دوشنبه 1 تير 1383

ابراز نگراني شدیداتحاديه‌‏ اروپا از نقض حقوق‌‏ بشر در ايران، بامداد

اتحاديه اروپا از ادامه نقض حقوق‌‏ بشر در ايران شديداً ابراز نگراني كرد.
بر اساس بيانيه منتشر شده از سوي رئيس دوره‌‏اي اتحاديه‌‏اروپا، به دنبال دو روز گفت‌‏وگوهاي تروئيكاي اروپايي حقوق‌‏بشر در تهران كه از 14 تا 15 ژوئن انجام شد, اين اتحاديه نسبت به ادامه افزايش شمار موارد نقض حقوق‌‏بشر در ايران عميقاً ابراز نگراني كرده است.
به گزارش خبرگزاري اروپا, در اين بيانيه نسبت به "حقوق زنان", "شكنجه زندانيان", " نبود استقلال قضايي", "صدور حكم اعدام", " قطع عضو" و " ديگر اعمال غير انساني" ابراز نگراني شده است.
در اين بيانيه، همچنين " تبعيض مذهبي", " تداوم مقابله با روزنامه‌‏نگاران و تمام كساني كه براي آزادي بيان مي‌‏كوشند" و همچنين "روند برگزاري انتخابات غير دموكراتيك"، مورد انتقاد قرار گرفته است.
ميزگرد گفت‌‏وگوهاي حقوق‌‏بشري اتحاديه اروپا و نمايندگان بخش‌‏هاي دولتي و غيردولتي جمهوري اسلامي ايران دوشنبه و سه‌‏شنبه در تهران برگزار شد.
در اين همايش كه در قالب همكاري‌‏ها و تعاملات حقوق‌‏بشري بين ایران و اتحاديه‌‏اروپا برگزار شده بود مسؤولان قضايي، اجرايي و پارلماني جمهوري اسلامي ايران به همراه نمايندگان شوراي اروپايي كميسيون اروپا و تروئيكا به همراه جمعي از شخصيت‌‏هاي دانشگاهي و سازمان‌‏هاي غير دولتي پيرامون موضوعات مهم حقوق‌‏بشري به بحث و تبادل‌‏نظر پرداخته و ديدگاه‌‏هاي خود را مطرح كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شايان ذكر است كه سفر هيأت اروپايي‌‏ حقوق‌‏بشر به كشورمان با موضع‌‏گيري‌‏هاي متفاوتي در بين نهادها، احزاب و شخصيت‌‏هاي ايراني مواجه شد.
هنوز واکنشی از سوی ایران در قبال این قطعنامه گزارش نشده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9174

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراز نگراني شدیداتحاديه‌‏ اروپا از نقض حقوق‌‏ بشر در ايران، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016