چهارشنبه 3 تير 1383

مصباح يزدي:سردمداران کفر و الحاد در اين مملکت، زماني مقدس‌ترين افراد هم‌‏قطار خود بودند، ايلنا

آيت الله مصباح يزدي گفت: کساني که امروز سردمدار کفر و الحاد در اين مملکت هستند، زماني مقدس‌ترين افراد هم‌‏قطار خودشان بودند، رفتارشان عادت و تلقين بود و ريشه نداشت. شبهه‌اي وارد شد و نتوانستند ايمانشان را حفظ کنند و به اينجا رسيدند. پس شما اين اشتباه را نکنيد و راه را اشتباه نرويد.
به گزارش" ايلنا" به نقل از " رسا" محمدتقي مصباح يزدي در جمع شرکت کنندگان" طرح ولايت" گفت: هدف از اجراي طرح ولايت اين بود که چون در دانشگاه ما مسائل مبنايي، يا مطرح نمي‌شود و يا گاهي ضد آن ترويج مي‌شود و جوانان ما گاهي با افکاري مواجه مي‌شوند که مستقيم يا غير مستقيم عقايد ديني را بمباران مي‌کند لذا بايد اين شبهات در جايي پاسخ داده شود.
وي افزود: دشمنان ما شب و روز کار و فکر مي‌کنند و هر روز تئوريهاي جديد، حرفهاي نو و قالب‌‏هاي پر جاذبه مطرح مي‌کنند و جوانان را فريب مي‌دهند و ما هم چون به حرفهاي قديم اکتفا کرده‌ايم کسي خريدار حرفمان نيست.
آيت لله مصباح يزدي ادامه داد: هدف از" طرح ولايت" تقويت مباني اعتقادي و دفاع از مباني فکري و ارزشي است و راهش هم آن طور که ما چندين دوره برگزار کرديم، همين" طرح ولايت" است و حال شما که هدف را شناختيد و راه را پيدا کرديد، تنبلي نکنيد و براي رسيدن به اين هدف تلاش کنيد.
آيت‌‏الله مصباح يزدي افزود: اگر قشر جوان و فرهيخته در مسيري قرار گيرند که کليد آن معرفت است، مي‌توانند جامعه را هدايت کنند، پس کساني که قصد اصلاح جامعه و رشد دادن آن را دارند، بايد بيشترين نيرو را صرف اين قشر کنند.
استاد حوزه علميه قم بزرگ‌ترين نعمت خداوند به بنده‌اش را توفيق معرفت اوليا دانسته و يادآور شد: شناخت اهل بيت و دوستان اهل بيت يکي از کرامت‌‏هاي الهي است و در زيارت عاشورا؛ دوري و دشمني از دشمنان اهل بيت(ع) هم از کرامات الهي برشمرده شده است که اگر تولي با تبري همراه نباشد، آن دوستي هم از بين مي‌رود.
وي با اعلام اينکه هر قدر معرفت انسان نسبت به اهدافي که دارد بيشتر باشد پا برجاتر خواهد بود، تصريح کرد: هر قدر معرفت انسان نسبت به اهدافي که دارد، راهي که انتخاب مي‌کند و اسوه‌هايي که مي‌پذيرد، بيشتر باشد پا برجاتر خواهد بود، اما اگر معرفت سست باشد، با تشکيک يا شبهه‌اي سست مي‌شود و ممکن است در جا بزند يا سقوط کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به رشد سريع سير تکاملي انسانها افزود: در شرايط امروز، ما نوجواني را ديديم که در حال ولگردي در کوچه‌ها بود ولي به فاصله کوتاهي در جبهه به شهيد گلگون کفني تبديل شد‌؛ يعني مي‌شود يک انسان به سرعت از يک مرتبه پايين به مرتبه بالايي دست پيدا کند.
وي صعود و سقوط سريع انسانها را وابسته به ميزان معرفت آنها دانست و گفت: اين قضيه در رابطه با قشرهاي جامعه هم صادق است. يعني ممکن است قشري از جامعه سريع‌ ترقي کند و عده‌اي ديگر را هم با خود بالا ببرد يا برعکس سقوط کند و عده‌اي را به سقوط بکشاند. قشر جوان دانشجو و طلبه يا به عبارتي قشر فرهنگي جامعه از جمله اقشاري است که مي‌تواند سريع ترقي يا نزول کند و سرنوشت آنها ديگر اقشار را متأثر مي‌سازد.
آيت‌‏الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود حفظ سلامت روح اقشار جامعه را از ارزشمند‌ترين و پرثمر‌ترين کارها ارزيابي کرد و خاطر نشان ساخت: حالا که مي‌خواهيد اين راه را انتخاب کنيد و وقت و عمر خود را صرف خدمت در اين فعاليت علمي، ديني، فرهنگي کنيد، مي‌بايد ابتدا ارزش کار خود را خوب بدانيد و اهميتش را خوب درک کنيد و هر مقدار که ايمانتان به کار بيشتر باشد جدي‌تر برخورد مي‌کنيد و تحمل سختيها برايتان آسان مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه لازمه اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در جامعه را ابتدا درست کردن دين و اعتقاد خود افراد اعلام کرد و افزود: شما بايد وقت را غنيمت بشماريد، دين‌‏تان را درست کنيد، اعتقادتان را درست کنيد، تا آنها درست نشود، اجراي برنامه‌هاي مذهبي فايده‌اي ندارد؛ اگر اصل اعتقاد به دين و اصل ثبات احکام از بين برود برخي مدعي مي‌شوند که ‌اينها تا‌ريخش گذشته و متعلق به 1400 سال قبل است، آن وقت زيارت عاشورا خواندن چه فايده‌اي دارد؟ امام حسين(ع) شهيد شد تا سنت جدش باقي بماند نه آنکه ما ببينيم سنت پيامبر و حدود قطعي قرآن نقض مي‌شود و فقط زيارت عاشورا را بخوانيم و پاسخ شبهات را ‌ندهيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9267

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصباح يزدي:سردمداران کفر و الحاد در اين مملکت، زماني مقدس‌ترين افراد هم‌‏قطار خود بودند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016