سه شنبه 3 شهريور 1383

رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به امامان جماعت مساجد: در انتخابات آينده نقش خود را مانند انتخابات مجلس هفتم ايفا كنيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به ائمه جماعات مساجد گفت: «شما در انتخابات آينده نقش حساس خود را در پشتيباني از انقلاب ايفا كنيد، آنچنان كه در انتخابات مجلس هفتم اين نقش را ايفا كرديد.»

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر غلامعلي حدادعادل صبح امروز با حضور در همايش هفته جهاني تكريم مساجد با بيان اين مطلب اظهار داشت: «مسجد از اسلام و مسلماني جدا نيست و نماد ديني مسلمانان و علامت اجتماعي اسلام است. مسجد نشانه حضور خدا در زمين است.»
وي افزود: «با آنكه همه چيز از آن خداست، خداوند درباره مساجد به صورت خاص مي‌فرمايد «ان المساجد لله». مسجد مظهر زندگي معنوي و اجتماعي اسلام است.»
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در طول تاريخ، اسلام و مسجد با يكديگر همزاد بوده‌اند و طول عمر مسجد در تاريخ اسلام با طول عمر اسلام برابر است، افزود: «امروز گستره‌ مسجد در جغرافياي جهاني برابر قلمرو جهان اسلام است. مسجد مركز انواع فعاليت‌هايي است كه زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان را تشكيل مي‌دهد. شناخت اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامي بدون شناخت مسجد ممكن نيست. با نگاه به آيينه‌ مسجد مي‌توان اسلام را با تمام وجود مشاهده كرد. ظاهر و معماري مسجد و هنر به كار رفته در مساجد اسلامي حكايت از ابعاد فرهنگ اسلامي دارد.»
وي با بيان اينكه مجلس با كليسا قابل مقايسه نيست، توضيح داد: «تفاوت مسجد با كليسا ناشي از تفاوت معناي دين در اسلام و مسيحيت امروزي است. در اروپا، آمريكا و دنياي غرب دين را امري فردي و حوزه‌ دين را عمدتا اخلاق مي‌دانند. در غرب براي دين نقش اجتماعي - سياسي قائل نيستند و در آنجا تفكر جدايي دين از سياست حاكم است. در نتيجه، كليسا حق دخالت در سياست ندارد. رهبري كليسا با پاپ است اما اگر در پارلمان ايتاليا قانوني خلاف مسيحيت تصويب شود پاپ قدرت اعتراض به اين قانون را ندارد.»
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به اشغال عراق با هدف تامين انرژي و نفت و توهين و تعرض به مقدسات اسلامي اشاره كرد و تمام اين اقدامات را ناشي از جدايي دين از سياست عنوان دانست.
وي با تاكيد بر اينكه كليسا در جامعه‌ غرب منزوي است، يادآور شد: «ما به اسلامي تعلق داريم كه پيامبر آن نخستين سنگ بناي حكومت اسلامي را با احداث مسجد آغاز كرد. اين اسلام در طول تاريخ با مساجد زنده بوده و ادامه‌ حيات داده است.»
حدادعادل با اشاره به شروع انقلاب اسلامي از درون مساجد، گفت: «مردم متدين ايران از امام راحل (ره) اطاعت كردند و به صحنه آمدند و مبارزه كردند. مساجد پشتيبان مردم و ستاد عملياتي آنها در جريان انقلاب بوده‌اند.»
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه پديد آمدن انقلاب به بركت نقش سياسي - اجتماعي مساجد است، تصريح كرد: «باقي ماندن انقلاب نيز در گرو تقويت اين نقش است.»
وي ادامه داد: «كساني كه دم از حاكميت مي‌زنند اما مساجد را فراموش مي‌كنند، در اشتباه هستند. طبيعي‌ترين نوع اداره‌ جامعه، حضور مردم در مساجد است. مساجد در انتخابات، رسيدگي به محرومان، پشتيباني از جبهه و جنگ، هدايت و حمايت از خانم‌ها و خانواده‌ها و ده‌ها فعاليت ديگر فعالند.»
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه موظفيم موانع را از سر راه گسترش مساجد برداريم، تاكيد كرد: «حكومت، دولت، مجلس، قوه‌ قضاييه اين وظيفه را دارند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اينكه در حوزه‌ها براي تقويت امام جماعت بايد برنامه‌ريزي خاصي صورت گيرد، خاطرنشان كرد: «ائمه جماعات نبايد مسيري را كه روحانيون ديگر در پيش مي‌گيرند طي كنند. برنامه‌هاي ائمه جماعات بايد از ديگر روحانيون متفاوت باشد.»
حدادعادل ادامه داد: «تحول نگرش به مساجد مسلتزم آن است كه در قوانين بودجه‌بندي و سازماندهي دستگاه‌ها نسبت به مساجد تجديدنظر شود.»
وي اظهار داشت: «دشمنان از مساجد مي‌ترسند. شما به مساجد استحكام ببخشيد كه استحكام بخشيدن به اين پايگاه، تقويت اسلام است.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11213

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به امامان جماعت مساجد: در انتخابات آينده نقش خود را مانند انتخابات مجلس هفتم ايفا كنيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016