سه شنبه 23 دي 1382

استبداد صغير و سلطنت طلبان داخلی، گزارش بهمن احمدي امويي از تجمع اعتراضي جبهه مشارکت

بهمن احمدي امويي
کديور: "تمام اين اتفاقات با رضايت و هماهنگی با رهبر جمهوری اسلامی انجام می شود و اين ساده انگارانه است که فکر کنيم شش نفر در شورای نگهبان سر خود دست به چنين کارهايی می زنند...اگر اختيارات مطلق هستند پس مسئوليت هم مطلق است و مسئول همه اين اقدامات ايشان هستند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استبداد صغیر و سلطنت طلبان داخلی
بهمن احمدی امویی amouee@yahoo.com
سعید رضوی فقیه پشت تریبون رفت ،گفت :" من برای سلطنت طلبان داخلی یک پیام دارم . حال که نمایندگان را رد صلاحیت کرده اید ساختمان مجلس را هم به توپ ببندید تا دوران استداد صغیر شما هم شروع شود."جمعیت 200 نفره فعالان سیاسی ، مطبوعاتی و دانشجویی گرد آمده در زیر زمین کوچک ساختمان جبهه مشارکت با شنیدن این حرف ها برای چند دقیقه او را تشویق کردند. و وقتی اضافه کرد :" عمر حکومت استبدادی شما کوتاه خواهد بود . به اندازه زمانی که یک سگ با زبان کثیف خود پوزه نجسش را پاک می کند."تشویق ها دو چندان شد . جمعیت در جبهه مشارکت گرد آمده بودند تا با نمایندگان متحصن در مجلس اعلام حمایت کنند.در این وقت کم همه خود را رسانده بودند. ابراهیم یزدی،پیمان ، کدیور ، علوی تبار، خشایار دیهیمی و علی رضا رجایی. مهندس سحابی پیام داده بود که او هم از این اقدام حمایت می کند اما بدلیل بیماری نتوانسته بود خود را برساند. آیت الله منظری هم به وسیله یکی از شاگردانش پیام خود را رساند.
تمام صحبت ها حول این محور بود که دیگر نباید فرصت بدست آمده را از کف داد. بهترین زمان برای پر کردن شکاف بوجود آمده بین مردم و اصلاحات است و نمایندگان اصلاح طلب نیز باید ثابت کنند که لایق نمایندگی این ملت بزرگ هستند.
"دیگر کافی است پس از 25 سال بی توجهی به حقوق مردم دیگر نباید با التماس از اقتدار گرایان خواست که به خواسته مردم تن در دهند .
نوبت به سرافرازی این ملت رسیده وآنها با ید بدانند که ناچار به پاسخگویی هستند." خشایار دیهیمی گفت : در صورتی این حرکت پیروز خواهد شد که تن به مصالحه و دل خوش کردن به وعدهای اقتدار گرایان غیر قابل اعتماد ندهند. این کار در شرایط فعلی گناهی است نابخشودنی." و جمعیت فریاد زد:" این کار خیانت است."
سخنران ادامه داد:" برگشت از نیمه راه خیانت است. نباید از زیر کار در رفت وباید تا آخر رفت". و باز هم تشویق حضار. "حتی نباید حق یک نفر ضایع شود.در غیر این صورت این حرکت یک اقدام ابتر است. باید حذف کامل نظارت استصوابی را هدف قرار داد واز آن پائین تر نیامد."
ابراهیم یزدی که پشت تریبون رفت فضای جلسه برای چند دقیقه توام با خنده شد.او با اشاره به یکی از پنج مورد ادعایی هیات نظارت در مورد رد صلاحیت خود گفت:" به من ابلاغ کرده اند که شما به سوء شهرت متهم هستید ودر عین حال مرتد." او با اشاره به عدم موفقیت اصلاح طلبان در مورد مساله رفراندم و لایحه انتخابات رئیس جمهوری گفت":ما در سر پیچ سرنوشت ساز تاریخ هستیم با استفاده از نیروهای بالقوه اجتماعی و تبدیل آن به یک نیروی بالفعل باید در ساختار قدرت تغییر بوجود آورد.مبادا در وسط کار به بعضی وعده ها دل خوش کنید باید تا آخر رفت. شرایط ملی وبین المللی به گونه ای است که ما می توانیم آرام آرام داروی تلخ پذیرش تغییرات را به خورد اقتدار گرایان بدهیم ". او به مرد یاد آوری کزد
نمایندگان خود را تنها نگذارند.
اسم کدیور که به عنوان سخنران بعدی شنیده شد برای چند لحظه همه با هیجان او را تشویق کردند. مردم می دانند که او چه میگویید و او نیز به خوبی می داند که چه کسی را باید مورد خطاب قرار داد:"تمام این اتفاقات با رضایت و هماهنگی با رهبر جمهوری اسلامی انجام می شود و این ساده انگارانه است که فکر کنیم شش نفر در شورای نگهبان سر خود دست به چنین کارهایی می زنند." کدیور در میان تشویق های پی در پی ادامه داد:"اگر اختیارات مطلق هستند پس مسئولیت هم مطلق است و مسئول همه این اقدامات ایشان هستند." او به ذکر این مساله پرداخت که اخیرا رهبری در جایی گفته اند انتخابات مثل یک مسابقه فوتبال است وایشان هم نقش داور آن مسابقه را دارند ودر ادامه گفت:" من هم با چنین تشبیهی موافقم با این تفاوت که در اینجا داور نقش سر مربی یکی از دو تیم را بر عهده دارد و پیشاپیش هم به 11 بازیکن رقیب کارت قرمز داده است."
نرگس محمدی همسر تقی رحمانی زندانی هفت ماهه ملی مذهبی ها گفت:" در مسیر راه که می آمدم فکر کردم شاید این بار نیز چون مشروطیت و کودتای 28 مرداد شکست بخوریم و دوباره مردم به خودشان پشت کنند".او گفت ": فکر می کنم ما باز هم در آستانه یک شکست تاریخی دیگر با شیم". وبا افسوس از مردم خواست که این بار جنبش اجتماعی را تنها رها نکنند و به کمک نمایندگان خود بیایند .هر چند این نمایندگان کار زیادی نتوانستند انجام دهند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3296

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استبداد صغير و سلطنت طلبان داخلی، گزارش بهمن احمدي امويي از تجمع اعتراضي جبهه مشارکت' لينک داده اند.

حرفهاي تازه
سخنان تازه‌اي زده‌اند اين تحصن کنندگان! جالب و تا حدي نو، البته در قالب حرفهاي يك نماينده و يا مسئول مملكتي نو. وگرنه اين حرفهايي‌ست كه مر...
HamedYou
January 14, 2004 04:08 PM

Copyright: gooya.com 2016