جمعه 20 شهريور 1383

جنتي در نماز جمعه: مقام رهبري با قاطعيت بر موضع ايران در قبال آژانس هسته‌‏اي ايستاده‌‏اند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دبير شوراي نگهبان ، گفت : ما جز اين كه به قرآن پناه ببريم ، هيچ راه ديگري براي اصلاح نداريم.
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" آيت‌‏الله احمد جنتي در خطبه‌‏هاي اول نماز جمعه تهران ، گفت : محور دعوت پيامبر بر سه محور معنويت ، اخلاق و عقلانيت استوار بود و هيچ كس جز خود او باور نمي‌‏كرد چنين موفقيتي در ظرف 23 سال نصيبش شود ، ولي اين تحول در يك مدت كوتاهي ايجاد شد.
وي تصريح كرد : ما به عنوان يك مسلمان و كسي كه صبح و شام پيامبر را به رسالت ياد مي‌‏كنيم ، به او درود مي‌‏فرستيم ؛‌‏اگر بخواهيم در جامعه خودمان و يا جوامع ديگر اصلاحي انجام دهيم و نقطه شروع آن لااله الا الله و با محوريت اخلاق ، عقلانيت و معنويت مي‌‏باشد .
جنتي افزود : امام براساس همين محور حركت كرد ، ايشان يك مصلح بود ، مصلحي كه تنها هدفش ؛ اصلاح مفاسد اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي نبود ، بلكه ايشان مي‌‏خواست از توحيد شروع كند و گرايش‌‏ به غير خدا و شرك را از دلها زدايد و امام بر محور اسلام و قرآن حركت نمود و اين موفقيت در يك زمان كوتاه نصيب ايشان شد.
دبير شوراي نگهبان خاطر نشان كرد : اگر كساني با اخلاص ، مقاومت ، عقل و تدبير به ميدان بيايند و قرآن را چراغ راه خود قرار دهند ، مي‌‏توانند در يك ظرفيت زماني و مكاني به موفقيت برسند.
وي در پيان خطبه اول اين هفته نماز جمعه تهران تاكيد كرد : ما هيچ راهي براي اصلاح نداريم ، جز اينكه به قرآن پناه ببريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب نماز جمعه تهران ، تاكيد كرد : ملت ايران تصميم خود را گرفته‌‏ و امكان ندارد كه از حق برخورداري از دانش هسته‌‏اي صرف نظر كنند .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، احمد جنتي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اين كه مقام رهبري نيز با قاطعيت در اين موضع ايستاده‌‏اند ، گفت : اگر در زمان ساسانيان مي گفتند علم بايد محدود شود ، الان همان سياست حاكم است و به ما مي‌‏گويند كه شما حق نداريد دانش هسته‌‏اي داشته باشيد.
وي با اشاره به بهانه‌‏گيري‌‏هاي غرب در اين مورد ، گفت : آنها بهانه‌‏هاي خود را به قدري تكرار مي‌‏كنند تا عده‌‏اي آن را باور كنند ، اما ما مي‌‏گوييم ؛ بياييد امكانات ما را ببينيد و نظارت داشته باشيد.
جنتي در ادامه با انتقاد از طرح منع حضور دختران با حجاب در مدارس فرانسه ، گفت : شيرين‌‏كاري فرانسوي‌‏ها واقعاً عجيب و قريب است ، اين هم دموكراسي دوم غربي‌‏هاست .
وي افزود : آنها روسري دختران مسلماني كه مي‌‏خواهند درسي بخوانند را نمي‌‏توانند ببينند ، مي گويند:" يا درس بخوان سرلخت يا سرت را بپوشان و بي سواد بمان" . آنها را [دختران محجبه]سر اين دوراهي نگه داشته‌‏اند و حيا هم نمي‌‏كنند .
خطيب نماز جمعه تهران ، تصريح كرد : آيا اين سلب آزادي هست يا نه ؟ آيا آنها بايد در پوشش خود آزاد باشند يا نه ؟ اگر آنها در پوشش خود آزاد نباشند ، آيا مي‌‏توانند در سياست آزاد باشند ؟
وي اين موارد را واقعيت حيات غرب دانست و گفت : كساني كه در داخل ، دم از دموكراسي مي‌‏زنند با ديدن اينها بايد پيشاني‌‏شان عرق كند .
جنتي عدالت اجتماعي را از ارزش‌‏هاي والاي اسلامي دانست و گفت : امام(ره)، رهبري و دلسوزان جامعه از عدالت اجتماعي دم مي‌‏زنند ، عدالت اجتماعي شامل همه چيز مي شود كه يكي هم سياست است و قانون اساسي آن را تضمين كرده است.
جنتي پيشنهاد داد كه در فرانسه مدارس خصوصي تأسيس شود و دختران محجبه در اين مدارس درس بخواند و به مدارس دولتي نروند.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت عراق ، گفت : آمريكا قدرت افسار گسيخته بي‌‏مهار و هارون زمان ماست و شيعيان عراق ، مردم دوران موسي‌‏ابن جعفر هستند ، دل ما براي هم مظلومين مي‌‏سوزد .
وي افزود : براي آمريكايي‌‏ها شرف ، حيا ، وجدان و انسانيت مطرح نيست و زماني كه اينها را به انسان‌‏ها مي‌‏دادند ، آمريكايي‌‏ها در صف نفت بودند .
جنتي وضع عراق را نامناسب توصيف كرد و گفت : تنها نكته‌‏اي كه اميد بخشيد حركت مرجع عالي قدر حضرت آيت‌‏الله سيستاني بود ، كه به داد نجف رسيد .
وي حركت آيت‌‏الله سيستاني را بسيار پرمعنا دانست و گفت : اين حركت از طرفي جايگاه مرجعيت را نشان داد كه شيعه همان شيعه گذشته است و از طرفي ديگر دشمن از اين حركت شكست رسوايي خورد .
خطيب نماز جمعه تهران ، حركت آيت‌‏الله سيستاني را عبرت‌‏آميز دانست و گفت : بايد در اين مسأله دقت و از آن بهره‌‏برداري شود .
جنتي همچنين در رابطه با ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادي ، گفت : مسوولان در سال پاسخگويي به اين سوال پاسخ دهند كه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي چه كرده‌‏اند ؟
وي افزود : مبارزه با مفاسد اقتصادي عقل ، تدبير ، درايت و هماهنگي مي‌‏خواهد و اين كار زير لواي ولايت ، شدني است .
پايان پيام

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11835

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتي در نماز جمعه: مقام رهبري با قاطعيت بر موضع ايران در قبال آژانس هسته‌‏اي ايستاده‌‏اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016