شنبه 14 شهريور 1383

تروريزم اسلامى عليه انسانيت و قوانين سکولار، کاظم نيکخواه

دو خبرنگار فرانسوى بنامهاى "کريستين شنو" و "ژرژ مالبرونو" از روز ٢٨ اوت توسط گروهى بنام "ارتش اسلامى عراق" به گروگان گرفته شده اند و تهديد مرگى فجيع بر فراز سر آنها قرار دارد. تروريستهاى گروگانگير در قبال آزادى اين خبرنگاران يک شرط مهم را مطرح کرده اند و آن اينکه دولت فرانسه بايد قانون منع حجاب کودکان در مدارس را لغو کند. بخش اعظم مردم فرانسه از اين قانون دفاع ميکنند و ميخواهند که مدارس از مظاهر و تبليغات مذهبى پاک شود. دولت فرانسه اعلام کرده است که اين قانون را تغيير نخواهد داد. اعتراضات به گروگانگيرى خبرنگاران در بسيارى کشورها به جريان افتاده است. التهاب گسترده اى در اين زمينه کشور فرانسه را فرا گرفته است. در بسيارى کشورها عليه اسلاميون اعلام تظاهرات شده است.

تروريستهاى اسلامى درهمين چند روزه به جناياتى تکان دهنده و باور نکردنى دست زده اند. اما تحميل قوانين اسلامى به ضرب گروگانگيرى و تروريزم، شکل تازه و خطرناکترى در عرض اندام اسلام سياسى است. ميخواهند به ضرب تروريزم قوانين و سنتهاى اسلامى را به مردم جهان تحميل کنند. جوامع را از تمدن عقب بکشند و سنتها و قوانين متحجر ضد فرهنگ، ضد زندگى و ضد انسانيت را به مردم جهان مسلط کنند. اين هشدارى به همه مردم آزادى طلب جهان است.

اينکه امروز شمشير عصر جاهليت با بى رحمى تمام عليه مردم جهان به حرکت در آمده آشکارا از جهل و عقب ماندگى کسى ناشى نميشود. مذهب و قوانين پوسيده مذهبى جايى جز زباله دان تاريخ ندارد. بشريت مدتهاست از نظر علمى، اجتماعى و فکرى دوره جهل و خرافه و مذهب را پشت سر گذاشته است. اما نيروهاى مذهبى در آغاز قرن بيست و يکم هنوز بعنوان بزرگترين تهديد عليه بشريت عمل ميکنند.

در واقع راز بقاى اين فسيلهاى ضد انسانى تاريخ را مصالح و منافق همين دولتها و قدرتها و طبقه حاکم سرمايه دار توضيح ميدهد. اينان محصولات دست ساز آزمايشگاههاى طبقه سرمايه دار و حکومتهايش بويژه در غرب هستند. اسلام سياسى در اشکال گوناگون آن را همين قدرتها براى مقابله با آزاديخواهى و راديکاليسم و کمونيسم طى سالها شکل داده و پرورش داده اند. امکانات مالى، نظامى، تبليغى و تکنيکى بى پايانى را به احياى اين جريانات در گوشه و کنار جهان اختصاص داده اند و هرچه در توان داشته اند براى "لانسه کردن" آنها بکار گرفته اند. از سوى ديگر با سرکوب خشن و بيرحمانه نيروهاى چپ و سکولار و ضد مذهبى توسط ديکتاترويهاى سرمايه دارى، ميدان براى يکه تازى اين جانوران در سطح جوامع مختلف آماده شده است. ميتوان به تاثير جنبه هاى ديگر عملکرد اجتماعى و اقتصادى حاکميت سرمايه دارى در ايجاد فضاى رشد مذهب بطور کلى و اسلام سياسى بطور مشخص اشاره کرد. در يک کلام تروريزم اسلامى شکلى از ابراز وجود اسلام سياسى است. و آبشخور اصلى اسلام سياسى خود قدرتها و دولتهاى بورژوايى و غربى هستند. بى ترديد روزى که اينان دستشان را از پشت اسلام سياسى بردارند، تا انزوا و متلاشى شدن آن فاصله چندانى نخواهد بود.

