يكشنبه 18 آبان 1382

انجمن مطالعات خاورميانه درامريكاي شمالي لوحه افتخار به سعيد رضوي فقيه اعطا مي كند

آنكوراج. آلاسكا. ۷ نوامبر ۲۰۰۳.

انجمن مطالعات خاورميانه درامريكاي شمالي با كمال خوشوقتي لوحه افتخار سال ۲۰۰۳ «آزادي هاي آكادميك و دانشگاهي» را به آقاي سعيد رضوي فقيه به خاطر تلاش هاي شجاعانه و پيگير ايشان در راه ارتقاء حرمت و آزادي دانشگاه هاي ايران در زماني كه نيروهاي سركوبگر و حكومتي دانشگاه ها را مورد تهاجم و حمله قرار داده بود اعطا مي كند.

انجمن مطالعات خاورميانه - كه ۳۰۰۰ استاد دانشگاه و پژوهشگر و دانشجوي مساثل خاورميانه عضو آن هستند - در مراسم اعطا جوايز در سي و هفتمين نشست سالانه خود در عصر روز جمعه در آنكوراج از تلاش هاي آقاي رضوي فقيه براي حمايت از آن دسته از استادان و روشنفكران ايراني كه به خاطر عقايدشان به زندان افتاده اند يا تحت تعقيق قضايي قرار دارند تقدير كرد.

ايمي نيوهال - مدير اجرايي انجمن مطالعات خاورميانه - گفت كه آقاي رضوي فقيه با قبول خطرات! جاني و بي آن كه دمي خستگي به خود راه دهد «در دفاع از حقوق اساسي آزادي عقيده و بيان در ايران به كار نوشتن و سازماندهي پرداخته است. اين تقديرنامه نشانه قدرشناسي ماست از اهميت تلاش هاي ايشان براي تضمين تبادل آزاد اطلاعات و انديشه در ايران و خاورميانه.»

آقاي سعيد رضوي فقيه ۳۸ ساله و دانشجوي دكتراي فلسفه در دانشگاه تربيت مدرس در تهران هستند و در همين دانشگاه به تدريس مي پردازند. ايشان يكي از رهبران برجسته جنبش دانشجويي بوده اند و مقالاتشان در دفاع از استاداني مانند دكتر هاشم آغاجري - كه به خاطر طرفداري از اصلاحات ديني و سياسي در ايران به مرگ محكوم شده اند - در روزنامه هاي ايران منتشر شده است.

آقاي رضوي فقيه به خاطر سخنراني هايشان در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه دولت در۱۰ ژوئيه بازداشت شدند و ۷۸ روز را در زندان به سر بردند. در اين مدت ايشان اكثرا در زندان انفرادي نگاه داشته مي شدند و بازجويي از ايشان بي وقفه ادامه داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن مطالعات خاورميانه درامريكاي شمالي لوحه افتخار به سعيد رضوي فقيه اعطا مي كند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016