شنبه 20 دي 1382

گزارش كامل هفتمين مجمع عمومي حزب موتلفه‌ي اسلامي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
اخبار مربوط به مجمع عمومي هفتم حزب موتلفه‌ي اسلامي پيشتر به صورت جداگانه ارسال شده است؛ براي تسهيل در استفاده‌ي مشتركان محترم، مجموعه‌ي گزارش آن به صورت يكجا ارسال مي‌شود.

** تغيير از جمعيت به حزب:
مجمع عمومي هفتم جمعيت موتلفه‌ي اسلامي صبح روز گذشته(پنج شنبه) در حسينيه‌الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در بين پيشنهادهاي واصله در خصوص تغيير و اصلاح اساسنامه و مرامنامه‌ي موتلفه اسلامي، با موافقت اكثريت آراي اعضاي اين مجمع، جمعيت موتلفه اسلامي به حزب موتلفه اسلامي تغيير نام داد، در اين مجمع افزايش مدت زمان مجمع عمومي از دو سال به چهار سال و كاهش تعداد اعضاي شوراي مركزي به تصويب نرسيد.
تغيير ساختار تشكيلاتي و سازماني حزب موتلفه اسلامي و ديگر موارد بررسي از اين پس توسط شوراي مركزي هر دوره متناسب، با شرايط و نياز زمان قابل اصلاح خواهد بود.

*** سخنراني‌ها:
دبيركل حزب موتلفه‌ي اسلامي گفت: تجربه‌ي ‌٢٥ ساله‌ي انقلاب، كوله‌باري از دانش مديريت، تجربه‌ي كشورداري و مردم‌سالاري ديني است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حبيب‌الله عسكراولادي كه عصر پنجشنبه در افتتاحيه‌ي هفتمين مجمع عمومي حزب موتلفه‌ي اسلامي سخن مي‌گفت، با بيان مطلب فوق افزود:‌ انجام وظيفه‌ي الهي در اين سالهاي پرماجرا بسيار سخت و پرهزينه است، اما با عنايت حضرت حق و توسل به اهل بيت (ع)، موتلفه‌ي اسلامي در اين امتحان سرافراتر از گذشته بوده است.
وي در ادامه با اشاره به حادثه‌ي ‌١١ سپتامبر و استمرار بحران در آمريكا اظهار داشت: آمريكا به بهانه‌ي مبارزه با تروريسم و با ترفند نظم نوين جهاني، جهان آرام را متلاطم كرده است و اگر اين روند ادامه ‌يابد، جنگ سوم جهاني رقم مي‌خورد.
عسكراولادي به آشكارترشدن چهره‌ي ضداسلامي استكبار غرب اشاره و عنوان كرد: حملات نظامي عليه دو كشور مسلمان افغانستان و عراق و اقدامات غيرانساني آنان، نقاب از چهره پرنفاق مدعيان حقوق بشر غربي برداشته است.
وي يكي از مشكلات دولمتردان غربي را پيشرفت اسلام دانست و گفت: وقتي از حجاب بانوان مسلمان به وحشت افتاده‌اند،‌ ديگر ادعاهايشان مبني بر آزادي دين، مذهب و عقيده، رنگي ندارد و خود باطل كننده‌ي شعارهايشان هستند.
وي ايستادگي جهان اسلام در مقابل افزون‌خواهي و سلطه‌طلبي آمريكا را يكي ديگر از مشكلات جريان سلطه آمريكا عنوان كرد و گفت: مقاومت و خيزش ملت مسلمان عراق كه با سقوط صدام و دستگيري ذليلانه او شكل گرفت، اعلام جمهوري اسلامي افغانستان، تصويب قانون اساسي اين كشور و ادامه مقاومت عليه اشغالگران نشان‌دهنده رشد سريع اسلام‌خواهي و روحيه‌ي مقاومت مسلمانان است.
دبير كل حزب موتلفه به شرايط فعلي جهاني و منطقه و به وضعيت درون نظام اشاره كرد و گفت: علي‌رغم اينكه دو سال حساس و سخت را پشت سر گذاشتيم،‌ اما در مجموع موفقيتهاي بزرگي نصيب نظام و ملت شده است.
