جمعه 15 اسفند 1382

گزارش احمد آباد، اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران

به نام یزدان پاک
پاینده و آزاد ایران
تاریخ : 15/12/82
شماره : 32/410

روز چهارده اسفند هشتاد و دو در احمد آباد شور و حالی به پا بود . جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از چند روز گذشته قصد داشتند با تمامی موانعی که بر سر راهشان بود خود را به احمد آباد قزوین و منزل مرحوم دکتر محمد مصدق برسانند .
حتی موج جدید احضارها و توقیف نیز مانع تجدید میثاق آنها با آرمانهای دکتر مصدق نبود . از همان ابتدای ورود به مراسم شاهد حضور نیروهای امنیتی دوربین به دستی بودیم که از میهمانان و دانشجویان حاضر فیلمبرداری می کردند . این افراد با طرح این ادعا که حاضران قصد اقدام علیه امنیت ملی را دارند اقدام به عکسبرداری از تمامی میهمانان می کردند و با بعضی معترضین به مشاجره لفظی می پرداختند . شایان ذکر است مراسم سخنرانی اعضای منتخب جبهه ملی و حزب ملت ایران حدودا ساعت 30/10 دقیقه صبح شروع شد و به بخشهایی از زندگینامه و نقش دکتر مصدق در روند ملی شدن صنعت نفت و اهداف آزادیخواهانه وی اشاره کردند . بعد از آغاز مراسم لحظه به لحظه به جمعیت حاضر در باغ احمد آباد افزوده می شد به طوری که حدود ساعت 00/12 ظهر ، نیروهای امنیتی قادر به بازرسی و تفتیش تمامی تازه واردین نبود .
گفتنی است بعد از پایان سخنرانی دانشجویان و جوانان حاضر در مراسم به خواندن سرود ملی ( ای ایران ) و ( یار دبستانی ) پرداختند که مورد توجه تمامی حاضران قرار گرفت . در انتها حدود ساعت 30/12 دقیقه ظهر بود که دسته دسته و به مرور مردم باغ احمد آباد را ترک کرده و به سوی اتوبوسها می رفتند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حاشیه مراسم :
1- شنیده ها حاکی از آن است که بعد از پایان مراسم چند تن از حاضرین ( که قابل شناسایی نیز نبودند ) بازداشت گردیدند . از جمله بازداشت شدگان راننده اتوبوسی است که بعد از رساندن جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به باغ احمد آباد در حین بازگشت به دلیل نامعلومی دستگیر و اتوبوس وی به مدت چندین ساعت توقیف گردیده بود .
2- تعداد بسیار معدودی از افراد ناشناخته پس از پایان مراسم به سر دادن شعارهایی پرداختند که مورد بی اعتنایی حضار قرار گرفت .
3- قابل ذکر است در جمع افراد حاضر می توان به آقای حسین شاه حسینی ، محمود مصدق ، ابراهیم یزذی ، علیرضا رجایی ، دکتر بهمنش ، دکتر ساعی ، خسرو سیف ، دکتر محمد ملکی ، پیمان عارف ، حجت شریفی ، مجتبی نجفی ، حبیب یکتا ، پیمان پیران و ... اشاره کرد .
4- ابتدا و انتهای مراسم ، میهمانان حاضر در مراسم مورد پذیرایی قرار گرفتند و دربین آنها تراکت هایی پخش شد که در این تراکتها هیئت امنای قلعه احمد آباد جهت نگهداری از باغ به مردم سفارش می کردند کمکهای خود را به حساب جاری 7835 کد 159 به نام دکتر محمود مصدق و حسین شاه حسینی ، بانک ملی نادری تهران واریز نمایند .

اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران
متشکل از : کمیته دفاع دانشجویان از زندانیان سیاسی
سازمان دانشجویان روشنفکر ایران
سازمان ملی دانش آموزان ایران
www.daneshjooyan.org/farsi

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5345

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش احمد آباد، اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016