چهارشنبه 30 ارديبهشت 1383

تهديد تهران از سوي اروپا و شوراي همكاري خليج‌‏فارس، امروز

اتحاديه ‌‏اروپا و شوراي همكاري خليج‌‏فارس در اقدامي مداخله‌‏جويانه از تداوم اختلاف امارات با ايران درباره جزاير سه‌‏گانه ابوموسي، تنب‌‏بزرگ و تنب كوچك ابراز نگراني كردند.
دو طرف در بيانيه پاياني نشست مشترك خود در بروكسل كه ديشب صادر شد، بر ضرورت ايجاد راه‌‏حلي مسالمت‌‏آميز و مبتني بر قوانين بين‌‏المللي، مذاكره و يا ارجاع پرونده به دادگاه بين‌‏المللي لاهه، براي آنچه بحران جزاير سه‌‏گانه خواندند، تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري كويت، اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج‌‏فارس در ادامه بيانيه خود، ضمن استقبال از امضاي پروتكل‌‏الحاقي به پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي از سوي جمهوري اسلامي ايران، از تهران خواستند هرچه سريع‌‏تر مفاد اين پروتكل را اجرا و به آن اقرار كند.
دو طرف همچنين خواستار آن شدند كه ايران با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي به‌‏طور كامل و فعالانه همكاري و مسائل باقي‌‏مانده را با هدف دستيابي به شفافيت كامل، حل كند.
در نشست مشترك اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج‌‏فارس، وزراي خارجه 25 كشور اروپايي با وزراي خارجه كشورهاي عربستان‌‏سعودي، كويت، عمان، بحرين و نيز معاونان وزراي‌‏خارجه كشورهاي قطر، امارات‌‏متحده‌‏عربي و عبدالرحمان العطيه، دبيركل شوراي همكاري ديدار و گفت‌‏وگو مي‌‏كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اكنون كويت رياست شوراي همكاري خليج‌‏فارس را بر عهده دارد.
گفته مي‌‏شود نشست مشترك شوراي همكاري خليج‌‏فارس و اتحاديه اروپا با الگوگيري از نشست وزراي خارجه سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان با مقامات كشورمان و صدور بيانيه تهران درباره همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي در سال گذشته، پي‌‏ريزي شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7879

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تهديد تهران از سوي اروپا و شوراي همكاري خليج‌‏فارس، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016