يكشنبه 29 شهريور 1383

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: دفاع از سينماي ايران دفاع از هويت فرهنگي كشور است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
جمعي از سينماگران و دست‌‏اندركاران سينماي ايران با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ديدار و گفت و گو كردند.
به گزارش خبرگزاري كار ايران, ايلنا, به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي, اين نشست كه در محل دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد و محمدمهدي حيدريان معاون امور سينمايي و سمعي و بصري نيز حضور داشت.
احمد مسجدجامعي ضمن استماع گزارشي در خصوص برگزاري هشتمين جشن سينماي ايران و وقوع برخي رخدادهاي صورت گرفته در حاشيه آن بر ضرورت تعامل و گفت‌‏وگو در حوزه‌‏هاي مختلف فرهنگي و هنري تاكيد كرد.
مسجد جامعي با اشاره به ويژگي‌‏هاي ارزشمند سينماي ايران به عنوان پرچمدار فرهنگي ايران در عرصه‌‏هاي مختلف بين‌‏المللي بر تقويت و دفاع از آن تاكيد كرد و گفت: دفاع از سينماي ايران به معناي دفاع از هويت, فرهنگي و اخلاق ايراني است و به عنوان يك وظيفه براي همه دلسوزان نظامي تلقي مي‌‏شود.
احمد مسجدجامعي با اشاره به رخدادهاي به وجود آمده در حاشيه برگزاري جشن سينماي ايران و مسائل پس از آن تصريح كرد: سينماي ايران, يك سينماي اخلاق‌‏گرا است و داراي ويژگي‌‏هاي خاصي است كه آن را عرضه كردن دارد نبايد به وجود آمدن رخدادهايي از اين دست, چهره‌‏اي از سينما ترسيم كند كه با واقعيت‌‏هاي موجود تفاوت‌‏هاي بسيار و آشكاري دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اين ديدار به برخي ويژگي‌‏هاي فرهنگي و هنري سينماي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: چنانچه نقايصي نيز در اين حوزه بزرگ هنري به چشم خورد بايد با توجهي خاص و ظرافت لازم نسبت به پيگيري اشكالات به وجود آمده گام برداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به گفت‌‏وگوهاي سازنده مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و قوه قضائيه در اين باره اشاره كرد و افزود: برنامه‌‏ريزي لازم توسط معاونت امور سينمايي با همكاري خانه سينما در اين زمينه صورت گرفته اقدامات مقتضي نيز در دست انجام است.
وي در پايان تصريح كرد: براي تحقق تعامل لازم و تقويت اين رويه در خارج از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير دستگاه هاي اجرايي و قضايي, پيگيري‌‏ها و تلاشي مطلوب با حسن نيت مراجع ياد شده و در فضايي فرهنگي انجام مي‌‏شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12195

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: دفاع از سينماي ايران دفاع از هويت فرهنگي كشور است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016