پنجشنبه 26 شهريور 1383

شيرين عبادی:حقوق بشر به بهانه های مختلف از جمله مذهب، منافع ملی، مبارزه با تروريسم و يا دستاويزهای ديگر نقض می شود، روزنامه ايران

گروه سياسی:« شيرين عبادی» برنده جايزه صلح نوبل روز سه شنبه در وين با تأکيد بر اهميت حفظ حقوق بشر در جهان گفت: نقض حقوق بشر در هيچ کشوری توجيه پذير نيست.
وی در يک نشست مطبوعاتی که در وين برگزار شده بود به ايرنا افزود: نقض حقوق بشر در يک کشور، توجيه کننده نقض حقوق بشر در کشوری ديگر نيست.
وی اشاره کرد: متأسفانه در اکثر کشورهای جهان حقوق بشر به بهانه های مختلف از جمله مذهب، منافع ملی، مبارزه با تروريسم و يا دستاويزهای ديگر نقض می شود.
وی که به دعوت وزارت امورخارجه اتريش و دانشگاه وين برای شرکت در يک همايش بين المللی به اين کشور دعوت شده است، گفت: کليه افرادی که به حقوق بشر معتقدند بايد به ميدان بروند و فعاليت کنند.
برنده جايزه صلح نوبل در اين نشست اظهار داشت: پيروزی در عرصه حقوق بشر شبيه به دو امدادی است که در آن هر دونده وظيفه دارد چوبی را هرچه سريعتر به نفر بعدی برساند و او نيز به نفر بعدی و به اين شکل است که اعضای يک تيم به اتفاق يکديگر برنده می شوند.
وی تأکيد کرد: حقوق بشر نيز همين گونه است، با هم تلاش می کنيم و پيروز می شويم و با هم می بازيم، يک نفر تنها برنده نيست، برنده ملتی است که تلاش کند.
وی در بخش ديگری از اين گفت وگوی مطبوعاتی در پاسخ به سؤال يک خبرنگار اتريشی درباره انتخابات مجلس هفتم، گفت: من نظر خود را قبلاً اعلام کرده ام و معتقدم که مردم بايد آزادانه بتوانند به هرکسی که می خواهند رأی دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برنده جايزه صلح نوبل افزود: در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحيت گسترده ای صورت گرفت، حتی ۸۵ تن از نمايندگان مجلس ششم رد صلاحيت شدند و اين اتفاق در مشارکت مردم اثر گذاشت.
وی افزود: اميدوارم در انتخابات رياست جمهوری، ديگر اين مسأله تکرار نشود و مردم از اولين حق طبيعی خود برخوردار شوند و به هر کس که مايل باشند، بدون هيچ محدوديتی رأی دهند.

Copyright: gooya.com 2016