يكشنبه 3 خرداد 1383

تحصن مقابل سفارت انگليس در تهران به تجمع و در انتها پرتاب سنگ به طرف سفارت تبديل شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
تجمع اعتراض آميز جنايات اشغالگران در عراق از سوي دانشجويان در مقابل سفارت انگليس در تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در حال حاضر (14:50 دقيقه) دهها نفر در مقابل سفارت انگليس جمع شده‌اند و در حال آماده سازي تريبون سخنراني مقابل در شرقي سفارت هستند.
تردد وسايل نقليه در خيابان فردوسي ادامه دارد و حضور ماموران نيروي انتظامي با درست كردن ديوار دفاعي از سوي آنها بسيار چشمگير است.
در اطراف تريبون شعارهايي چون ”خروج هر چه سريعتر اشغالگران را از عتبات عاليات خواستاريم“، “آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند“ و سخنان مقام معظم رهبري مبني بر “هيات حاكمه‌ي آمريكا دستگاه نفرت، ظلم و بي‌اعتنايي به كرامت است” ديده مي‌شود.
تجمع كنندگان با شعارهاي “سفارت انگليس تعطيل بايد گردد“، “مرگ بر آمريكا” و “مرگ بر اسراييل“ در حال آغاز كردن اين تجمع هستند.
همچنين حضور بسياري از خبرنگاران داخلي و خارجي نيز در مقابل سفارت قابل توجه است.
در تجمع مقابل سفارت انگليس كه با قرائت قرآن آغاز شد سخنگوي تجمع ضمن تشكر از دانشجوياني كه از تمام كشور آمده‌اند، تقاضا كرد كه همصدايي خود را حفظ كنند و از تفرق و دادن شعارهاي پراكنده بپرهيزند.
به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تعداد تجمع كنندگان حدود 200 نفر است و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده مي‌شود. افراد نيروي انتظامي نيز حضور دارند و انتظامات برنامه كه بازوبند به بازو دارند از خود دانشجويان بوده و اوضاع را كنترل مي‌كنند. سردار طلايي نيز از نزديك بر اوضاع نظارت دارد.
هم‌چنين حجه الاسلام و المسلمين اصلاني به عنوان امام جماعت مجلس شوراي اسلامي در اين تجمع به ايراد سخنراني پرداخت.
شعارهايي كه از سوي تجمع كنندگان سر داده مي‌شود عبارتند از “حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست” و “سفارت انگليس تعطيل بايد گردد، سفير مزدور آن اخراج بايد گردد”، تجمع كنندگان هم‌چنين پلاكاردهايي با اين مضمون‌ها در دست دارند “رهسپاريم با ولايت تا شهادت“، “سفارت انگليس تعطيل بايد گردد”، “سيزدهم آبان ماه تكرار بايد گردد”، “آمريكا، انگليس جنايت تا به كي؟”، ”ما آماده‌ي جنگ هستيم، اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده” و “اي لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش، بهر نبردي بي‌امان آماده باش آماده باش.“
----------------------------------------
تجمع بسيج دانشجويي در مقابل سفارت انگليس در تهران با روزه‌ي سكوت دانشجويان خاتمه يافت.
به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجوياني كه در مقابل سفارت انگليس تجمع كرده بودند پس از ساعت 4 بعد از ظهر به دليل اتمام ساعت مجوز دريافت شده از سوي وزارت كشور به تجمع‌شان پايان دادند، ولي در عين حال اعلام كردند كه پس از تجمع در مقابل سفارت روزه‌ي سكوت برگزار مي‌كنند.
بنابر اين گزارش در پايان اين تجمع طي اعلاميه‌اي خواسته‌هاي دانشجويان از جمله اخراج سفير انگليس و تعطيلي سفارت انگليس اعلام و پرچم انگليس به آتش كشيده شد.
تجمع كنندگان از مقام معظم رهبري و مراجع عظام خواستند تا نظر خود را نسبت به برگزاري اين گونه تجمعات ابراز كنند.
در حال حاضر آنها درخواست كرده‌اند، همان طور كه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در عراق باعث هتك حرمت زندانيان عراقي و مردم اين كشور شده‌اند، وزارت امور خارجه‌ نيز در اقدامي همانند، سفير انگليس را به دليل اعمال زشت‌شان بازخواست كند.
همچنين از رييس جمهور نيز خواسته شد تا با توجه به اين كه امسال سال پاسخگويي مسوولان است، وي پاسخ دهد كه در مقابل هتك حرمت عتبات عاليات از سوي آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها چه كرده‌ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از پايان زمان قانوني برگزاري تحصن، برخي از تجمع‌كنندگان در مقابل سفارت انگليس در تهران به سوي ساختمان اين سفارت سنگ پرتاب كردند.
به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به دنبال درگيري ميان تجمع‌كنندگان و نيروي انتظامي، اين نيروها مردم را وارد خيابان منوچهري كرده و از ورودشان به خيابان فردوسي جلوگيري كردند.
در حال حاضر مسير خيابان فردوسي باز و تردد در آن جريان دارد.
از سوي ديگر تعداد تحصن‌كنندگاني كه تعدادشان 50 تا 60 تن است و وارد خيابان منوچهري شده بودند، حلقه‌وار ميان خيابان نشسته و شعار “يا حسين، يا حسين” سر دادند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8083

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن مقابل سفارت انگليس در تهران به تجمع و در انتها پرتاب سنگ به طرف سفارت تبديل شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016