عسكراولادي، مهار و كنترل آنچه اغتشاشات دانشجويي و كارگري مي‌ناميد را از موفقيتهاي نظام دانست و تصريح كرد: با هوشياري دانشجويان، كارگران و ساير قشرهاي ملت و درايت مسوولان و ماموران انتظامي، اين برنامه دشمن با شكست مواجه شد كه در برخي از نشريات آمريكايي از زبان مسوولان امنيتي {آنها} با صراحت اعلام كردند كه ديگر امكان اين‌گونه برنامه‌ها در ايران نيست و نظام اسلامي ايران داراي ثبات است.
وي شكست مقدماتي آمريكا در ايجاد اجماع جهاني عليه موفقيتهاي ايران در دانش هسته‌يي و اجبار براي پذيرش بدون قيد و شرط پروتكل الحاقي را از ديگر موفقيتها دانست.
عسكراولادي گفت: عليرغم تمامي اين تجربه‌هاي تلخ دشمن، طرح آمريكايي استحاله نظام نيز كه از سوي غربگرايان و اصلاح‌طلبان حمايت شد، با شكست روبه‌رو و موجب مشخص شدن چهره‌هاي هماهنگ با غرب و ذهنيتهاي غربي شد و در معرض نقد افكار عمومي قرار گرفت.
وي در ادامه سخنانش افزايش ارتقاي فرهنگ در ايران و دستيابي به تكنولوژي برتر را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستيابي به اينگونه مسائل نگراني شديد در دشمن پديد آورد چنانچه آن را به عنوان خطر براي خود مطرح مي‌كنند.
دبير كل حزب موتلفه‌ي اسلامي در ادامه به مشكلاتي كه در بخش مديريتي كشور وجود دارد اشاره كرد و گفت كه استمرار مديريت جناحي، ضعفهاي حاصل از اين تسلط جناحي و و نگرشهاي يكسويه از خطراتي است كه نظام را تهديد مي‌كند.
وي ابراز عقيده كرد: دخالت دادن ديدگاههاي حزبي و جناحي در مصوبات و نظارتهاي مجلس شوراي اسلامي از ديگر آسيبهاي فعلي بخش مديريتي است.
عسكراولادي تصريح كرد: اصرار برخي بر افزايش مسائل تنش‌زا و ايجاد جنجالهاي موسمي سياسي و سعي در كشاندن جناح مقابل خود به اينگونه اقدامات، همچنين استمرار شعارهاي دهان پركن و غيراجرايي با وجود آشكار شدن تبليغات منفي اين شعارها از ديگر خطرات پيش روي نظام است كه بايد مرتفع شود.
دبير كل حزب موتلفه هم‌چنين عدم توجه به حركت در جهت استقرار عدالت اجتماعي و اقتصاد عادلانه اسلامي را مشكل ديگر كشور معرفي كرد و افزود: حل نشدن مشكلات معيشتي مردم، افزايش تورم در كالاهاي سبد هزينه خانواده‌ها، عدم رفع مشكلات حقوق بگيران به ويژه كارمندان و فرهنگيان، افزايش واردات كالاها و كاهش صادرات غيرنفتي كه موجب ركود توليد و كاهش درآمد بخش اقتصادي تعاوني و خصوصي شده است، از عمده‌ترين مشكلات بخش اقتصادي كشور است كه مسوولان امر بايد براي رفع آنها عزم خود را جزم كنند.
وي افزود: دولتي باقي ماندن ‌٨٠ درصد از اقتصاد و بي برنامگي و ضعف بخش تعاوني، هم‌چنين محدوديتهاي بخش غيردولتي از ديگر مشكلات نظام است.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در ادامه گفت: براي علاج اين دردها بايد كساني را براي مسووليت انتخاب كرد كه در راه انقلاب، اسلام و مطالبات مردم حركت جدي داشته باشند.
وي تاكيد كرد: با وجود همه نواقص در ساختار كشور از جمله مشكلات پولي و بودجه‌اي، موتلفه اسلامي در دو دو سال گذشته توانسته موفقيتها و پيشرفتهاي قابل قبولي در زمينه‌هاي مختلف به‌دست آورد و در جهت تحقق شعارهاي قبلي خود يعني تحول، عضوسالاري و جوان‌گرايي گام بردارد.
