جمعه 9 آبان 1382

گزارشي از اعتراض گروهي از كاركنان پتروشيمي اراك، ايسنا

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس اقتصادي - انرژي
پتروشيمي اراك در هفته گذشته شاهد اعتراض گروهي از كاركنان اين شركت پس از انتشارنامه معاون وزير نفت و رييس سازمان پتروشيمي درباره انتقال آنان به بخش خصوصي بود.
به گزارش خبرنگار نفت و انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گروهي از كاركنان پتروشيمي اراك با بيان اينكه نمي‌خواهيم از زيرمجموعه وزارت نفت خارج شويم اعتراض خود را اعلام كردند.
گويا محمدرضا نعمت‌زاده ـ معاون وزير نفت و رييس سازمان پتروشيمي ـ در نامه‌اي به زنگنه ـ وزير نفت ـ اعلام كرده بود كه كليه كاركنان سه شركت پتروشيمي اراك، اصفهان و خارك (كه سهام آنان به فروش رسيده است) به بخش خصوصي واگذار شوند و پس از اين، وزارت نفت در قبال آنان تعهدي ندشته باشد.
انتشار اين نامه از روز دوشنبه موجب اعتراض‌هاي نسبتا گسترده‌اي شد كه اين اعتراض‌ها روز چهارشنبه به اوج رسيد.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته پس از حضور مسئولان پتروشيمي در جمع كاركنان معترض و قول مساعد، براي حل موضوع، اعتراض‌ها فروكش كرده‌ است.
به گفته يكي از اين كاركنان معترض، در اين طرح كليه 1700 ـ 1800 نفر كارمند پتروشيمي اراك به بخش خصوصي واگذار مي‌شوند و از اين به بعد زير نظر تامين اجتماعي بوده و كارمند وزارت نفت نخواهند بود.
كليه كاركنان اين شركت تا قبل از واگذاري به بخش خصوصي، استخدام رسمي وزارت نفت بودند.
تلاش خبرنگار ما براي تماس با آقاي مستجاب‌الدعوه ـ مديرعامل پتروشيمي اراك ـ تا اين لحظه نتيجه‌اي نداشت اما پيگيري براي دريافت نظرهاي وي ادامه دارد.
تاكنون 70 درصد سهام پتروشيمي اراك در بورس به فروش رسيده و شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي نيز هم‌اكنون سهامدار اصلي آن به شمار مي‌رود و قرار است از آغاز سال 83، مديران پتروشيمي اراك از سوي اين شركت منصوب شوند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/836

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از اعتراض گروهي از كاركنان پتروشيمي اراك، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016