پنجشنبه 20 فروردين 1383

هنر خام شدن! س.باستان

(از مجموعه مقالات طنز در طنز)

اعلام آمادگي ايران براي اعزام روزانه ۱۰ هزار زاير به عتبات عاليات

ايرنا: معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور گفت: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران براي اعزام روزانه ۱۰ هزار زاير به عتبات عاليات آمادگي دارد.علي اصغر احمدي ديروز (دوشنبه) در گفت وگويي افزود كه اعزام اين ميزان زاير در سفر پيشين وي به عراق با مسئولان عراقي مورد توافق قرار گرفت.وي تاكيد كرد كه همكاري ايران با عراق قابل توسعه است و ما از اين توسعه روابط استقبال مي كنيم.... ( نقل از نشريه شرق )

از شما چه پنهان بعضي وقت ها ( شايد هم هميشه ) از كار ملت خودمان ، سر در نمي آورم و در حيرت غرق ميشوم! با هركسي كه صحبت مي كنيد (از بزرگ و كوچك) از وضع خراب اقتصادي شاكي هستند و از گراني كم مانده خون گريه كنند! كاسبكار شاكي ، مشتري شاكي تر! مالك دلخور ، مستاجر ، دلخورتر! خلاصه خودتان بهتر از اينجانب ميدانيد كه وضع چطور است! روز سيب زميني كيلوئي چهارصد تومان است ! بعد از ظهر ، كيلوئي دوهزاروچهارصد تومان. از مشت قاسم سبزي فروش علت را جويا ميشويد اظهار مي دارد: جون شوما همين پنج دقيقه پيش دلاره بد مذهب رفت بالا. آقا اين آمريكائي ها خيلي نامردن! تا سرتو بچرخوني ، نرخ دلارو ميبرند بالا ، اين نامسلمونا!

از قديم رسم شده است كه تيغ انتقاد را تنها بايد گذاشت روي خرخره مسئولين و به مردم نبايد نازكتر از گل گفت تا مبادا به تريج قبايشان بر بخورد! اين فلسفه از سوي موافق و مخالف و بيطرف گونه اي حمايت ميشود! تا انتقادي به مردم شود ، سراسيمه موضع دفاعي گرفته ميشود : «« اي بابا مردم بيچاره چه تقصيري دارند! همه چيزو كه ازشون گرفته اند! »». «« تقصير استكبار جهاني است! »». و هزاران نظريات ديگر!

از اينكه ملت ما قوم برگزيده پروردگار هستند و از اشتباه و خطا عاري هستند، جاي بحثي نيست! هر ملتي از جهان تا ايرادي به آنان بگيرند ، ميشوند پاك و منزه! ملت ما هم نمونه اي از اين ملت هاي دنيا هستند! بخوبي ميدانند كه با چه حاكميتي سروكار دارند و بيست و پنج سالي است ، صابون آقايان جديد به بدنشان خورده است مع الوصف ، خام تبليغات آنان شده و ضمن دادن بد و بيراه به مسئولين ، راه و خواست آنان را كم و بيش اجرا مي كنند!

شرح مصيبت در مورد رفتن ملت غيور ايراني به عتبات عاليات است : از زماني ( تقربيا يكسال )كه در عراق وضع قاراشميش شده است و سگ صاحبش را نمي شناسد! مردم كشور ما دسته ـ دسته پا بر مين گذاشته و مايلند به آن طرف مرز رسند. فرقي هم گويا ندارد چه مرده و چه زنده! در عرض بيش از يكسال كلي از مردم ما ، قرباني مين گذاري مرزها شده اند! هر روز خبر كشته شدن آنان در مناطق شيعه نشين ، گزارش ميشود! از طرف ديگر : وضعشان هم از نظر اقتصادي خراب است با اين همه ول كن قضيه نيستند و رقم به رقم ميروند زيارت!