عسگر اولادي تشكيل باشگاه سياسي گفت‌وگو را از مهمترين اقداماتي دانست كه براي حل مساله‌ي مشاجرات سياسي، انجام شده است.
وي ادامه داد: تفاهم و هماهنگي با نيروهاي خودي، از گامهاي موثري بود كه ثمره بارز آن در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا جلوه‌گر شد.
وي گفت: جامعه ما و نظام جمهوري اسلامي در مرحله جديد به تحولي همه‌جانبه نياز دارد كه كار ساماندهي نظام با اصلاحات و اقدامات روبنايي به نتيجه مطلوب نمي‌رسد، بلكه تحول عميق و همه سو نگرانه در ابعاد مختلف حكومتي و نهادي را مي‌طلبد.
وي به چگونگي نوع تحولاتي كه در ساختار حكومتي كشور بايد ايجاد شود، اشاره و تصريح كرد: اين تحولات در ابتدا بايد در انديشه‌ها و تفكرات نخبگان جامعه و در سطح مردمي مورد توجه قرار گيرد.
عسكراولادي افزود:‌ در راستاي اين تحول، صحنه مديريتي كشور بايد از تمامي جدالها و كشمكشهاي جناحي و جرياني خالي شود و به جاي آن، رقابت در خدمت و تعامل سياسي جايگزين شود.
عسگر اولادي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم از درگيريهاي جناحي موجود خسته شده‌اند و موتلفه براي آرامش بخشيدن به فضاي ملتهب كشور در سالهاي گذشته، تعامل، وفاق و هماهنگي بين احزاب و گروههاي معتقد به قانون اساسي را خواستار بوده است.
وي هم‌چنين درباره‌ي انتخابات مجلس هفتم گفت: از ملت بزرگ ايران مي‌خواهيم تا با انتخاب نخبگان سه نسل، گام بلندي برداشته و مجلس تحول را شكل دهند، هم‌چنين اميدوار خواهيم بود كه اينگونه بسياري از مشكلات به آسان‌ترين شكل حل شوند.
عسكراولادي در ادامه، درباره‌ي موضوع ارتباط با آمريكا گفت: آمريكايي‌ها اگر در حادثه‌ي بم دسته‌گل فرستادند ما نيز قبول كرديم كه امدادگران آنها در منطقه زلزله‌زده به فعاليت مشغول شوند، ولي اين به منزله‌ي حل تمام مسائل نيست؛ آمريكا براي برقراري ارتباط با ايران بايد تمام مخاصمه‌هاي خود را كنار بگذارد ، انقلاب اسلامي ايران را به رسميت بشناسد و از ملت ايران عذرخواهي كند.
وي گفت: دولتمردان آمريكا بايد جرات داشته باشند كه صفحات ارتباط را با شروط گفته‌شده رقم بزنند.
عسكراولادي در پايان گفت: هماهنگي نيروهاي خط امام و رهبري، استراتژي موتلفه در انتخابات است و ما از نيروهاي اصولگراي در اين خط دفاع ‌مي‌كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري گفت: در ايران متاسفانه گاهي كساني كه در داخل حاكميت و قدرت هستند، نقش اپوزيسيون را دارند، در جامعه اضطراب و تنش ايجاد مي‌كنند و موجب تحريك دشمنان مي‌شوند.
وي افزود: آمريكا و عوامل آن نيز به جاي استفاده از اپوزيسيون خارج نظام مثل سلطنت‌طلب‌ها از اپوزيسيون داخل حاكميت استفاده مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناطق نوري كه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحيه‌ي‌ هفتمين مجمع عمومي جمعيت موتلفه سخن مي‌گفت، افزود: حضرت علي(ع) در نامه‌اي به مالك اشتر دستور مي‌دهد كه كارگزاران و ماموران خود را از افراد اهل تجربه، حيا و عفت انتخاب كن كه داراي ريشه‌ي خانوادگي و تجربه‌ي كاري و در ايمان و اسلام، سابقه‌ي طولاني داشته باشند؛ اين‌ها به عنوان ارزش مطرح بوده و است و ما نيز بايد در انتخاب‌هاي خود اين عوامل را در نظر داشته باشيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: جمعيت موتلفه اين افتخار را در بين تشكلها و گروههاي انقلابي و مبارزاتي دارد كه با آغاز نهضت امام خميني شكل گرفته و از آغاز تا به امروز در خط امام و رهبري بوده است.
