يكشنبه 30 فروردين 1383

در باب ناخالصي مواد! (از مجموعه مقالات طنز درطنز) س . باستان

تهران- خبرگزاري كار ايران مدير كل مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: در سال 82 مرگ و مير معتادان نسبت به سال گذشته، 50 درصد افزايش يافته است و در سال 82 ، 4 هزار و500 نفر در اثر اعتياد جان خود را از دست داده‌‏اند... در سال 81 ، 3 هزار و 500 نفر معتاد فوت كرده‌‏اند كه اين آمار در سال 82 ،50 درصد افزايش يافته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ...مهمترين علت مرگ معتادان ناخالصي موجود در مواد مخدر و عدم دسترسي به اين مواد به دليل افزايش قيمت است. وي افزود: ناخالصي در مواد مخدر توزيعي در سال 82 افزايش يافته است، به طوري‌‏كه 90 درصد هروئين معرفي معتادان، ناخالصي دارد و ناخالصي موجود در ترياك 40 درصد است.... ايوبي تصريح كرد:. در نيمه اول سال 82 قيمت هر كيلو ترياك 1 ميليون و 500 هزار تومان بود و در نيمه دوم همان سال به 950 هزار تومان كاهش يافت... به گفته ايوبي، در سال 82 ميزان هروئين 29 درصد، ترياك 75 درصد و حشيش 35 درصد و مرفين 29 درصد افزايش كشف داشته است.. . تصريح كرد: از مجموع 367 هزار فرد دستگير شده و 285 هزار نفر معتاد و 108 هزار نفر قاچاقچي بوده‌‏اند و 1551 باند توزيع مواد مخدر متلاشي شده است.... تصريح كرد: دستگاه ها و نهادهايي كه مسئوليت بازپروري معتادان را برعهده دارند كه مهمترين آنها وزارت بهداشت است، بايد اقدام به درمان معتادان كند و اردوگاه بازپروري را براي آنان تشكيل شود( كوتاه شده مطلب)

داستان مواد مخدر در كشور گل و بلبل ما چون سابقه طولاني دارد ، به اين سادگي هم تمامي نخواهد داشت! نرخ آنهم بجاي اينكه گران شود( مانند گوشت و نان و پياز ...) ارزان نيز ميشود تا نشئه گان ، دسترسي كافي بدان داشته باشند تا خدا خوشش بيايد!

طبق گزارش آقاي ايوبي : تعداد نشئه گان ما نه تنها كم نميشود، مرحله رشد را سريع طي مي كند! يعني اينكه با ارزان شدن مواد ، بر تعداد نشئه گان افزوده و طبيعتا به دليل نا خالصي مواد ، آمار مرگ ومير نيز به رشد خويش ادامه ميدهد!

قبل از اينكه علل اين افزايش را بررسي كنيم! به نكته اي بايد اشاره كرد كه مربوط به بحث ما مي شود: آدميزاد با شناختن خويش ، نشئجات را نيز كشف كرد! حدس ميزنم ، توليد نشئجات سابقه اش به تاريخ بشري مربوط ميشود! انسان گويا زماني كه فهميد مي تواند سخن بگويد و كلام موزن بسرايد، به موادي احتياج پيدا كرد كه ضمن حال كردن ، قدرت تخيل را هم افزايش دهد! حالا چه نامسلماني طرز ساختن الكل را داد دست بشر ، خدا مي داند! نمي دانم آيا بايد گله اي به حضرت زكرياي رازي خودمان كرد يا نه؛ بماند!

همين مورد هم در مورد خشخاش و طرز ساختن ترياك ، مورد جديدي نيست كه زياد از آن بهانه گرفت. از طبيعت آمده و به طبيعت باز ميگردد كه در اين رفت و برگشت ، ميليون ها انسان نيز آگاهانه و يا نا آگانه ، اسير اين مواد و يا مشتقات ( شيميائي و غير شيميائي ) آن ميشوند! گويا سابقا در بعضي از شهر هاي اروپا نيز ، بساط شيره كش خانه به پا بوده و مستر براون و ميسو پاريسي ، قبل از آمدن به منزل سر راه ، دمي مي گرفتند كه درد كمر را مرحمي باشد!

بزبان ديگر : تنها مشت حسن و كربلائي قاسم و سناتور بي نام... نبودندكه پاي بساط منقل و بافور مي نشستند، بلكه اروپائيان آن موقع هم از خاصيت اين مواد، مطلع بودند و اگر گيرشان مي آمد ، بخور ميدادند تو ريه كه هم حال كنند و هم درد كمر و استخوان درد را تخفيف دهند!

در هر حال شرح مصيبت مربوط به موادي كه از ساير كرات به كره ما ، ارزاني نشده بلكه انسان خود فرمول و طرز ساخت آن را فرا گرفته است! در ينگه دنيا ، مردم بومي چون نمي خواستند از اين طرفي ها عقب بمانند! دست به تهيه كوكائين زدندكه خواص حال كردن آن را بايد از نشئه گان پرسيد! طبق آمار هاي داخلي و خارجي ، ساليانه هزاران انسان از سيگار تا ترياك و هروئين و ... قرباني نشئجات ميشوند و مسئولين نيز در حل اين معما، گيج و متحير اند!

