يكشنبه 19 بهمن 1382

گزارش تريبون دانشجويي در دفاع از جمهوريت، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
تريبون دانشجويي در دفاع از جمهوريت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، علي تاجرنيا، نماينده مجلس شوراي اسلامي با حضور در مراسم تريبون دانشجويي در دفاع از جمهوريت گفت: گذر زمان ثابت كرد كه جريان مقابل چيزي جز زور را نمي‌‏فهمد.
وي با اشاره به اينكه خدا حق حاكميت انسان را براي خودش قرار داده است، تصريح كرد: به اعتقاد ما در ابتداي تأسيس جمهوري اسلامي، مردم در درجه‌‏ بالاتر از رهبر جامعه قرار داشتند، اما متأسفانه با گذشت زمان مردم در درجه آخر قرار گرفتند.
وي افزود: هر يك از تأييد صلاحيت شدگان، اگر خود را اصلاح طلب مي‌‏دانند بايد از شركت در انتخابات انصراف بدهند.
تاجرنيا تصريح كرد: آقاي خاتمي به عنوان نماينده مردم در مقابل آزموني بسيار بزرگ قرار دارد چرا كه فرمايشي‌‏ترين انتخابات از زمان تشكيل پارلمان در حال برگزاري است.
وي گفت: اين انتخابات برگزار خواهد شد اما اينكه توسط دولت اصلاحات انجام گيرد يك بدعت خطرناك است و كساني در آينده اين انتخابات را مستمسك قرار خواهند داد كه انتخاباتي بدتر از اين برگزار كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، ميثم سعيدي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در تريبون دانشجويي دفاع از جمهوريت كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شريف برگزار شد، گفت: نظام جمهوري اسلامي در حال تغيير است و اگر به اين صورت پيش رود، جمهوريت و اسلاميت هر دو مسخ خواهند شد.
وي افزود: آقايان به سمت تك صدايي شدن حكومت پيش مي‌‏روند و مي‌‏خواهند اصطلاحاً ايران گلستان شود و مجلس هم مانند شوراي شهر تهران شود.
سعيدي تصريح كرد: حضور يا عدم حضور مردم در اين انتخابات براي آقايان فرقي نمي‌‏كند. تنها نتيجه مهم است و تلاش آنها بر اين است كه خبرگان، مجلس و هم بردارها را به يك سمت سوق دهند.
اين نماينده مجلس با اشاره به گفته امام خميني (ره) تأكيد كرد: "اينها توان اداره يك نانوايي را هم ندارند" و با اين روش ضربه‌‏هايي به نظام جمهوري اسلامي مي‌‏زنند كه دشمنان نظام هم از وارد كردن چنين ضربه‌‏هايي ناتوان بودند.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود ابراز عقيده كرد: دليل اينكه آقاي خاتمي بحث لوايح اختيارات رياست جمهوري را مطرح مي‌‏كرد، اين بود كه اين روزها را به چشم خود مي‌‏ديد.
وي در پايان گفت: رسالت ما و شما اين است كه از گردونه اين فشارها با حداقل هزينه‌‏ها عبور كنيم.
فاطمه حقيقت جو نماينده تهران گفت: تفسيرهاي غلط از قانون اساسي امكان اجراي آن را از بين برده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، فاطمه حقيقت جو نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در همايش دانشجويي در دفاع از جمهوريت، گفت: اگر نهادهاي مختلف در كشور به حقوق خود بر اساس قانون اساسي قانع باشند، مشكلي پيش نخواهد آمد.
وي افزود: اگر شوراي نگهبان به مسؤوليت‌‏هاي قانوني خود اكتفا كند و يا مجلس خبرگان به شكل واقعي و برآمده از رأي مردم باشد و به وظايف خود به صورت درست عمل كند اين وضعيت پيش نخواهد آمد اما وقتي كه نهادهاي انتصابي به صورتي عمل مي‌‏كنند كه هرگونه قدرت عمل را از نهادهاي انتخابي مي‌‏گيرند، نمي‌‏توان به اين قانون عمل كرد.
وي در بخشي از سخنان خود در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان در خصوص بيانيه مشترك خاتمي و كروبي گفت: اين نامه را بسيار نامناسب ارزيابي مي‌‏كنم. آقاي خاتمي در حال ايفاي نقش تاريخي، هنرش اين است كه اين نقش را درست ايفا كند چرا كه آينده عملكرد او را ارزيابي خواهد كرد،‌‏ اگرچه آقاي خاتمي نگراني‌‏هاي قابل احترام دارد.
وي در خصوص اينكه جبهه دوم خرداد هنوز هم خاتمي را ليدر اصلاحات مي‌‏داند يا نه؟، پاسخ داد: جبهه دوم خرداد دو شقه شده است، عده‌‏اي مثل مشاركت و سازمان مجاهدين، عدم مشاركت در انتخابات را اعلام كرده‌‏اند و گروهي ديگر مانند مجمع روحانيون اعلام شركت كرده‌‏اند. ديدگاه اين دو گروه در مورد آقاي خاتمي متفاوت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4423

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش تريبون دانشجويي در دفاع از جمهوريت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016