ناطق نوري افزود: فرهنگ و ارزش‌هايي كه در بين مبارزان انقلابي وجود دارد، بايد زنده بماند و نسل سوم انقلاب نيز بايد بداند كه انقلاب و اسلام، مجاني به دست نيامده است.
وي ادامه داد: اين وظيفه‌ي خود پيشتازان و مبارزان است كه با تدبير، مديريت و آشنايي با ادبيات نسل امروز و نوآوري، اين ارزش‌ها را به نسل‌هاي بعد منتقل كنند.
ناطق نوري در ادامه با اشاره به تحولات كشور از جمله رشد جمعيت گفت: اكنون بيشترين جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند كه ما امروز به آ‌نها نسل سوم انقلاب مي‌گوييم. ما نسل اول در اوايل انقلاب آرمان‌هاي مشخص و قابل فهمي مانند مبارزه با رژيم شاه و دفاع مقدس داشتيم و البته اين آرمان‌ها براي نسل دوم نيز قابل قبول بود، ولي بعد از طي دوران دفاع مقدس نمي‌توانستيم آرمان‌هاي قابل فهم و معقولي به نسل سوم انقلاب انتقال دهيم، البته نه اين كه اين نسل داراي هيچ آرماني‌ نيست بلكه اين آرمان‌ها قابل فهم، شفاف و مطابق با زمان فعلي نيست.
وي ادامه داد: سياست‌هاي مختلف اجرايي و فرهنگي بعد از سال ‌٦٨ به ايجاد يك طبقه‌ي جديدي منجر شد بدين نحو كه تجمل‌گرايي در بين مديران دولتي و خصوصي رشد كرد و بازسازي كه مي‌توانست به عنوان يك ارزش مطرح شود، باعث تهديد و دنيازدگي شد، از سويي با توجه به اين شرايط نسل جواني كه داراي آرمان‌هاي مشخص و قابل فهمي نيست نيز نمي‌تواند بالنده و باانگيزه حركت كند.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: فاصله گرفتن جامعه از شعارهاي آرماني نظام و انقلاب و عدم تحقق شعار شايسته‌سالاري باعث ايجاد نااميدي در بين مردم شده و آنها احساس مي‌كنند كه مديران كشور ناكارآمد هستند، مردم نسبت به معيشت و آينده‌ي خود و فرزندانشان نگران هستند و احساس فقري كه در بين آنان وجود دارد از خود فقر بدتر است، چون افراد به فعاليت‌هاي غيرسازنده براي بقا ترغيب مي‌شوند. مردم اعتقاد دارند جنگ‌هاي سياسي باعث شده است كه مسوولان به مسائل اساسي مثل معيشت و اقتصاد توجه‌ كافي نداشته باشند و از جريان‌هاي سياسي كه به شدت به جان هم افتاده‌اند، زده‌ شده‌اند.
ناطق نوري با اشاره به اينكه اعلام انزجار از گروه‌ها و افراد به يك ارزش تبديل شده است، گفت: حتي بعضي از مديران و مبارزان باسابقه‌ي گروه‌ها و تشكل‌ها نيز به طور تعمدي بيان مي‌كنند كه عضو گروه و تشكلي نيستند و اين امر به يك ضد ارزش تبديل شده كه روند خطرناكي است.
وي در ادامه افزود: علي‌رغم همه‌ي مشكلات و نگراني‌ها، مردم ايران به شدت مذهبي و پايبند به اعتقادات خود هستند، اكنون علاوه بر مردم مسلمان داخل كشور، حتي عده‌اي از طاغوتي‌ها به سلامت مالي و اخلاقي مسوولان بلندپايه‌ي نظام اعتقاد دارند و نيروهاي سكولار نيز به پوچي حرف‌هاي خود پي برده‌اند.
