دوشنبه 13 مهر 1383

سخنگوي دولت: اطلاعات "خانه عنكبوت" را در اختيار وزارت اطلاعات قرار دهيد، ايلنا

"آقاي ابطحي؛ از ابتداي تشكيل مجلس هفتم به دليل اختلاف تفكري كه بين خودشان و اكثريت مجلس مي‌‏بينند ، به دنبال استعفاء بودند"

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي دولت گفت : از كساني كه اطلاعاتي در خصوص "خانه عنكبوت" دارند ، انتظار داريم كه اين اطلاعات را صريح و روشن در اختيار وزارت اطلاعات قرار دهند ، چراكه اين وظيفه قانوني هم محسوب مي‌‏شود .

به گزارش خبرنگار "ايلنا"عبدالله رمضان‌‏زاده در ادامه كنفرانس خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص سرمقاله تحت عنوان "خانه عنكبوت" در يكي از روزنامه‌‏هاي عصر ، گفت : مسئول رسيدگي به اين كارها ، وزارت اطلاعات است و عدم قراردادن اطلاعاتي كه مربوط به امنيت ملي است ؛ در اختيار وزارت اطلاعات را خيانت تلقي مي‌‏كنيم .
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا وزير راه براي بيان ناگفته‌‏هاي خود تحت فشار قرار داشته ، تصريح كرد : بر اساس همان سياست عدم ايجاد چالش در كشور ، آقاي خرم فقط مسائلي را كه ضروري مي‌‏دانستند ، مطرح كردند ؛ نه همه مسائل را كه مي‌‏دانستند .
رمضان‌‏زاده در خصوص برخي اظهار نظرها كه عدم حضور رئيس جمهوري در جلسه استيضاح وزير راه را به معناي عدم حمايت از وزير راه ذكر كرده بودند ، تأكيد كرد : ما نمي‌‏دانيم بايد چه كار كنيم ، از طرفي حضور وزرا در جلسه را جوسازي مي‌‏گويند و از طرفي نماندن رئيس‌‏جمهوري به خاطر يك برنامه از پيش تعيين شده سفر به سه كشور خارجي را كه از اهميت بالايي براي سياست خارجي ما برخوردار است را ، به عنوان عدم حمايت مطرح مي‌‏كنند .
وي افزود : جناب آقاي رئيس جمهور ، حمايت صريح و علني خود را در ديدار با آقاي خرم و معاونين ايشان اعلام كرده بودند .
سخنگوي دولت در خصوص علت عدم ارائه ناگفته‌‏ها توسط وزير راه در جلسه استيضاح ، گفت : آن چه وظيفه داشتيم در جلسه ديروز مطرح كنيم ، دستاوردهاي دولت و بخشي راه بود كه امروز هم ادعا مي‌‏كنم كه دستاوردهاي سه ساله كار مناسب ‌‏آقاي خرم با همه دوران مشابه آن در تاريخ وزارت راه ، تاريخ قابل مقايسه است .
وي افزود : افسوس مي‌‏خوريم كه اين گفته‌‏ها ، مسموع واقع نشد و با تصميمي از پيش تعيين شده نسبت به سخنان ايشان قضاوت شد .
رمضان‌‏زاده در مورد پخش يك نوار صوتي از سخنان خرم در جلسه استيضاح كه مربوط به يك جلسه خصوصي بود ، گفت : من نمي‌‏دانم نوار چه بود و از كجا گرفته شده بود . محتواي آن از نظر دولت مسأله خاصي نداشت .
سخنگوي دولت ، افزود: كارشناسان در دولت در بسياري از مسائل اختلاف نظر دارند و پس از جمع نظرات ، اعلام مي‌‏شود .
وي افزود : دولت قصد بررسي اينكه نوار از كجا آمده است را ؛ ندارد چون اين اتفاق‌‏ها طبيعي است و دولت به اين مسائل عادت كرده است.
سخنگوي دولت ارائه بخشنامه‌‏اي از سوي دولت براي حمايت همه جانبه دستگاه‌‏هاي دولتي از وزير راه را كه روز گذشته توسط يكي از خبرگزاري‌‏ها منتشر شده بود را تكذيب كرد.
وي گفت : هر بخشنامه‌‏اي از طرف دولت بايد به امضاي معاون اول رئيس جمهور صادر شود و هم بخشنامه‌‏ها هم در شبكه دولت وجود دارد و همه دستگاه‌‏ها به آن دسترسي دارند.
رمضانزاده افزود : جناب آقاي عارف در اين زمينه هيچ بخشنامه‌‏اي را صادر نكرده‌‏اند و هر خبري در اين زمينه ، دروغ و مايه تشويش اذهان عمومي است.
وي افزود : متأسفيم كه يكي از نمايندگان مجلس هم به اطلاعات غلط متوسل شدند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رمضانزاده در خصوص استعفاي معاون پارلمان رئيس جمهوري ، گفت : آقاي ابطحي از ابتداي تشكيل مجلس هفتم به دليل اختلاف تفكري كه بين خودشان و اكثريت مجلس مي‌‏بينند و به خاطر اعتراضي كه به روند برگزاري انتخابات داشتند ، به دنبال استعفا بودند و استعفاي خود را با آقاي رئيس جمهوري در ميان گذاشتند.
وي افزود : ايشان بر اين مسأله بارها اصرار داشته‌‏اند ، اما از اينكه تا بدين لحظه رئيس جمهوري استعفاي ايشان را پذيرفته باشند ، اطلاعي ندارم.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12683

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: اطلاعات "خانه عنكبوت" را در اختيار وزارت اطلاعات قرار دهيد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016