سه شنبه 22 مهر 1382

جایزه صلح نوبل و مبارزه مسلحانه!! محمد حسین سبحانی

خبراهدای جایزه صلح نوبل به سرکار خانم شیرین عبادی، از فعالین حقوق بشر و از وکلای مدافع شجاع ایرانی در صدر اخبار رسانه های فارسی زبان و بین المللی در چند روز گذشته بوده است و تقریبا تمامی شخصیت ها و سازمان ها و احزاب سیاسی ایرانی در این مورد موضع گیری و ابراز خرسندی کرده اند، ولی نکته تامل برانگیز، سکوت و سانسور خبری شیرین عبادی توسط سازمان مجاهدین خلق در رادیو و تلویزیون و رسانه های خبری وابسته به آن می باشد، البته سازمان مجاهدین در این مورد در تنهایی وانزوا قرار نداشته است بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با مواضع سازمان مجاهدین از زاویه دیگر هم دردی مشترک داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من شخصا اهدای جایزه صلح نوبل به خانم شیرین عبادی را پیروزی شخصی وی و حتی پیروزی فقط زنان ایرانی تلقی نمی کنم، بلکه آن را علامتی از پیروزی یک استراتژی می دانم.
استقبال ایرانیان داخل و خارج از کشور از اهدای جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی، نشان از واقعی بودن، برتری و اقبال مردمی استراتژی مبارزه اصلاح طلبانه مردم ایران ( که از صد سال پیش تا کنون ادامه دارد) بر استراتژی مبارزه مسلحانه و تروریستی می باشد.
و در واقع سکوت و سانسور خبری شیرین عبادی در رسانه های وابسته به سازمان مجاهدین را باید در این چارچوب ارزیابی کرد.
ولی سر انجام سازمان مجاهدین بعد از دو روز سکوت و سانسورخبری با نام مستعار" لیلا جدید" به زبان آمد و طی یک موضع گیری کینه توزانه نسبت به "زن" و استراتژی مبارزات اصلاح طلبانه و غیر مسلحانه و غیر قهرآمیز در مورد اهدای جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی در سایت خبری وابسته به خود نوشت:

« تنها مبارزه قهرآمیز و انقلابی ( بخوانید مبارزه مسلحانه و تروریستی و خمپاره زنی در خیابانهای تهران) برای سرنگونی رژیم میتواند جهان را به صلح واقعی و مردم ایران را به خواست های خود نزدیک کند، تامین و رعایت حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان ( اشاره و کنایه به بیانیه کمیته انتخاب کننده خانم شیرین عبادی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل) و غیره فقط با ادامه راه مبارزاتی که جان خود را بر سر این خواست ها گذاشته و می کذارند میسر خواهد بود»
به نقل از سایت جبهه همبستگی یکی از ارگان های اینترنتی سازمان مجاهدین به تاریخ 13 اکتبر 2003 - مطالب داخل پرانتز از من می باشد.
البته یکی دیگر از دلایل سکوت و سانسورخبری سازمان مجاهدین و سپس موضع گیری بالا به جنسیت و" زن " بودن شیرین عبادی برمیگردد.
طبق ادعا و فتوای پیشوای مذهبی سازمان مجاهدین، "زن" تنها با "طلاق" از همسر خود و سپس "قطع رابطه عاطفی با فرزندانش" می تواند به رهایی و آزادی برسد که الگوی آن نیز مریم رهایی میباشد.
حال شاخص وبرجسته شدن شیرین عبادی به عنوان اولین ایرانی و یازدهمین زن برنده جایزه صلح نوبل که همسرش را نیز طلاق نداده واز طرف دیگر دخترش را نیز در کنفرانس مطبوعاتی در کنار خود دارد، در تضاد آشکار با تئوری طلاق آقای رجوی قرار دارد، ودر صورت عدم سانسور خبری، اعضای سازمان را در مقابل این سوال قرار میدهد:
پس چگونه زنی که وابسته به ایدئولوژی جنسیت و خانواده ( به قول سازمان مجاهدین) می باشد توانسته است در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران و جهان پیشرفت و تاثیر قابل توجهی داشته باشد؟
بنابر این به دلایل بالا نباید از سانسور خبری اهدای جایزه صلح نوبل به خانم شیرین عبادی توسط سازمان مجاهدین دچار شگفتی شد.

مقالات | بازديد 538 | نظر 3 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
در همين زمينه:

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/254

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جایزه صلح نوبل و مبارزه مسلحانه!! محمد حسین سبحانی' لينک داده اند.
نظرات
[hamidreza - October 14, 2003 05:44 PM]

bi tardid anche goftid sarasar haghighat ast
in ra bavar darim va midanim man
man be onvane yeki az azaie jonbeshe daneshjooiie iran nazare shoma ra maghrun be haghighat midanam .
paiande IRAN

[م.راستان - October 14, 2003 05:16 PM]

عكس‌العملهاي جريانات سياسي ايراني در برابر پيروزي افتخارآفرين قهرمان ملي، خانم دكتر شيرين عبادي، يك بار ديگر ثابت مي‌كند كه سه جريان خشونت‌طلب و ضدآزدي در مقابل ملت ايران صف كشيده‌اند؛ اين سه جريان عبارتند از پيروان ولايت فقيه، سازمان تروريستي مجاهدين و نيز حزب كمونيست كوليگري. اكنون فرصت مناسبي است تا نيروها آزاديخواه و ملي به افشاي اين سه جريان ضد مردمي بپردانذ و ماهيت مشكوك آنها را بيش از پيش براي جهانيان افشا سازند تا همگان بدانند چه كساني به دروغ داعية آزادي دارند و به موقع عمل در برابر صلح و حقوق بشر قد مي‌افرازند.
اكنون كه اعطاي جايزه صلح نوبل به شيرين عبادي در مركز متوجه جهانيان قرار دارد به آن دسته از ايرانيان كه در نقاط مختلف جهان په سر مي‌برند و بر زباني خارجي به خوبي مسلط اند پيسشنهاد مي‌كنم مقالاتي در بارة مخالفت حزب كمونيست كوليگري و جريان تروريستي مجاهدين با شيرين عبادي و صلح و آزادي بنويسند، و اين مطالب را براي روزنامه‌هاي كشور محل اقامتشان بفرستند.

[Masoud - October 14, 2003 05:05 PM]

و عجب شاهکاری بود آنچه آقايان کردند با غرور يک ملت. طی بيست و پنج سال ملتی را چنين بی افتخار و تحقير شده و مسخ و افسرده کردن, شاهکاری بود که جز از اين ملاهای دريوزه ی توسری خورده ی ديروز و دزدان و فاسدان منادي اسلام ناب محمدی امروز در زير آن عباهای کثيف و پر تزوير بر نمی آمد.

شرمتان باد و....

تمام پيام ها که بايد می فرستاديد و دريغ کرديد , پيام هايی که بر مرگ فلان شيخ خراسانی سالها زمين گير منشا هيچ و مطلقا هيچ اثری در طول حيات, روا دانستيد و بر افتخار بزرگ يک ملت در کسب يک جايزه ی غرور انگيز ,ناروا ,


تمام و تمام اينها يادمان نخواهد رفت.


نه کينه تان به دل داريم نه لايق کينه ايد . به همان اندازه که شما منتظر ظهور امامتانيد, ما منتظر خروجتانيم و خوشحاليم که اين خروج به هزار و يک دليل بسيار واقعی تر و نزديک تر بنظر می رسد تا آن ظهور .

Copyright: gooya.com 2016