دوشنبه 15 تير 1383

اظهارات وزير خارجه عراق در رابطه با دخالت نظامي ايران و سوريه در عراق، بامداد

طی 24 ساعت گذشته، انتشار سخنان وزير خارجه دولت عراق در روزنامه ساندی تلگراف، به مهم ترين خبر مرتبط با ايران تبديل شده است.

وزير خارجه عراق "زيباری” برای نخستين بار و با صراحت کامل مدعی شد که ايران و سوريه در امور داخلی عراق دخالت کرده و اسناد ومدارک آن دراختيار دولت جديد عراق است. او گفت که از زمان سقوط صدام حسين تا کنون 10 هزار نيروی خارجی از مرزهای ايران و سوريه، برای خرابکاری، ترور، انفجار و تخريب وارد عراق شده اند. وزير خارجه عراق همچنين گفت که در صورتی که امريکا برای عمليات نظامی در منطقه (با اشاره به ايران) نيازمند استفاده از خاک عراق باشد، اين کشور کاملا دراين زمينه با امريکا همکاری خواهد کرد.

ظاهرا اشاره زیباری به این شمارعظیم نیروي خارجي که وارد عراق شده اند، باید علاوه بر نیروهاي القاعده، واحدهای نظامي مجلس اعلاي عراق و اسراي جنگي دوران جنگ ایران و عراق باشد که اغلب در اردوگاه هاي مخصوص آموزش مذهبی و نظامي دیده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کمک نظامی به حکمتيار

همزمان با انتشار اين مطالب در ساندی تلگراف، اخبار نگران کننده ديگری نيز در مطبوعات امريکا منتشر شده است که بموجب آنها از طريق ايران مهمات جنگی دراختيار گلبدين حکمتيار در مرزهای پاکستان و افغانستان رسانده می شود. اين مطبوعات مدعی شدند که حادثه اخير جاده زاهدان- کرمان (منطقه نصرت آباد) که پس از انفجار قطار شيميائی در حوالی شاهرود، پرشمار ترين رويداد رانندگی در ايران گزارش شده نيز مرتبط با فعاليت های سپاه پاسداران برای ارسال مهمات و سوخت به گلبدين حکمتيار مربوط بوده است. اين مطبوعات مدعی شدند که تانکری که حادثه را آفريد حامل بنزين به مقصد پاکستان برای حکمتيار بوده است و چند کاميونی که آتش گرفته و منفجر شده اند نيز حامل مواد منفجره و سلاح برای حکمتيار بوده اند.

کشف مواد منفجره در مرز کردستان

در يک خبر ديگر نيز، در کردستان عراق گفته می شود، طی روزهای اخير يک تريلی حامل سيمان پس از ورود به خاک عراق از طريق خاک ايران، از سوي واحدهای نظامي لهستان مستقر درمرزهاي ایران و عراق توقيف شده که در ميان کيسه های سيمان آن، مواد منفجره جاسازی شده و کشف شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9729

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات وزير خارجه عراق در رابطه با دخالت نظامي ايران و سوريه در عراق، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016