يكشنبه 23 فروردين 1383

گزارش ايسنا از جريان ربوده شدن يك تبعه‌ي ايراني در گويان

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
يك تبعه‌ي ايراني روز 14 فروردين از سوي گروهي ناشناس احتمالا با انگيره‌هاي سياسي در گويان ربوده شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خودروي محمدحسن ابراهيمي، مدير و موسس يك كالج بين‌المللي مطالعات علوم اسلامي و تحقيقات پيشرفته در گويان پس از برگزاري نماز جمعه‌اي كه به امامت وي در جورج تاون پايتخت اين كشور برگزار شد، مورد هدف قرار گرفته و پس از آن كه راننده‌ي او زخمي و متواري شد، وي توسط چهار فرد مسلح ربوده شد.
عبدالعلي ابراهيمي مي‌گويد پيگيري‌هاي رسمي در خصوص وضعيت برادرش، محمدحسن ابراهيمي، اخيرا فعال شده و يك وكيل متخصص در امور حقوق‌بشر از لندن پرونده‌ي او را در دست دارد.
عبدالعلي ابراهيمي در همين راستا، به تماس تلفني خرازي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان با همتايش در گويان اشاره كرد و افزود: سبحاني، سفير ايران در ونزوئلا نيز براي پيگيري اين پرونده به گويان سفر كرده و با مقامات سياسي و پليس اين كشور مذاكره كرده است.
وي انگيزه‌ي مالي براي ربودن برادرش را كم‌رنگ مي‌داند و در عين حال معتقد است امكان دارد در ربودن وي انگيزه‌هايي سياسي دخيل باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدحسن ابراهيمي كه براي تاجران فرش ايران در گويان نيز بازاريابي مي‌كرده است، چند ماه پيش مورد ضرب و شتم چند تن قرار گرفته بود كه گفته مي‌شود از وهابيون بوده‌اند؛ با اين حال ابراهيمي پس از شناسايي اين افراد، عكس‌العملي نشان نداده و كار را از منظر قانوني دنبال نكرده است.
عبدالعلي ابراهيمي گفت: جوخه‌ي ضدآدم‌ربايي، پليس گويان و پليس بين‌الملل فعال شده است و مقامات جورج‌تاون مي‌گويند كه اين آدم‌ربايي در كشورشان بي‌سابقه است، چرا كه هيچ درخواستي براي اخذ پول مطرح نشده است.
از سوي ديگر، خانواده‌ي محمدحسن ابراهيمي در نامه‌اي كه به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ارسال كرده‌اند، از مسوولان اجرايي و وزارت امور خارجه‌ي كشورمان درخواست كرده‌اند كه با پيگيري مجدانه موجبات بازگشت وي را به ميهن‌مان فراهم نمايند.


وزير خارجه گويان از پيگيري مستمر وضعيت ربوده شدن ايراني‌ها در كشورش خبر داد

آسوشيتدپرس، به نقل از وزير امور خارجه‌ي گويان گزارش داد: مقامات تهران از من گزارش رسمي در خصوص محمد حسن ابراهيمي خواستار شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، محمدحسن ابراهيمي، يك روحاني ايراني است كه هفته‌ي گذشته به هنگا م خروج از مركز مطالعات اسلامي در جورج تاون، پايتخت گويان واقع در آمريكاي جنوبي ربوده شد.
براساس اين گزارش، وزير امور خارجه‌ي گويان در اين باره گفت: از وزارت كشور خواسته‌ام تا گزارش كاملي را در اين خصوص ارايه دهد و در انتظار اين گزارش هستم.
براساس اين گزارش، مرداني مسلح شب دوم آوريل در كالج بين‌المللي مطالعات پيشرفته‌ي اسلامي جورج تاون پس از شليك تير و از كار انداختن اتومبيلي كه در انتظار محمد حسن ابراهيمي بود، وي را ربودند.
وزير امور خارجه‌ي گويان همچنين گفت: مقامات سفارت ايران در ونزوئلا، در روزهاي اخير به طور مستمر با ما در تماس بوده‌اند؛ به احتمال زياد فرستاده‌اي براي انجام ماموريت در اين باره به زودي در گويان خواهد بود، اما زمان آن هنوز مشخص نيست.
اين گزارش حاكي است كه پليس گريان گفته است كه براي حل اين مساله در تلاش است، اما اطلاعاتي از انگيزه‌هاي احتمالي اين ماجرا ارايه نداده است.
كالج جورج تاون نيز اعلام كرده است كه تاكنون درخواستي براي آزادسازي وي دريافت نكرده است.
به گفته‌ي پليس، ربايندگان با شليك گلوله به سوي مدير كالج وي را نيز هنگامي كه سعي مي‌كرده از صحنه‌ي حادثه بگريزد، از ناحيه‌ي‌ پاي چپ زخمي كرده‌اند.
براساس اين گزارش، ابراهيمي كه 35 سال سن دارد به مدت دو سال مدير كالج شيعه در گويان بوده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6334

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ايسنا از جريان ربوده شدن يك تبعه‌ي ايراني در گويان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016