دوشنبه 10 آذر 1382

اطلاعيه جمعی از فعالين سياسی دانشجوی دانشگاه شهيد باهنر کرمان پيرامون مشکلات مربوط به انتخابات تکميلی اخير شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجو

باسمه تعالی

پیرو برگزاری انتخابات تکمیلی اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان و در پی مشکلات برگزاری این انتخابات برآن شدیم نکاتی چند را به اطلاع فرهیختگان ایرانی برسانیم.

این انتخابات همانطور که قبلا ذکر شده بود به دلایل متعدد و نقض گسترده اساسنامه این تشکل دانشجویی اساسا باطل و غیر قانونی بوده و نتایج حاصل از آن فاقد هرگونه ارزش و اعتباری می باشد.

اما به دنبال پی گیری فعالین سابق این تشکل و هم چنین تعدادی از اعضای اصلی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان که به طریق کاملا شگفت آور و بدون هیچ گونه دلیلی از شورای مرکزی کنار گذاشته شده اند هیئت نظارت دانشگاه به لغو انتخابات و غیر قانونی شناختن آن قانع شده است متاسفانه عکس العمل های نا خوشایند و مضحکی را از طرف برگزار کنندگان آن انتخابات کذایی به دنبال داشته است .

این افراد که با برگزاری انتخاباتی سمبلیک و با بهره گرفتن از ابزاری نظیر نظارت استصوابی ، عدم اطلاع دانشجویان از زمان برگزاری انتخابات و هم چنین کمبود شدید کاندیدا ها – 6 نفر کاندیدا برای انتخاب 5 نفر عضو اصلی شورای مرکزی و یک نفر به عنوان عضو علی البدل – توانستند با روالی از پیش تعیین شده و برنامه ریزی خاص تمام کرسی های شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان را به خود اختصاص دهند تصمیم دارند تمام تلاش خود را برای قانونی جلوه دادن این انتخابات و جلوگیری از ابطال آن به کار گیرند و در این راستا تا کنون دست به اقداماتی از قبیل تهدید افر! اد پیگیر و ... زده اند.

اما این جمع با صدور این اطلاعیه اعمال این گروه را به شدت محکوم کرده و هرگونه بیانیه ای را در حمایت از این انتخابات و علیه رای ابطال احتمالی هیئت نظارت دانشگاه حتی با مهر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه که هم اکنون در اختیار آنهاست ، محکوم کرده و غیر مستند می شمارند.

در ضمن لازم است در مورد قصد این گروه از ارتکاب این اعمال توضیحاتی ارائه دهیم.

آن طور که از شواهد امر پیداست این عده که خود مشخصا به احزاب و جناح های خاص سیاسی کشور وابستگی دارند قصد بر از بین بردن اسقلال انجمن اسلامی دانشجویان و خدچه دار کردن اصالت جنبش اصیل دانشجویی را داشته و اساسا با فعالیت هایی که انجام داده و می دهند قصد ترغیب دانشجویان به شرکت در انتخابات مجلس هفتم به نفع برخی جناح های کشوری را دارند.

از آن گذشته این عده با انجام برخی فعالیت ها در دانشگاه و جلساتی که انجمن اسلامی دانشجویان برگزار می کند باعث نوعی سیاست زدگی و انزوای سیاسی دانشجویان دانشگاه بزرگ شهید باهنر کرمان – حدود 16000 دانشجو- گردیده اند که می تواند به بایکوت سیاسی این دانشگاه در آستانه انتخابات مجلس هفتم منجر شود.

لذا خطاب به ملت شریف ایران اعلام می داریم اگر هم این انتخابات برخلاف قانون حاکم بر تشکل های دانشجویی تایید شود فعالیت این تشکل را من بعد بر خلاف اصول حاکم بر جنبش تاکنون پاک دانشجویی دانسته و کلیه فعالیت های آن را محکوم کرده و اعضای شورای مرکزی آن را فاقد صلاحیت لازم جهت هدایت انجمن اسلامی دانشجویان به عنوان سمبل مبارزه و مقاومت دانشجو دانسته و تحت هیچ شرایطی از آنها و فعالیت های جناحیشان حمایت نمی کنیم.

جمعی از فعالین سیاسی دانشجو ی دانشگاه شهید باهنر کرمان

امضا محفوظ

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016