سه شنبه 6 مرداد 1383

کديور:ما بايد روزنامه منتشر کنيم، پيام ما پيام استقامت است؛بين اقتدار حکومت ها و آزادي مطبوعات نسبت مستقيم وجود دارد،ايلنا

رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات گفت: امروز بين اقتدار حکومت ها و آزادي مطبوعات نسبت مستقيم وجود دارد، هرچه يک حکومت تحمل و سعه صدر داشته باشد بادوام‌‏تر و عمرش بيشتر خواهد کرد اما هرچه ناتوان از شنيدن و تحمل باشد؛ نشان مي دهد به همان ميزان ضعيف است.
به گزارش" ايلنا" محسن کديور در تجمع صنفي روزنامه نگاران گفت: اين چندمين جلسه اي است که به علت توقيف نشريات‌‏مان دور هم جمع شده ايم و امروز هم آخرين جلسه نخواهد بود.
وي تصريح کرد: حاکميت حداقل در هشت سال اخير در حوزه آزادي مطبوعات عملکرد مثبتي ندارد و بسيار ضعيف عمل‌‏کرده است.
استاد دانشگاه تربيت مدرس ادامه داد: مهم اين است که درصد سال اخير که تاريخ مکتوب مطبوعاتي داشته ايم چه روزهايي را پشت سر گذاشته ايم و ما و حاکميت امروز چه رده اي را به خود اختصاص داده است.
کديور خاطرنشان کرد: ما امروز در سوگ روزنامه" وقايع اتفاقيه دوم" نشسته ايم، من وقايع قبل از مشروطه را خواندم، با بسته شدن" وقايع اتفاقيه اول" ناصرالدين شاه باقي ماند و تاريخ، " وقايع اتفاقيه دوم" هم توقيف شد و بازهم تاريخ قضاوت مي‌‏کند.
وي ادعا کرد: وقايع اول در شب انتخابات و وقايع دوم در شبي بسته شد که فردا قرار بود از به قتل رسيدن يک زن خبرنگار ايراني که در تاريخ ايران بي سابقه بود؛ گزارش ارائه دهد، برخي نمي خواستند آنچه در جلسه علني اتفاق افتاده بوده را اين دو روزنامه گزارش دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کديور گفت: اگر نشريات ما توقيف مي‌‏شوند؛ خودمان متوقف نشويم، ما بايد اين توقيف ها را تا مي‌‏توانيم پرهزينه‌‏تر کنيم.
وي گفت: نبرد روزنامه نگاران با ارباب قدرت است، آنها مي خواهند که خود را حفظ کنند در حالي که روزنامه نگاران از سرمايه دنيا فقط يک قلم دارند و تاکنون نشان داده اند که قلمشان را براي گذران زندگي نفروخته اند.
رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات تصريح کرد: ما بايد روزنامه منتشر کنيم، پيام ما پيام استقامت است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10456

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کديور:ما بايد روزنامه منتشر کنيم، پيام ما پيام استقامت است؛بين اقتدار حکومت ها و آزادي مطبوعات نسبت مستقيم وجود دارد،ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016