پنجشنبه 15 مرداد 1383

چه نهادهايي براي صيد زمين‌هاي مرغوب نمايشگاه خيز برداشته‌اند، رويداد

گزارشي از منافع پشت پرده اقدام شوراي شهر و شهرداري تهران در تعطيلي نمايشگاه بين‌المللي

Namayeshgah.jpg

موضوع تعطيلي نمايشگاه بين‌المللي تهران با مصوبه شوراي شهر تهران كه ظاهراً با حمايت دادستاني نيز همراه شد، موضوع مهم‌ترين مجادله طي اين هفته ميان دولت خاتمي با نهادهاي در اختيار محافظه‌كاران بود. در مورد دلايل اقدام شوراي شهر و شهرداري تهران، خبرنگار «رويداد» روز چهارشنبه 14 مرداد اطلاعات ويژه‌اي را كسب كرد كه در گزارش پيش رو آمده است.


در حالي كه بيشتر معابر تهران در ساعات متمادي روز دچار مشكل ترافيك است و شهردار جوياي نام تهران علي‌رغم وعده‌هاي حل مشكل ترافيك در 45 روز هنوز توفيقي در حل مسأله ترافيك نداشته است، شوراي شهر تهران كه توسط نهادهاي غيرمسؤول اما قدرتمند در برابر مواضع و تصميمات دولت پشتيباني مي‌شود، ادعا كرده است كه هدف از پلمپ و تعطيلي نمايشگاه بين‌المللي تهران، حل مسأله ترافيك اين نقطه از شهر است و شهردار تهران نيز گفته است كه بناي ساخت پارك ويژه زنان در اين منطقه را دارد.

اين در حالي است كه اخبار رسيده حاكي از آن است كه از چند ماه پيش، صدا و سيما و سپاه پاسداران براي تملك اراضي نمايشگاه تهران با يكديگر به رقابت پرداخته‌اند و در اين مرحله هر دو با تمام توان به شارژ شوراي شهر و شهرداري تهران براي پافشاري بر تصميم غيرقانوني خود مي‌پردازند.

عده‌اي از شاغلان در صدا وسيما خبر مي‌دهند كه مسؤولان صدا و سيما حتي به كارمندان و مديران مياني اين سازمان از پيش وعده ساخت خانه‌هاي سازمان در اين منطقه را داده و پيشاپيش طرح تشكيل تعاوني براي تقسيم اين زمين‌ها ميان مديران مياني و مافوق صدا و سيما را آماده كرده‌اند.

همچنين مسؤولان پادگان نبي اكرم سپاه پاسداران كه همسايه مجموعه نمايشگاه است نيز، تلاش‌هايي را براي تملك اين مجموعه آغاز كرده‌اند. اين در حالي است كه دولت و وزارت بازرگاني هيچ گونه توافقي براي تعطيلي نمايشگاه و انتقال اراضي با شهرداري نداشته‌اند.

در اين ميان، روزنامه «همشهري» ارگان شهرداري تهران در سرمقاله شماره چهارشنبه 14 مردادماه خود با دفاع از تعطيلي نمايشگاه، كوشيد از مسائل منطقه‌‌اي نقاط مختلف كشور در اين مشاجره استفاده كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همشهري با بيان اين كه شهرهاي بزرگي چون تبريز، اصفهان و مشهد توانايي برگزاري نمايشگاه‌هايي نظير نمايشگاه فرش را دارند، نوشت كه «انتقال نمايشگاه به اين شهرستان‌ها مي‌تواند گام مهمي براي تمركز زدايي از تهران آلوده و پر ازدحام باشد.»

ادعاي ارگان شهرداري در حالي مطرح مي‌شود كه سال گذشته نمايشگاه فرش در تبريز برگزار شده بود و تحريك شهرستان‌ها توسط اين روزنامه، بي‌اساس و غيرمستند است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10690

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چه نهادهايي براي صيد زمين‌هاي مرغوب نمايشگاه خيز برداشته‌اند، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016