عسكراولادي گفت: اكنون نيز بايد نقد فرهنگي و اجتماعي در اختيار نظام باشد و با استفاده‌ي مطلوب از رسانه‌ها در جهت شناخت روان‌شناختي مردم گام بردارد، زيرا اين امر باعث هدايت نظام به سمت خواسته‌هاي مردم مي‌شود.
وي با اشار به اينكه در جامعه سه گروه و طيف وجود دارد، گفت: عده‌اي اصلاح‌طلب و گروهي محافظه‌كار هستند كه هر كدام داراي طرفداراني هستند، ولي عمده‌ي نيروهاي جامعه خاكستري هستند و هنر دلسوزان انقلاب اين است كه با توجه به خطرات فرهنگي و اجتماعي دشمنان، اين بخش عمده‌ي خاكستري را جذب كنند.
گروه‌هايي مانند موتلفه با سابقه‌ي درخشان ‌٤٠ ساله بايد به تعبير آقاي عسكراولادي پوست‌شكني كنند يعني نيروهاي جديد، جوان و نوجوان را جذب كنند و با آشنايي به ادبيات و زبان اين‌ها به سراغ اين خاكستري‌ها بروند. بايد خود را از اتهام انحصارگرايي با پوسته‌شكني نجات دهيم و داراي جاذبه‌ي بي‌نهايت و دافع به حد ضرورت باشيم، ولي متاسفانه در جامعه ما گروه‌هاي سياسي به عكس عمل كرده‌اند، يعني جاذبه كم و دافعه‌ي بي‌نهايت داشته‌اند و فقط دور خود چرخيده‌اند.
وي در پايان اظهار داشت: نيروهاي ارزشي بايد با يكديگر هماهنگ، انتقادپذير و داراي سعه‌ي صدر باشند، هم‌چنين حس جمعي‌كاركردن خود را افزايش دهند، زيرا اين اتحاد آثاري داشته است و در آينده نيز خواهد داشت. روحيه‌ي تواضع ، ادب و عملكرد تشكيلاتي را بايد نيروهاي ارزشي از آقاي عسكراولادي ياد بگيرند.

*** حضور در جمع خبرنگاران:
مجلس هفتم، مجلس اصولگرايان است اما نه به معناي اينكه اكثريت و اقليت جايشان تغيير كند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حبيب‌الله عسگراولادي، دبير حزب موتلفه اسلامي در حاشيه هفتمين كنگره اين حزب با بيان مطلب بالا به خبرنگاران، گفت: معتقدم بسياري از اصلاح طلبان (اكثريت مجلس) اصولگرا نيز هستند و به همين دليل در مجلس هفتم جاي اين دو گروه به طور كامل تغيير نمي‌كند.
وي با بيان اينكه شوراي نگهبان شوراي عادلي است و بر اساس مدارك رد صلاحيت مي‌كند، اظهار داشت: اداره‌ي كشور بر اساس قانون است، من به عنوان يك دوست به افرادي كه مي‌گويند ممكن است در مقابل رد صلاحيت‌ها ليست ندهند، مي‌گويم كه اجازه دهند هر كاري به صورت عادي و طبق روال پيش برود.
وي با بيان اينكه احراز صلاحيت‌ها را در اين دوره، از دوره‌هاي قبل دقيق‌تر مي‌بيند و نه خشن‌تر، گفت: شواري نگهبان طبق قانون صلاحيت افراد را نهايي مي‌كنند و اگر افراد ردشده شكايتي داشته باشند مي‌توانند شكايت كنند تا رسيدگي شود.
عسكراولادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر طيف اصولگرا، اكثريت مجلس را به دست ‌گيرد، سرنوشت پرچم اصلاحات كه از سال ‌٧٦ برافراشته شده، چه خواهد شد، ‌گفت: ما سه قوه در كشور داريم، ‌قوه‌ي مجريه براي اجرا،‌قوه‌ي قضاييه براي نظارت و قوه مقننه براي قانونگذاري و اصلاحات، و هر كس كه وارد مجلس مي‌شود بايد اصلاح‌طلب باشد زيرا مجلس براي تغيير است.
