دوشنبه 28 ارديبهشت 1383

بيانيه دفتر اروپايي حزب ملت به مناسبت 29 ارديبهشت، سالروز تولد دكتر مصدق

پاينده ايران اي آفريدگار پاك
ترا مي پرستم و از تو ياري مي جويم
حزب ملت ايران
دفتر اروپايي

29 ارديبهشت
سالروز تولد دكتر مصدق، بزرگ مرد تاريخ ايران زمين

بيست و نهم اردبيهشت مصادف است با صد و بيست و دومين سالگرد تولد پيشواي بزرگ نهضت ملي و ضد استعماري ايران زمين مصدق بزرگ . اين روز فرخنده را به تمامي هم ميهنان آزاديخواه و ايران دوست شادباش مي گوييم ، به اميد روزي ، از تفرقه كه خواست دشمنان ماست ، در آمده و در جبهه اي فرا گير گرد آئيم و به كمك هم و با بهره گيري از مكتب مصدق بزرگ ، آزادي و مردم سالاري را به نيا خاك ورجاوندمان باز گردانيم ، تا با برقراري عدالت همگاني كه از ديرباز خواست ملت مبارز ايران بوده است ، همه تيره هاي ايراني با حفظ فرهنگ و آداب بومي خود دست در دست هم گذارده ، ايران را از نو آباد و سرافراز ساخته و بدين ترتيب در سرزمين بزرگ اهورائي خود با افتخار و سربلندي زندگي تازه اي را آغاز كنيم . اما اين نكته را بايد همواره در نظر داشت كه :
اي بسا عفريت آدم روي كه هست پس بهر دستي نبايد داد دست
بجاست تا يكبار ديگر گوشه اي از سخنان مصدق بزرگ را در دادگاه فرمايشي نظامي با گوش دل بشنويم كه گفت :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

“ به من گناهان زيادي نسبت داده اند ولي من خود مي دانم كه يك گناه بيشتر ندارم و آن اين است كه تسليم تمايلات خارجيان نشده و دست آنان را ار منابع ثروت ملي كوتاه كرده ام . و در تمام مدت زمامداري خود از لحاظ سيا ست داخلي و خارجي فقط يك هدف داشته ام و آن اين بود ملت ايران بر مقدرات خود مسلط شود و هيچ عاملي جز اراده ملت در تعيين سرنوشت مملكت دخالت نكند . پس از پنجاه سال مطالعه و تجربه به اين نتيجه رسيدم كه جز تأمين آزادي و استقلال كامل ممكن نيست كه ملت ايران بر مشكلات و موانع بيشماري كه در راه سعادت و عظمت خود دارد غلبه كند و براي نيل به اين منظور تا آنجا كه توانستم كوشيدم . راست است كه ميخواستند سرنوشت من و خا نواده ام را درس عبرت ديگران كنند ولي من مطمئنم كه نهضت ملي ايران خاموش نشد ني است و هرگز فراموش نميشود و سر نوشت افراد در مقابل حيات و استقلال ملل بي ارج و بي ارزش است . تنها آرزويم اين است كه ملت ايران عظمت و اهميت نهضت خود را بخوبي درك كند و بهيچ صورت از تعقيب راه پر افتخاري كه رفته است دست نكشد .
اميدوارم كه تمام طبقات و آحاد و افراد پير و جوان ، پيرو هر مسلك و مذهب و دين در هر شغل و مقام اين معني را بخوبي درك كنند . ”

درود بر روان مصدق بزرگ پيشواي نهضت ملي ايران
برقرار باد همبستگي ملي ايرانيان در درون و برون مرز
درود بر كارگران زحمتكش ، معلمان فرهيخته و دانشجويان مبارز
درود بر زندانيان سيا سي

بيست و هشتم ارديبهشت 1383 خورشيدي
دفتر اروپايي حزب ملت ايران

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7803

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه دفتر اروپايي حزب ملت به مناسبت 29 ارديبهشت، سالروز تولد دكتر مصدق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016