اکنون اسلام سياسى به دلايل قابل فهمى با خالقين خويش به نزاع کشيده شده است. مردم جهان شاهدند که هر دو سوى اين نزاع مصالحى عليه زندگى آنها را دنبال ميکنند. اين زندگى مردم است که دارد در ميدان اين جنگ و نزاع مچاله و نابود ميشود. اما اگر سرنوشت اين جدال به خود طرفين موجود اين نزاع واگذار شود آينده روشنى را به هيچ وجه نبايد انتظار داشت. سازش و مماشات در يک نقطه تعادل جديد تنها آينده اى است که ميتوان انتظار کشيد. عراق نمونه روشنى از اين واقعيت است که دولت آمريکا و هم پيمانانش در حال مماشات و سازش با جريانات و نيروهاى فوق ارتجاعى براى تحميل دولتى قومى و مذهبى بر اين جامعه هستند.

گروگانگيرى خبرنگاران بى دفاع براى تغيير يک قانون سکولار در فرانسه يک هشدار جدى به همه انسانهاى چپ و سکولار و آزادى طلب است. اگر اينان موفق شوند گوشه اى از قوانين ارتجاعى اسلامى را با قلدرى و تروريسم بر مردم جهان تحميل کنند، راه دخالت وسيع تر تروريسم اسلامى در زندگى مردم باز ميشود. عقب نشينى در برابر مدافعان مرگ و ترور اسلامى براى بشريت مهلک است. صف انسانيت متمدن بايد متحد و يکپارچه به ميدان آيد. جنبش ضد مذهب و ارتجاع را بايد هرچه فعالتر به ميدان کشيد. دولتهاى و قدرتهاى غربى با مماشات و سازش و سياست تقويت مذهب خوب در برابر مذهب بد، اسلام اهلى در برابر اسلام وحشى، زمينه را براى بقاى مرگبار مذهب مهياتر ميکنند. اين صف مردم سکولار و ضد مذهب است که بايد با قاطعيت پا به ميدان بگذارد. نفرت و انزجار از حاميان اسلام سياسى کافى نيست. بايد پا به ميدان گذارد. بايد جنبش مذهب زدايى را در تمامى ابعاد آن به ميدان کشيد. بايد دولتها و قدرتهاى بورژوايى را زير فشار تظاهراتهاى ميليونى قرار داد که دست از حمايت آشکار و پنهان از ارتجاع مذهبى بردارند. يک تعرض سياسى مردمى براى نجات بشريت از چنگال حاميان جهل و خرافه و عقب ماندگى، فورى و ضرورى است. اکثريت مردم جهان بى ترديد خودرا به اين صف متعلق ميدانند. اين صف راديکال و چپ و سکولار را بايد شکل داد، هدايت کرد، و دست به يک تعرض سياسى فعال زد. اين تنها راه نجات جامعه مدرن بشرى از تعرض جانوران وحشى عهد عتيقى است. از هم اکنون بايد تظاهراتهاى مردمى عليه حجاب کودکان و عليه تروريسم اسلامى را در همه جا به جريان انداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و بالاخره اينکه در ايران يک انقلاب عليه حکومت توحش اسلامى در حال نضج و گسترش است. سرنگونى اين حکومت با انقلابى که آشکارا خصلتى چپ و ضد مذهبى دارد، کل اسلام سياسى و بازوى تروريستى آنرا از يک پايگاه اصلى اقتصادى، نظامى، روانى، و فرهنگى محروم ميکند. روزى که مردم ايران با انقلاب خويش جمهورى اسلامى را به زير کشند و برپايى جامعه اى سکولار، باز و مدرن و برابر و شاد را اعلام کنند، بى ترديد تمامى کانونهاى اسلامى و تروريستى در گوشه و کنار جهان ترکى عميق و مرگ آور برخواهند داشت و راه افول و تجزيه و از هم پاشيدگى را در پيش خواهند گرفت. همه مردم شريف جهان در پيروزى اين انقلاب و رهايى مردم ايران از چنگال قوانين و حاکميت اسلامى ذينفعند و بايد به اين پيروزى يارى رسانند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11629

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تروريزم اسلامى عليه انسانيت و قوانين سکولار، کاظم نيکخواه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016