عسگراولادي افزود: اما متاسفانه بعضي از اصلاح‌طلبان مجلس ششم، اصلاحات را با براندازي نظام اشتباه گرفته و با قانون اساسي، اسلاميت نظام و ولايت فقيه مشكل دارند، در صورتي كه كسي كه مي‌گويد من اصلاح‌طلب‌ هستم بايد اول قانون اساسي را قبول داشته باشد، نه اينكه بخواهد اسلاميت نظام را بردارد و اسلام را مانند مسيحيت و يهوديت به داخل مسجد ببرد؛ پيامبر اسلام براي حاكميت اسلام آمد.
وي تاكيد كرد: ‌البته اگر اكثريت مجلس افراد سنتي هم باشند، نظام را از حركت مي‌اندازند.
عسكر اولادي درباره‌ي ائتلاف‌هاي حزب موتلفه اسلامي در انتخابات گفت: استراتژي ما با نيروهاي اصيل خط امام و رهبري هماهنگ است ولي چگونگي ارايه‌ي ليست و افراد آن مشخص نشده .
خبرنگاري از دبير كل حزب موتلفه اسلامي پرسيد “ شما مي‌خواستيد در ششمين مجمع عمومي از سمت دبير كلي كناره‌گيري كنيد، در اين دوره چه خواهيد كرد“؟ عسكراولادي گفت: در مجمع قبل، با وجود مخالفتم، از من خواستند كه به مدت شش ماه به طور موقت در اين سمت بمانم، ولي بعد گفتند كه بايد تا آخر باشيد و اين تصميم‌گيري‌ها مربوط به شوراي مركزي است، ولي من در اين دوره براي سمت دبيركلي داوطلب نخواهم شد.
وي در ادامه در پاسخ به اين اظهارات كه جناح محافظه‌كار منتظر است تا با آمدن به مجلس برخي از پرونده‌هاي بسته شده از جمله ارتباط با آمريكا را فعال كند، گفت: من در طول هفته‌ي گذشته گفته‌ام كه آمريكا مخاصمه را بايد كنار بگذارد، زيرا با دادن يك دسته گل و كمك براي زلزله‌زدگان كه نمي‌شود آشتي كرد، آنها مي‌خواهند با كم بهاترين راه، رابطه را برقرار و اختلاف‌٥٠ ساله را با دادن يك دسته گل حل كنند، اما خوشبختانه مسوولان و شوراي امنيت تاكنون بهترين مقابله را داشته‌اند.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه اگر آمريكايي‌ها به خواسته‌هاي ايران جواب دهند، آيا ايران حاضر مي‌شود نيروهاي القاعده‌ را برگرداند،‌ گفت: شما ملاحظه مي‌كنيد كه آنها يك قدم برداشته‌اند و ما نيز يك قدم، وقتي آنها خواستند براي كمك به ايران بيايند، ما نيز به آنها اجازه ورود داديم و اين ارتباط بايد دو طرفه باشد.
عسگراولادي همچنين از ايجاد ستاد ضداصلاحات، اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: طبيعي است كه چنين ستادي واقعيت ندارد، زيرا ما در خانه‌ي احزاب كه همه تشكل‌ها و احزاب هستند، فضاي خوبي داريم؛ ممكن است اين صحبت در نتيجه‌ي تصوراتي باشد كه يك جناح از جناح مقابل خود پيدا كرده است.
وي درباره‌ي احتمال انصراف خود و اسدالله بادامچيان از كانديداتوري مجلس هفتم نيز گفت: مقام معظم رهبري در صحبت‌هاي خود گفته‌اند كه نزديك راي‌گيري‌ها،‌ مطالعه كنيد و ببينيد اگر افرادي هستند كه از شما بهترند، كنار بكشيد، ما نيز احتمال دارد اگر چنين شرايطي به وجود آيد، انصراف دهيم.
وي درباره‌ برقراري رابطه ايران و مصر گفت:‌ اين ارتباط يك ضرورت بود و شايد ساليان اضافه‌يي اين رابطه تيره مانده بود اما بايد زودتر برقرار مي‌شد، زيرا در دنياي اسلام، مصر يك مركز ذخاير عظيم فرهنگي و اسلامي است و مسلمانان جهان بايد با مراكز فرهنگي خود ارتباط برقرار كنند، همانطور كه ما، مركز فرهنگي در مكه،‌ مدينه، ‌تركيه و هندوستان داريم، با مصر نيز بايد ارتباط برقرار مي‌كرديم.
