يكشنبه 25 مرداد 1383

عبدي پس از خروج از دادگاه: در دادگاه تجديدنظر مشكلي نيست، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
عباس عبدي امروز پس از اتمام جلسه‌ي غيرعلني رسيدگي به پرونده‌اش در دادگاه تجديدنظر گفت كه اعتراضي نسبت به روند رسيدگي به پرونده‌اش ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ادامه‌ي رسيدگي به دادگاه تجديدنظر به بند ”د“ پرونده‌ي نظرسنجي، عباس عبدي متهم اين پرونده كه چندين جلسه براي مطالعه پرونده‌اش در شعبه‌ي 9 دادگاه تجديدنظر استان تهران حاضر شده بود، امروز نيز البته اين بار براي رسيدگي قاضي قندي -رييس شعبه‌ي 9- به پرونده در دادگاه تجديدنظر حضور يافت.

وي از ساعت 9 صبح تا 12:10 امروز به سؤالات قاضي قندي و دو مستشار اين شعبه درخصوص ابعاد مختلف اتهامات مطرح در بند ”د“ پرونده‌ي نظرسنجي و نيز لايحه‌اي كه پيش از اين در دفاع از خود ارائه داده بود، پاسخ داد.

عبدي پس از خروج از دادگاه غيرعلني‌اش حاضر نشد به همه‌ي سوالات خبرنگاران درخصوص دادگاه امروزش پاسخ دهد. صالح نيك‌بخت وكيل مدافع وي نيز از پاسخ به خبرنگاران امتناع كرد و پس از خروج از دادگاه، راهي دفتر طباطبايي، سرپرست دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران شد.

عبدي كه با خنده از كنار اغلب سؤالات خبرنگاران مي‌گذشت، در پاسخ به اينكه آيا دادگاه، رسيدگي به پرونده‌اش را آغاز كرده يا خير؟ گفت: امروز به سؤالات مطرح‌شده در دادگاه پاسخ دادم.

وي با تكرار جمله‌ي گذشته‌اش دوباره عنوان كرد كه اگر بخواهد چيزي بگويد، گفته‌هايش را در قالب نامه منتشر خواهد كرد.

عبدي در پاسخ به اينكه شنيده مي‌شود وي با مراجعه به يكي از مسؤولان دادگاه تجديدنظر استان تهران به دليل روند مناسب رسيدگي به پرونده‌اش تشكر كرده است، اين موضوع را تكذيب كرد و گفت: آنها وظيفه‌ي خود را انجام مي‌دهند. در عين‌حالي كه من هم اعتراضي نسبت به روند رسيدگي به پرونده‌ام در اين مرجع -تجديدنظر- ندارم.

عبدي كه پيش از اين به دنبال رسيدگي به اين بخش از پرونده‌ي نظرسنجي در شعبه‌ي 1410 سابق دادگاه عمومي تهران به 5 سال حبس محكوم شده بود و هم‌اكنون نيز پرونده‌اش به دليل اعتراض او به همين رأي در دادگاه تجديدنظر در حال رسيدگي است، در پاسخ به اين كه آيا احتمال مي‌دهد كه اين حكم در مرجع تجديدنظر شكسته شود، اظهار داشت: درباره‌ي اينكه حكم چه مي‌شود بايد پس از صدور آن صحبت كرد.

به گزارش ايسنا عبدي در پاسخ به سؤالي درباره‌ي اينكه آيا هنوز هم هفته‌اي يك روز به مرخصي مي‌آيد يا خير؟ خاطرنشان كرد: مرا 6 روز در هفته به زندان مي‌برند، نه اينكه يك روز در هفته به مرخصي بيايم.

از عبدي سؤال شد كه آيا نمي‌خواهد براي آزادي‌اش پيشنهاد وثيقه بدهد؟
وي پاسخ داد كه درباره‌ي اين بخش از پرونده‌اش وثيقه، موضوعيت ندارد زيرا هنوز حكمي صادر نشده و هم‌اكنون نيز براي محكوميتش در بخش ديگر پرونده نظرسنجي در زندان است.

عبدي كه هم‌اكنون در مرخصي به سر مي‌برد، در پاسخ به سؤال مجدد خبرنگاران كه آيا احتمال مي‌دهد در اين دادگاه نيز محكوم شود؟ گفت: وقتش كه برسد در اين باره فكر مي‌كنم اما در دادگاه تجديدنظر مشكلي نيست.

در اين هنگام عبدي نيز به دنبال وكيل مدافعش وارد دفتر طباطبايي، سرپرست دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران شد و پس از حدود 35 دقيقه از دفتر طباطبايي خارج شد و به خبرنگاران گفت: اين دادگاه از نظر من تمام شده است زيرا به سؤالات پاسخ دادم؛ مگر اينكه سؤال تازه‌اي باقي مانده باشد.

در عين‌حال وكيل مدافع عبدي به خبرنگاران گفت كه جلسه‌ي آتي، جلسه‌ي پاياني خواهد بود زيرا لايحه‌ي دفاعيه‌ي ارائه‌شده نيز براي خود عبدي بوده و او (نيك‌بخت) هنوز لايحه‌اي به دادگاه ارائه نداده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صبح امروز از حضور خبرنگاران در راهروهاي دادگاه تجديدنظر و روبروي درب دادگاه مخالفت شد كه طباطبايي سرپرست دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره‌ي علت اين ممنوعيت گفت: «پرونده‌ي عبدي براي ما يك پرونده‌ي معمولي است و با ديگر پرونده‌ها فرقي نمي‌كند. ما با سياست، كاري نداريم و نمي‌خواهيم بي‌جهت بزرگ‌نمايي شود.»

پس از اين گفت‌وگو وي اجازه داد كه خبرنگاران در راهروي مقابل شعبه‌ي 9 كه دادگاه عبدي در آن تشكيل مي‌شد در انتظار اتمام دادگاه عبدي بمانند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10915

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدي پس از خروج از دادگاه: در دادگاه تجديدنظر مشكلي نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016