جمعه 2 آبان 1382

راهپيمايي عليه پذيرش پروتكل الحاقي: امروز پروتكل را پذيرفتيم، فردا بايد حجاب را از سر زنان برداريم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، صدها تن از نمازگزاران تهراني پس از پايان نماز جمعه اين هفته به دعوت تشكلي به نام« جنبش دانشجويي دفاع از استقلال ايران»، در اعتراض به محكوميت فشارهاي آمريكا وصهيونيسم و اتحاديه اروپا براي پذيرش پروتكل الحاقي راهپيمايي كردند.
در اين مراسم كه از محل نماز جمعه تهران شروع و به ميدان فلسطين ختم شد، دكتر محمد صادق كوشكي استاد دانشگاه با انتقاد شديد از عملكرد مسؤولان كشور در پذيرش پروتكل الحاقي گفت: نمي‌‏دانم بايد به مسؤولين خسته نباشيد گفت كه پروتكل را امضاء و به آن افتخار هم كردند و يا به خاطر از دست رفتن استقلال كشور به آنها تسليت گفت.
وي اعتراض امروز را به خاطر طمع كفار به اسلام دانست وافزود:متأسفانه مسؤولان ما فراموش كرده‌‏اند كه فشارهاي خارجي تا زماني ادامه خواهد داشت كه ايران هم مثل تركيه و مصر شود، آن وقت خيال آنها هم راحت‌ خواهد شد.
كوشكي اين ادعاي مسؤولين كه« با پذيرش پروتكل بهانه از دست آمريكا و اروپا گرفته شد را رد كرد»، گفت: هفته قبل اتحاديه اروپا پرونده‌‏اي ديگر عليه ايران باز كرد و ايران را متهم به نقض حقوق بشر، حقوق‌ زنان و كودكان كرد، آنها باز هم بهانه‌‏سازي مي‌‏كنند.
وي گفت: آنها وقتي دست از سر ما برخواهند داشت كه ديگر شعار مرگ بر اسرائيل ندهيم و اسم اين ميدان ـ ميدان فلسطين ـ را هم عوض كنيم. امروز پروتكل را پذيرفتيم،فردا بايد حجاب را از سر زنان برداريم و تن به خواسته‌‏هاي ديگر آنان بدهيم.
اين استاد دانشگاه افزود: وقتي حضرت امام به خاطر بي‌‏كفايتي برخي مسؤولان جام زهر را نوشيدند، تلخي آن هنوز هم در كام ماست و ما اجازه نخواهيم داد جام زهر ديگري به ولايت فقيه خورانده شود.
كوشكي گفت: امنيت ملي بسته به غيرت شماست و نه هيچ چيز ديگري، امنيت ملي ما را امام زمان (عج) تضمين مي‌‏كند، به شرط اينكه در صحنه باشيم و مقاومت كنيم.
گزارش ايلنا حاكي است پس از سخنراني كوشكي، قطعنامه‌‏اي در پنج بند قرائت شد كه در قسمتي از آن آمده است: بر اين نكته پا مي‌‏فشاريم كه صيانت از عزت و استقلال اين ملت و نظام در گرو عدم امضاي پروتكل مذكور مي‌‏باشد و گر بدنه سست سياست گذاران كشور راهي براي ولي زمان جز پذيرش آن باقي نگذاشته‌‏اند، دست كم بايد شروط وموضع قدرت ملت و رهبري را در ادامه روابط با آژانس بين المللي انرژي اتمي لحاظ نمايند وگرنه به آتش قهر امام و شهدا و ملت پيرو شهيدان خواهند سوخت.
در حاشيه:
ـ شعارهايي كه در راهپيمايي داده مي‌‏شد، عبارت بودند از : "هيهات من الذله" نه سازش، نه تسليم، خروج از NPT ـ انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست، پروتكل الحاقي مايه ذلت ماست، مرگ بر آمريكا، استقلال، آزادي، ديپلماسي ذلت نمي‌‏شه نمي‌‏شه.
ـ پلاكاردهايي هم كه توسط راهپيمايان حمل مي شد حاوي مطالبي بود در خصوص نفي پذيرش پروتكل: سياست ما سياست آشتي ناپذير با آمريكاست. از ترس مرگ خودكشي نمي‌‏كنيم. اساس صلح حسني در كار نيست، قيام حسيني در راه است. ايران را درمقابل اسرائيل خلع سلاح نكنيد. مجلس انتخاب كن، پروتكل يا استقلال. تحريم آزادي ـ تسليم هرگز، اعتماد به طناب اروپا يعني سقوط .
ـ تعداد راهپيمايان حدود 500 نفر بودند كه تعدادي از آنها كفن پوشيده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/641

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راهپيمايي عليه پذيرش پروتكل الحاقي: امروز پروتكل را پذيرفتيم، فردا بايد حجاب را از سر زنان برداريم، ايلنا' لينک داده اند.

امروز پروتكل را پذيرفتيم، فردا بايد حجاب را از سر زنان برداريم
http://news.gooya.com/politics/archives/000870.php...
links
October 25, 2003 12:53 AM

Copyright: gooya.com 2016