جمعه 26 دي 1382

بیانیه کانون دفاع از دموکراسی در ایران (هلند) پيرامون تحصن در مجلس

همراه با نمايندگان مجلس، وزراي اصلاح طلب وسياستمداران و سايرمبارزان ايران ، درتحصن نمايندگان مجلس شركت كنید.

حرکت های اصلاح طلبانه در گرداب سیاست در ایزان امروز روز بروز در مغاک های بیشتری فرو میرود و این روز ها ، جنبش دموكراسي ايران قدم به مرحله اي تازه از حيات فلسفي خويش مي گذارد.
اقتدار گرايان بهمراهی رهبر ، شوراي نگهبان ، قوه قضاييه و مجمع تشخيص مصلحت نظام و بخشی از سران نیروهای مسلح درمسابقه فوتبال که هیچ حریفی در مقابل نمانده است قصد پيروزي دار ند.
اقتدارگرايان و مافياي ثروت و قدرت و فساد و فحشاء گامي ديگر در روند "حذف" و دوري از مردم برداشته اند.
با ابن عمل تمامیت خواهان، ظرفيت انتخاب رئيس دولت يا نمايندگان ملت و تلاش براي فعاليت سياسي در قالب احزاب و نهادهاي مدني براي ملت ما پايان يافته است.
هر چند حرکت لاک پشتی اصلاح طلبان و نا کارامدی آنها در عمل باعث شده است که رأي دهندگان در كارآمدي رأي خويش ترديد كرده اند اما، . مجلس ، درآخرين واكنش خود ، همان كرده است كه بايد مي كرد
نمايندگان مجلس با اين حرکت شايسته خود، تجربه يی را آغاز کرده اند که چندین بار با موفقیت در تاریخ سیاسی ایران معاصر وجود داشته است.

شاید ریشه این گونه بست نشینی ها را از 100 سال پیش در جریان نهضت مشروطه و بعد از آن در نزديک به 60 سال پيش، دکترمصدق و ديگر پيش کسوتان مبارزه با نظارت استبدادی برانتخابات، آن را بدعت نهادند اين تحصن مي‌تواند مقدمه‌اي براي حل ريشه‌اي مشكلات عمده تر باشد باشد.
تحصن مجلس گرچه در تداوم تمايلات آزاديخواهانه شش ساله اخير محسوب مي شود، اما به يك معنا مرحله تازه اي از بيان اين تمايلات در قالبي نو است.
مطالبه نمايندگان ملت در استيفاي حقوق قانوني و انتخاباتي خويش هرگز نبايد به تأييد صلاحيت چند تن از رد صلاحيت شدگان فعلي محدود شود. امروز بدترين وضعيت آن است كه تحصن مجلس با تأييد صلاحيت تعدادي از رد صلاحيت شوندگان در اثر تلاش هاي ريش سفيدانه رؤساي مجلس و دولت پايان يابد. نمايندگان مجلس ترديد نداشته باشند اگر اعتراض دير هنگام آنان با چنين فرجامي پايان یابد ديگر اميدي به اقبال فروخفته شان در نزد مردم نمیتوانند داشته باشند. بست نشينان،اگر شهامت و ايستادگی بخرج داده، و خواهان آن شوند، که نامزدی تمام کسانی که بدليل سياسی از سوی شوراهای نظارت حذف شده اند، پذيرفته شود، گامی مهم درراستای جلب دوباره اعتماد مردم برداشته، و زمينه را برای پيشرفت جنبش اصلاح طلبی برعليه نهادهای غيردمکراتيک فراهم خواهند کرد.
وزارت كشور مي تواند با مردود دانستن رد صلاحيت هايي كه برخلاف مصوبات مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شده انتخابات واقعي را برگزار و مردم را به ياري بطلبد. اين گونه است كه مي توان انتخابات را با وجود همه تمايلات مشاركت گريز مردم به رفراندومي واقعي تبديل كرد.
هرگونه تزلزل دولت در تمكين به اقداماتي از اين دست گره زدن سرنوشت آن به اقتدارگرايان است.
اصلاح طلبان بايد تمايل به تغيير بنيادي را در شعارهاي خود قرار دهند. نزديك شدن، تأييد و زدن حرف‌‏هايي كه مورد قبول محافظه‌‏كاران است، جز مخدوش‌‏كردن مرزها و ايجاد مشكل معرفتي براي مردم نيست.
خواسته ما از نمايندگان مردم اين است كه بر سر مطالبات مردم قدمي عقب ننشينند، چرا كه ايستادگي بر مطالبات مردم در تاريخ به اسمشان به ثبت خواهد شد. در اين مرحله، مهم آن است که اين حرکت بست نشينی ادامه پيدا نمايد، مورد پشتيبانی نيروهای آزاديخواه قرار گيرد، و صدای اعتراض و دلايل آن بگوش همه توده های مردم برسد.
به مردم ايران پيشنهاد مي كنيم همراه با نمايندگان ملت ، وزراي اصلاح طلب وسياستمداران و سايرمبارزان ايران ، درتحصن نمايندگان مجلس شركت كنند
اعتراض به سلب ساده ترين حقوق يك ملت درانتخاب نمايندگان قانوني خود ، عادي ترين و طبيعي ترين حق وظيفه هر شهروند ايراني است، با گسترش موج سانسور نشریات و سایت های اینتر نتی در داخل ایران و همراهی صدا و سیما و رسانه های دولتی با محافظه کاران امروز تمام رسانه ها ی آزاد باید صدای اعتراض نمايندگان متحصن عليه رد صلاحيت های گسترده توسط هيأتهای نظارت منصوب شورای نگهبان را بازتاب دهند و از آن حمايت کنند. .
شوراي نگهبان با رد صلاحيت گسترده ناخواسته به جنبش اصلاحات كمك كرده است
ما اميدواریم که با هوشیاری و پایداری مردم و اصلاح طلبان واقعی شورای نگهبان دچار شکست مفتضحانه ای شود، چرا که ملت ماهمواره درتاريخ خودنشان داده است كه درلحظه هاي دشوارانتخاب ممكن ترين ودرست ترين راه رابرمي گزيند.

کانون دفاع از دمکراسی در ایران(هلند)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3467

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه کانون دفاع از دموکراسی در ایران (هلند) پيرامون تحصن در مجلس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016