دوشنبه 27 بهمن 1382

افزايش فشار بر فعالان حزب آينده سازان ايران در شهرستانها

گويند حرف عشق مگوييد و مشنويد
مشكل حكايتي است كه تقرير ميكنند!

قابل توجه تمامي هم ميهنان آزاديخواه و سازمانهاي مدافع حقوق بشر در سراسر جهان:
در آستانة انتخابات مجلس هفتم، فشار بر فعالان حزب آينده سازان ايران (وابسته به جبهه ملي ايران) كه انتخابات را تحريم كرده است، در شهرستانهاي مختلف افزايش يافته است.
كميته انضباطي دانشگاه سهند تبريز، در رأي نهايي خود، «بهروز صفري» نماينده حزب آينده سازان ايران در آذربايجان شرقي را به اتهام صدور بيانيه اي درباره روز دانشجو، به دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات محكوم كرد و وي را براي نيم سال دوم سال 82-83 و نيم سال اول سال 83-84 از يكي از ابتدايي ترين حقوق انساني يعني حق تحصيل محروم ساخت.
بهروز صفري همچنين رئيس دفتر سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سهند تبريز است و در كنگره اخير اين انجمن، بالاترين رأي را به خود اختصاص داده است. نامبرده سابقا سردبيري نشريه دانشجويي «نواي نو» را برعهده داشته است و هم اكنون سردبير نشريه «رهايي» ارگان حزب آينده سازان ايران در آذربايجان شرقي است. «اتابك موسوي نسب» رئيس انجمن اسلامي دانشگاه سهند نيز مشمول چنين حكمي شده است.
از سوي ديگر «محمّدرضا نسب عبداللهي» روزنامه نگار و دانشجوي مبارز و نماينده حزب آينده سازان ايران در رفسنجان، براي روز سه شنبه اين هفته، به اتهامات رايجي همچون نشر اكاذيب و توهين به مقدسات، با شكايت مدعي العموم به دادگاه مطبوعات كرمان احضار شده است. همچنين احضاريه ديگري با شكايت بسيج دانشجويي دانشگاه رفسنجان بدست نسب عبداللهي رسيده است كه بر اساس آن وي ميبايست در تاريخ 25 اسفند ماه در دادگستري رفسنجان حاضر شود.
محمّد رضا نسب عبداللهي كه سابقا دبير انجمن اسلامي دانشگاه ولي عصر رفسنجان، سردبير نشريه دانشجويي «نقطه سرخط» و نيز سردبير ويژه نامه هفته نامه «گوناگون» در كرمان بوده است و هم اكنون مديريت پايگاه اينترنتي «وب نگار» را بر عهده دارد، بدنبال اعتراضات دانشجويي در سال 81 از ادامه تحصيل محروم و تاكنون عليرغم صدور مجوز وزارت علوم براي ادامه تحصيل با تغيير دوره و دانشگاه، عملاً اين مجوّز اعمال نشده و نتوانسته است از حق قانوني خويش استفاده نمايد و در آذرماه امسال نيز به مدت دو هفته به حكم يك قاضي دادگاه مطبوعات كرمان، محبوس و با قرار كفالت موقتاً آزاده شده است.
چند روز پيش از اين نيز، خانم «نجمه اميدپرور» از فعالان حزب آينده سازان ايران در شيراز و مدير پايگاه اينترنتي «طلوع آزادي»، پس از سفري كه براي ديدار با رهبران حزب به اهواز داشت، براي چندمين بار به اداره اطلاعات اين شهرستان احضار و مورد بازجويي قرار گرفت و بازجوي مربوطه، ضمن نسبت دادن اتهاماتي بي اساس همچون بي ديني و فساد اخلاقي به رهبران حزب، موكداً از وي خواست كه ارتباط خود با اين حزب را قطع نمايد و در غير اينصورت يه شيوه ديگري با وي برخورد خواهد شد.
همچنين حكم دادگاه تجديد نظر «رامين ناصح» دبيركل حزب آينده سازان ايران و عضو شوراي مركزي جبهه ملّي نيز كه پيش از اين، به يك سال حبس تعليقي به مدت پنج سال محكوم گرديده بود، قرار است همين روزها صادر شود، و ديگر اعضا و هواداران اين حزب در شهرستانهاي مختلف نيز مشمول مراحم و ملاطفاتي مشابه از سوي حاكميت قرار دارند!
حزب آينده سازان ايران در اين گستره نامساعد زماني بار ديگر اعلام ميدارد كه مرعوب فشارهاي غيرقانوني هيچ قدرت و نهادي نخواهد شد و فعاليتهاي شفاف، علني و مسالمت آميز خود را براي استقرار حاكميت ملّي و جمهوري تمام عيار و برخورداري يكايك افراد ملّت از ارزش و حقوق برابر، صرفنظر از دين، مذهب، قوميت، طبقه و جنسيتشان، قاطعانه پيگيري خواهد كرد.
حزب آينده سازان ايران عليرغم تمامي فشارها و محدوديتها، با ياري ايزد توانا، با اتّكاء به قدرتهاي شگرف اراده بشري، و با اعتقادي ژرف به آرمانهاي مقدّس ملّي و انساني خود، ميرود كه شگفتيها بيافريند و بدخواهان ملّت ايران را از بزانو درآوردن جنبش آزاديخواهانه ملّت ايران نااميد و مأيوس سازد.
ما پيروزيم چون عاشقيم...، عاشق خدا، عاشق مردم و عاشق يكديگر...!

حزب آينده سازان ايران
26/11/82

hezb_ayandesazan@yahoo.com

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4696

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزايش فشار بر فعالان حزب آينده سازان ايران در شهرستانها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016