان افزود: اگر از اختلاف آقايان به آينده كشور ضرري برسد، امام زمان(عج) ناراحت و مردم بي‌عقيده خواهند شد. ابراهیم یزدی درپی این امر در اصفهان اعلام کرد که هرکس می خواهد با امام زمان تماس بگیرد از کد تلفن قم استفاده کند.

ملی مذهبی های جهان متفرق شوید
سیاست تحریم انتخابات در میان ملی مذهبی های داخل کشور در حال آغاز شدن است.محمد ملكی، فعال سياسی و عضو ثابت امضاکننده کلیه بیانیه ها به هر دلیل، تأكيد كرد: تا زمانی كه مردم نتوانند آزادانه درباره نظام و قانون اساسی خود تصميم بگيرند، از عدم مشاركت در انتخابات دفاع می‌كنيم.
احمد زيدآبادی تصريح كرد: تنها در صورتی در انتخابات شركت می‌كنم كه در تنظيم قاعده بازی هم مشاركت داشته باشم، در غير اين صورت صرف رأی دادن به كانديدايی را كه ديگران برای من تعيين كرده اند، توهين به خود می‌دانم.
زيدآبادی در پايان افزود: اگر سيستم به نقطه ای برسد كه فردی مانند دكتر يزدی را اگرچه به فرض محال، تأييد كند، به اين معناست كه توازنی در قوا صورت گرفته است و اين امر را می‌توان به فال نيك گرفت.

علی کشتگر و خین و خین ریزی
بالاخره علی کشتگر نتوانست جلوی خودش را بگیرد، این تحریم هم در جمهوری اسلامی داستانی شده است. از یک سال قبل از انتخابات همه اپوزیسیون حرفه ای ایران منتظرند تا هر کی اول تحریم کند برنده بازی شود، امسال علی کشتگر قرار است برنده بازی شود. وی در کمال هیجان اظهار داشت:
همه خبرها و روایت هایی که از دل جامعه بویژه از میان جوانان و دانشجویان می آید حاکی از آن است که دامنه و عمق تحریم این بار هم همگانی است و هم فعال. چنین می نماید که تحریم این بار نه به صورت یک واکنش انفعالی بلکه پدیده ای حساب شده و فعال خواهد بود که می تواند همچون یک اقدام ملی روز انتخابات را به روز تولد یک جنبش ملی نوین ضد استبدادی تبدیل کند.
نکته مهم: یکی از نکات مهمی که در خارج از کشور اتفاق افتاده است این است که همیشه نیروهای سیاسی با هیجان تمام می گویند که هرگز همه چیز تا این حد آماده تغییر نبوده است، و همیشه هم همین را می گویند.

نهضت ثبت نام، عیسی سحرخیز
نوشته عیسی سحرخیز در وب سایت امروز جالب و خواندنی است و مشت محکمی به دهان کاندیداهای دیگر. در این نوشته که با عنوان نهضت ثبت نام منتشر شده است، چنین آمده است: اکنون کسي در صدر قضاوت و بررسي کنندگان صلاحيت «رجل سياسي» ايران قرار گرفته است که عملکرد او نشان مي دهد در موارد متعددی نه عدالت و بي طرفي سياسي داشته و نه توان تشخیص مصالح سياسي. ايشان سال هاي سال، پيش از آنکه بولتن نويسي و خط دهي به ائمه جمعه به صورت برنامه ریزی شده باب شود، پيش از رفتن به محل نماز جمعه مجبور بوده است از ديگران و خبرگان خبر و سياست که اکنون بايد در مورد " رجل سیاسی" بودن آنان قضاوت کند آموزش ببيند که چه بگويد و چه نگويد. او حتي در اين آموزش نيز چندان موفق نبوده و هرآنچه که بايد مي گفته و يا نمي گفته فراموش مي کرده است. در پی این اشتباه های آشکار بسياري بايد مدتها تلاش مي کرده اند تا اين خطاها را که در صحنه جنگ و سياست به ويژه سياست خارجي هزينه آور و مشکل ساز بوده است ترميم کنند.
و يا آن دوست وهمکار شجاع جوانمان، حنيف مزروعي که سر در دهان شير کرد و به افشاگري گوشه هاي از آنچه بر روزنامه نگاران و فعالان امور اجتماعي و زنان در پرونده موسوم به« وب لاگ نويسان» رفت، پرداخت. او وديگران نشان دادند که فجايعي که در نيروي انتظامي رخ داد و حقوق بشري که در اداره اماکن، بازداشتگاه هاي پنهان و سلول هاي انفرادي نقض شده چگونه سازمان دهي شده بود، و گرنه مجرمان وخاطيان تا کنون به دست قانون سپرده مي شدند و مجازات مي گرديدند. نه اينکه آزادانه در جامعه بگردند وهمچنان به پرونده سازي ها مشغول باشند .
راستي آن جوان جوياي نام که درکي عملی از دوران انقلاب و مبارزه با رژيم پهلوي نداشته و نتوانسته «اداره اماکن » را اداره کند، مي تواند «اداره کشور » را به عهده بگيرد ؟ "رجل سياسي" بودن پيش کش !

.....ادامه داستان تا دو روز دیگر

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22288

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روز شمار انتخابات، موسوی آمد، سيد ابراهيم نبوي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008