وي اين ارتباط را در روحيه‌ي نيروهاي جهادي فلسطيني و ضعف رژيم صهيونيستي تاثيرگذار دانست و اظهار داشت كه اين امر با استقبال نيروهاي جهادي فلسطين رو به رو خواهد شد.
عسكراولادي درباره‌ي نحوه‌ي كمك‌رساني به زلزله‌زدگان بم نيز گفت: علت اينكه در روزهاي اول ما به اين منطقه نرفتيم اين بود كه ‌١٥ تا ‌٤٥ روز اول حادثه جز وظيفه‌ي هلال احمر است كه مصدومان را جمع‌آوري و سرپناه دهد، لذا ما در ‌٥ روز اول به صورت مدير كل در استان كرمان حاضر شديم و در ‌٥ روز بعد سازمان سرپرستي حضور يافتند، در روز يازدهم نيز سرپرست كميته امداد حضور پيدا كرده و با همكاري بسيج و صداوسيما، كلنگ ‌٥ هزار واحد مسكوني را كه بيشتر مبلغ آن را مردم كمك كرده‌اند، زده است.
وي ادامه داد: هم‌چنين كميته امداد ابتكار تامين سبد كالاي دو ماه را براي هر خانواده‌يي در نظر گرفته تا در اين مدت به مراجعه نياز نداشته باشند.

اسدالله بادامچيان نيز گفت: مجلس هفتم بايد تركيبي از نخبگان سه نسل باشد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بادامچيان كه در حاشيه‌ي هفتمين مجمع عمومي حزب مؤتلفه اسلامي در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه با مطرح شدن مساله ارتباط با آمريكا جناح راست قصد دارد با در اختيار گرفتن مجلس هفتم ، خود اين اقدام را انجام دهد، ‌گفت: برقراري ارتباط با آمريكا كار يك گروه و جناح نيست بلكه كار نظام است. اگر آمريكا رفتار خصمانه‌ي خود را كنار بگذارد، روابط متقابل با اين كشور هيچ اشكالي ندارد اما لغو تحريم عليه ايران يا كمكهاي بشردوستانه‌ي اين كشور ارتباطي به كنارگذاشتن رفتار خصمانه‌اش ندارد.
رييس مركز سياسي حزب موتلفه‌ي اسلامي در مورد شكل‌گيري ستاد ضداصلاحات نيز گفت: آقاي رمضان‌زاده بايد اول اصلاحات را تعريف كند. اگر اصلاحات همان است كه پاول مي‌گويد همه‌ي ملت با آن گونه اصلاحات مخالف هستند، ولي اگر اصلاحات به معناي سخنان رهبري يعني رفع فقر و تبعيض باشد مورد توافق همگان است؛ اينها بايد ستاد ضداصلاحاتي را كه مدعي وجود آن هستند معرفي كنند.
وي در مورد رد صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان نيز با بيان اين ‌كه رد صلاحيت‌ها در مرحله‌ي اول مربوط به وزارت كشور است، ابراز عقيده كرد: وزارت كشور كه مدعي بود بايد فقط از مراجع چهارگانه استعلام شود، اكنون به عملكرد آنها نيز معترض است چون خواسته‌هاي جناحي‌اش را تامين نكرده‌اند. من به وزارت اطلاعات و مراجع چهارگانه پيشنهاد مي‌دهم كه اگر اطلاعاتي در مورد كانديداهايي كه رد صلاحيت شده‌اند در اختيار دارند، بايد به مردم ارايه دهند تا مردم خود قضاوت كنند.