اينجانب نسخه اي براي حل اين معضل نميشناسم. ادعائي هم بر داشتن آگاهي براي همه درد بشريت ندارم! روي سخن با آناني است كه توسط اسلحه ايدئولوژي در فكر تغيير جهان بودند! چون قدرت سياسي را تصرف كردند! دنياي متغيير آنان ، آمار جرم و جنايت و فحشا و مواد مخدر را تغيير داد و در اين مورد ، توسعه و پيشرفت فراواني كردند! ماشالله

نمونه روسيه و اقمار آن حكايتي است ويژه خود! نمونه كشور ما كه با شروع انقلاب هر قر و اطوار را ليبرالي تشخيص دادند و به زمين و زمان فحش دادند و ميدهند، تغيير دنيا را بخوبي مي توان مشاهده كرد! با نگاهي بر آمار رسمي( غير رسمي را خود فرض كنيد) گواهي است بر اين تغيير! آقاياني كه ايدئولوژي را مرحم هر دردي تشخيص ميدادند و بلندگوي تهذيب اخلاق دمي از صدا نمي افتاد، كاسه چكنم دست گرفته و ارگان هاي دولتي مشكل را به ديگري ارجاع مي دهند! آقايان كارد ايدئولوژي را تا دسته كردند تو استخوان جامعه ، تا به دنيا ثابت كنند ما تافته جدا بافته اي از ديگران هستيم! خدا شفا بدهد!

از سوي ديگر اين مسئولين خنگ و خام ما فكر ميكردند ( هنوز هم فكر مي كنند) با گزاردن دو ركعت نماز و خواندن چند خط حق اليقين و شركت در راهپيمائي عليه استكبار جهاني ، مشكلات تخيف پيدا خواهد كرد! اين آقايان نمي خواهند قبول كنند كه مردم كشور اهل حالند! آنكه وسع اش ميرسد ، سناتوري حال مي كند و آنكه وسع اش ضعيف است سوخته و شيره! كودكانمان هم با نوشابه گازدار حال مي كنند! اينكه مي خواهيم مشكل خودمان را با همسايه شرقي (افغانستان) تقسيم كنيم، امري است جداگانه!

در كشور افغانستان توليد مواد زياد است كه طبيعتا بايد طوري از مرز كشور ما عبور كند! بخشي از اين توليد ( به اضافه توليدات داخلي خودمان) مصرف داخلي دارد و بخشي از آن روانه بازار اروپا ميشود! آمار نشان ميدهد كه با گرفتن سختگيري در مرز هاي شمال و خسارت انساني ، موفقيت آنچناني نصيب مسئولين ما نشده است و مواد كما في السابق ، توليد و صادر و به مصرف ملت اهل حال ميرسد!

مواد مخدر اگر براي خيلي ها ، خانمانسوز و ويران كننده است ! براي خيلي ها دكان پر درآمدي است! مصرف كننده ، حال ونشئه گي آن دستش ميرسد. توليد كننده ، آب باريكي گيرش مي آيد. قاچاقچي بيشترين استفاده را ميبرد. هستند سازمان ها و تشكيلات سياسي كه از قاچاق آن خرج خود و تسليحاتشان را در مي آورند و نويد زندگي خوبي را به هواداران خويش ميدهند! ملاحظه ميفرمائيد با اين تز ماست و خياري ، مي شود گفت : اگر توليد مواد مخدر قطع شود، خيلي ها بيكار ميشوند و مشكلي خواهند شد براي جوامع و دولت ها!

قاچاقچي با قطع مواد مخدر ، رجوع مي كند به قاچاق اسلحه ، خوب بايد جنگي باشد و يا براه انداخت! توليد كننده ، خود ميداند كه با توليد سيب زميني ـ پياز امورات نمي گذرد! مصرف كننده اگر مواد نرسد ، طبيعتا به خلاف دست خواهد زد كه عاقبت خوبي براي خويش و جامعه نخواهد داشت! پس شرط (( عقل )) در اين است كه دولتها راسا توليدات را دست خويش گرفته ، قاچاقچيان را رسما مامور فروش كرده البته با حقوق و مزاياي كافي كه اين دوستان يك موقع پرت نپرنند! مصرف كننده هم نشئجات بهداشتي و استاندار و ارزان گيرش خواهد آمد كه طبيعتا به بهداشت عمومي ضرري نخواهد زد و از سوي ديگر ، صندوق دولتها هميشه پر و پيمان خواهد بود براي آباداني ، توسعه ، رفاه و پيشرفت! با تشكر از حوصله شما

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6600

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در باب ناخالصي مواد! (از مجموعه مقالات طنز درطنز) س . باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016