از اينكه حاكميت توطئه به هواي اين داستان نيروي آشوبگر خود را به آن طرف گسيل ميدارد، موضوعي است قابل بحث و بايد بدانيم كه نتيجه اين سياست ، روزي بد طوري پاي حساب ملت ومملكت ايران نوشته خواهد شد! و بدان واقف باشيم كه اين آقايان نيز با تركيدن هر طرقه اي مانند ملا عمر و صدام و بقيه اهل بيتشان ، روانه سوراخ ـ سميه ها خواهند شد و ملت بيچاره بايد تاوان گناهان آنان را بپردازند ، چنانچه كه مردم عراق و افغانستان مي پردازند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در هر حال روي سخن با آن هموطناني است كه بجاي آنكه ساليانه ميليارد ها ثروت را ببرند و بريزند عراق و عربستان سعودي! كمي درايت بخرج دهند . روزه و نماز را هم ميشود در خانه و مسجد محل انجام داد! اگر قرار است مرادي بگيرند، در مملكت خودمان خواهند گرفت ( آدرس آن بر اينجانب نا آشنا است ) و احتياج مبرمي نيست كه خود را قرباني كنند!

طبق گفته آقاي احمدي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور ، توان اعزام ده هزار نفر در روز به عتبات عاليات ، وجود دارد! گويا اين شخص مسئول نمي خواهد بداند : در منطقه اي كه هر بيست و چهار ساعت يك نفر مي خواهد جاي صدام را بگيرد! اوضاع آشفته و نگران كننده تر از آن است كه اخبارش در جهان پخش ميشود! تا كنون چندين ايراني ( صرفنظر از رفتن روي مين و قرباني شدن ) در اين مناطق كشته شدند ، با اين وجود دست از تبليغات بر نمي دارند! گويا مسئول ديگري از وزارت كشور رفتن به اين مناطق را پيشنهاد نمي كند! اما وزارت كشوردر اين مورد خود نيز دچار چندگانگي گفتار و پندار شده است!

متاسفانه در كشور ما، باب روز شده است كه تا انتقادي شود «« فرياد واي مسلماني از دست رفت »» بلند ميشود و منتقد بيچاره را پاي ديوار قرار ميدهند! موردي را برايتان شرح ميدهم كه هم سوزني است بخود و هم مربوط به موضوع ! اين مادر دوست داشتني اينجانب به آن دسته از هموطنان ما تعلق دارد كه از عاشقان امام حسين بوده و بدش نمي آيد اين آخر عمري روي مين برود! ايشان به سختي يك كاسه آش دست فقيري مي دهد وكسي گوشه نانش را ديده است! از مسلماني گريه كردن را خوب ياد گرفته است! مانند ميليون ها ايراني با اينكه وضع چنداني از نظر مالي ندارد ، اما عزمش را جزم كرد كه بايد برود مكه و رفت! اگر فكر كنيد حاج خانم بعد از زيارت خانه خدا ، لباس كهنه اي به فقيري داد ؛ فكر نمي كنم! رفتن به مشهد و قم از برنامه سالانه حاج خانم است كه مو لاي درزش نمي رود و بايد برود! تا هم اعتراضي شود : از خوابش تعريف مي كند كه امام او را فرا خوانده است! دروغ و راستش با خودش!

بيش از يكسالي است كه در فكر رفتن به عتبات عاليات است و شب و روز به آمريكائي ها فحش ميدهد كه وضع عراق را دمرو كردند! چندين بار در فكر آن بود كه قاچاقي به عراق برود كه بعلت پادرد شديد منصرف شده است! در هر حال تا حرفي بزنيم در جواب مي گويد: بابات خدا بيامرز منو كه نبرد زيارت كربلا، شما خير نديده ها هم كه همت نداريد ! در هر حال رفتن به بهشت ويا دوزخ ، فكر مادر را سخت بخود مشغول كرده است! گوش بزنگ است كه اين مناطق آرام شود و چمدان ها را ببندد. براي ايشان رفتن به عتبات عاليات بزرگترين آرزوي ممكن است!

در همين زمينه:

18 بهمن » زندانيان حافظ قرآن! س.باستان
دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6293

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هنر خام شدن! س.باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016