وي در پاسخ به خبرنگار ايسنا در مورد اين كه آيا قرار است وي و عسگراولادي به نفع ديگر كانديداهاي جناح راست از صحنه‌ي انتخابات كناره‌گيري كنند؟ گفت: جناح اصلاح‌طلب سخنگوي خودانتصابي ماست كه از طرف ما حرف مي‌زند؟. در زماني بيان مي‌كردند كه ما ثبت‌نام نمي‌كنيم اما من نمي‌دانم چرا اين افراد خود را سخنگوي مردم قرار داده‌اند و چرا اجازه نمي‌دهند كه هركس وظيفه‌ي خود را انجام دهد؛ ما در اين ارتباط نيز به وظيفه‌ي خود عمل مي‌كنيم و به صحبت كساني كه از جانب ما حرف مي‌زنند و تحليل مي‌كنند كاري نداريم.
وي هم‌چنين حضور مردم در انتخابات را پرشكوه دانست و ادامه داد: تركيب مجلس هفتم بستگي به حضور مردم دارد و در اين ارتباط نمي‌توان صحبتي كرد.
بادامچيان در مورد فهرست كه در انتخابات ارائه مي‌كنند نيز گفت: ما اعتقاد داريم كه مجلس خانه‌ي ملت است و بايد از تمام گروهها در اين مكان حضور داشته باشند؛ ما نيز از مجلس اول تا پنجم از تمام گروهها براي حضور در فهرست خود دعوت مي‌كرديم، ولي از موقعي كه اصلاح‌طلبان آمده‌اند ، با قطب بندي‌هايي كه ايجاد كردند، اين امر امكان ندارد.
رييس مركز سياسي حزب موتلفه در مورد تشكيل جبهه‌ي ضداصلاحات نيز گفت: در طول اين سالها جناحي كه خود را اصلاح‌طلب مي‌داند به جاي اين كه به تمام نيروها احترام بگذارد آنها را به صورت رعيت درآورده است و دائم مي‌گويد جناح ضداصلاحات و مخالف جامعه‌ي مدني وجود دارد. اين صحبتها در آغاز در مردم اثر داشت اما بعد از مدتي اين اثرات منفي به خود آنها برگشت. اينها شعار “ايران براي ايرانيان” مطرح مي‌كنند در صورتي كه تمام ايران را براي خود مي‌خواهند؛ چنانچه هيات اجرايي كه مطابق ميل اين جناح عمل نكرده بلافاصله عزل مي‌شود.
وي گفت: اگر به اين رفتارها دقت نشود مقدمات ديكتاتوري فراهم خواهد شد.
بادامچيان در پايان گفت: مؤتلفه را مي توان يك حزب خدمت‌رسان به مردم دانست كه هدف خود را خدمت به مردم قرار داده است؛ اگر قدرت ابزاري براي خدمت باشد مطلوب است.

*** در حاشيه:
// به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، هفتمين مجمع عمومي حزب موتلفه‌ي اسلامي كه با چهلمين سال تاسيس اين جمعيت مصادف بود، با حضور موسوي لاري، وزير كشور عصر روز پنج‌شنبه افتتاح شد.
// در اين مراسم علي‌اكبر ناطق نوري، دعايي مديرمسول روزنامه‌ي اطلاعات و نماينده‌ي مجلس، حاجي‌بابايي و حداد عادل از نمايندگان مجلس، شريعتمداري عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، محسن رفيق‌دوست، و تعدادي ديگر از شخصيتهاي سياسي حضور داشتند.
// نمايشگاهي از فعاليتهاي حزب موتلفه‌ي اسلامي در حاشيه‌ي مجمع برپا شده بود.
// بر اساس اين گزارش امروز نيز اعضاي شوراي مركزي جديد اين حزب انتخاب مي‌شوند، يك عضو هيات موسس نيز معرفي مي‌شود، هم‌چنين در اساسنامه‌ي اين حزب تغييراتي صورت مي‌گيرد.
//يك عضو هيات موسس حزب موتلفه‌ي اسلامي عصر ديروز در هفتمين مجمع عمومي اين حزب انتخاب شد.
علاء ميرمحمد صادقي جايگزين مرحوم اماني عضو سابق هيات موسس اين حزب شد.
همچنين انتخابات شوراي مركزي اين حزب عصر ديروز برگزار شد .
بر اساس گزارش خبرنگار ايسنا، نتايج اين انتخابات فردا اعلام مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كامل هفتمين مجمع عمومي حزب موتلفه‌ي اسلامي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016