جمعه 13 شهريور 1383

نامه سرگشاده آمنه رضایی، همسر دانشجوي زنداني، «بنیاد شهمرادی» دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان

جناب آقای هاشمی شاهرودی؛
ریاست محترم قوه قضاییه
دوره اول ریاست خود را در حالی به پایان رساندید که ویرانه های قضایی که در ابتدای مسئولیت به آن اشاره فرمودید آبادی چندانی بخود ندید .دوره ای که در آن بسیاری از پرونده های سیاسی مفتوحه وبدون فرجام یا مسکوت ماند پرونده هایی ملی ، از قتلهای زنجیره ای گرفته تا توقیف مطبوعات وفعالین دانشجویی و.....که حضرتعالی بهتر از هر کسی به آن واقفید .یکی از این پرونده ها که جفای زیادی به آن شده پرونده فعالین دانشجویی است . پرونده هایی که با پروزه تواب سازی وفشار برای خارج کردن دانشجویان از عرصه سیاسی واز پای در آوردن این جنبش، سخترین فشارها توسط قضات ارشد و مورد اعتماد و تشویق شما بر پیکر جنبش دانشجویی وارد کرد وبهترین فرزندان این کشور را در تمام نقاط کشور به بهانه های مختلف از دانشگاه راهی زندان کرد تا به دنیا ثابت کنند دانشگاه های جمهوری اسلامی خود زندانی وسیع است .

در طول این چند سال بعضی از قضات با گرایش سیاسی کاملا محرز وتحت تاثیر جریانات خارج از دستگاه قضایی با دادن محکومیتهای سنگین وفشار به دانشگاهها جهت تعلیق دانشجویان اقتدار خود را به نمایش گذاشتند . که این گامهای اولیه اصلاحات جهت آباد کردن ویرانه قوه قضاییه نه تنها در تهران بلکه در شهرهای دیگر هم به اجرا درآمد .

جناب آقای شاهرودی:
یکی از آن پرونده ها مربوط به همسرم، بنیاد شهمرادی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان، است که از سال 80در پی سخنرانی در شهر تویسرکان در ایام انتخابات ریاست جمهوری وبهم خوردن جلسه توسط گروه فشار نه چندان نا آشنای منطقه با حمایت رئیس دادگستری وبه قضاوت رئیس دادگستری تویسرکان که از قضا شاکی وقاضی پرونده هم بود به یک سال حبس تعزیری و6 ماه تعلیق به مدت سه سال و100000تومان جریمه نقدی محکوم شد وقاضی برای حفظ بی طرفی ضاربان را مورد رافت اسلامی قرار داد وفقط به 30000تومان جریمه نقدی محکوم شدند که مبلغ فوق نیز از کیسه بعضی نهادها پرداخت شد .
اما شهمرادی از یک سال حبس 5ماه را در زندان بسر برد ودو ترم از درس ودانشگاه عقب ماند ودر پی یک عفو عمومی در سال 81 آزاد شد .
اما فشار دادگستری همدان به همین جا ختم نشد وپس از گذشت 27 ماه دوباره در پی دادن احکام سنگین برای فعالین دانشجویی دانشگاههای بوعلی سینای همدان این پرونده نیز به بهانه اشتباه در حکم 6ماه تعلیق نبش قبر شد ودر یک ضرب الاجل 20 روزه وبا بی اعتنایی به رای منفی دادگاه تجدید نظر استان به دیوان عالی کشور ارجاع ودر آنجا با سفارشات کلی نقض حکم تعلیق تایید وشهمرادی در ساعت 7 صبح در تاریخ 6/3/83 در منزل بازداشت و به تویسرکان منتقل شد .
با سفر مقام رهبری به استان همدان رئیس دادگستری همدان در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که تمامی دانشجویان محکوم به حبس تعزیری استان از طرف رهبری مورد بخشش قرار گرفتند اما پس از پایان سفر رهبری چون ازنظر رئیس دادگستری همدان شهمرادی تغییر نکرده و نسبت به عملکرد خود اظهار ندامت کرده از لیست دانشجویان خارج و روانه زندان شد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای شاهرودی !
با اوصافی که ذکر شد آیا عملکرد وبرخورد دوگانه مسئولین قضایی این ذهنیت را در مردم بوجود نمی آورد که مسئولین دست به عوامفریبی زده اند ؟ قضاوت مغرضانه وکاملا سیاسی مسئولین قضایی دادگستری همدان با پرونده های سیاسی از پرونده دکتر اقاجری گرفته تا حکمهای سنگین برای فعالین سیاسی ودانشجویی این استان تا چه حد میتواند در آباد کردن ویرانه ای که تحویل گرفته اید مفید باشد؟ .
آیا وقت آن نرسیده بجای تصفیه حساب با بهترین فرزندان این مرز وبوم که دغدغه ای جزء اعتلاء و سرافرازی ایران واسلام ندارند با کسانی تصفیه حساب کنید که دیوار بی اعتمادی بین ملت واین دستگاه را روز به روز بلندتر وسترگتر میکنند و منافع ملت و کشور را هزینه جاه طلبی ومقاصد سیاسی خود وپشتیبانان تئوریک خود می نمایند؟
اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی خودی یاغیر خودی با هر درجه ای که برای من قائلید طی چند سال تحصیل در این شهر غریب بدترین رفتارها را از جانب مقامات قضایی ومافیای قدرت پشتیبان آنها متحمل شده ام، در این راستا ضمن اعتراض به تضییع حقوق مسلم همسرم خواهان رسیدگی به پرونده وآزادی ایشان هستم .

آمنه رضایی

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11587

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده آمنه رضایی، همسر دانشجوي زنداني، «بنیاد شهمرادی» دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016