چهارشنبه 15 مهر 1383

مهم‌ترين ديدار، كريم ارغنده‌پور، رويداد

از زماني كه نام مهندس ميرحسين موسوي به عنوان كانديداي مورد اجماع گروه‌هاي اصلاح‌طلب مطرح گرديد تاكنون رايزني‌هاي فشرده‌اي در سطح گروه‌ها با يكديگر و نيز از سوي افراد و گروه‌هاي ذي‌نفوذ با ايشان صورت گرفته است. اين رايزني‌ها واجد 2 رويداد مهم در سياست داخلي كشور بوده است. اول آنكه: مهندس موسوي در شرايط فعلي از معدود نام‌هايي است كه مي‌تواند تمهيدات اقتدارگرايان را براي تحقق‌پذيري و تداوم سناريوي انتخابات شوراها و مجلس متوقلف و بلااثر گرداند. نظرسنجي‌ها حاكي از آن هستند كه فاصله آراي مهندس موسوي با مهم‌ترين و شاخص‌ترين نامزدهاي جناح راست، اساسي و كاملاً غيرقابل رقابت است. از سوي ديگر مهندس موسوي، چهره‌اي نسيت كه بتوان با طرح مسائل واهي او را ردصلاحيت نمود. همانطور كه يكي از چهرهة‌اي محافظه‌كار نيز اذعان كرده بدو، مهندس موسوي نامزدي است كه 1پيشاپيش پيروزي او در انتخابات آشكار است.
دومين خصوصيت آن است كه حضور مهندس موسوي در عرصه انتخابات موجد بيشترين ميزان همگرايي در ميان اصلاح‌طلبان و نيز اساسي‌ترين ضربه به محافظه‌كاران خواهد بود.
از يك سو اصلاح‌طلبان مي‌توانند با سازمان‌دهي مجدد حول برنامه‌هاي مهندس موسوي، نقطه عزيمت ديگري را براي پيگيري اهداف اصلاحي خود تدارك ببينند و مردم را نيز نسبت به شرايط و فضاي جديد آشنا سازند و از سوي ديگر محافظه‌كاران نيز خواهند دانست كه امكان‌پذيري تحقق اهداف علي‌رغم همه عدم پايبندي‌ها به اصول رقابت، چندان سهل و ساده نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين همه تاكنون در حد رايزني‌ها با مهندس موسوي پيگيري شده است و اثرات انكارناپذيري نيز در عطف توجه عمومي به انتخابات رياست جمهوري به خود جلب كرده است ولي بدون ترديد نقطه ثقل و كانون اصلي اين رايزني‌ها به ديدار و گفت‌وگويي برخواهد گشت كه در روزهاي آينده از سوي 3 چهره برجسته، آقايان خاتمي، موسوي خوئيني‌ها و كروبي به عنوان نمايندگان جريان اصلاح‌طلبي با مهندس موسوي صورت خواهد گرفت. آشكار است كه در اين ديدار مهم‌ترين و اساسي‌ترين نكاتي كه بايد از سوي طرفين رد و بدل خواهد شد و طبيعي است كه به ميزان اهميت درخور خود، واجد بيشترين تأثير نيز بر روي تصميم مهندس موسوي درآمدن يا نيامدن باشد. بايد منتظر ماند و به اخبار آن گوش سپرد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12724

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهم‌ترين ديدار، كريم ارغنده‌پور، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016