پنجشنبه 16 مهر 1383

شكايت دادستان تهران از روزنامه كيهان، كيهان

در پي چاپ يادداشت روز كيهان تحت عنوان «خانه عنكبوت» دادسراي عمومي تهران اطلاعيه اي صادر كرد.
دراين اطلاعيه آمده است: درپي چاپ مطلبي تحت عنوان خانه عنكبوت در روزنامه كيهان كه در آن به شبكه هاي مختلف داخلي و خارجي با ذكر اسامي اختصاري و بعضاً كامل به نقل قول از تعدادي اعضاي فريب خورده اين شبكه ها اشاره شده است، صرفنظر از واكنش سايت ها و راديوهاي بيگانه و بعضاً گروه هاي داخلي و صرفنظر از صحت و سقم اين مطالب به لحاظ عدم رعايت تشريفات قانوني مديرمسئول روزنامه را قابل پيگرد كيفري دانسته و دادستان محترم تهران طي شكايتي مراتب را به دادسراي كاركنان دولت و رسانه ها ارسال تا با ارجاع به شعبه بازپرسي مدير مسئول روزنامه كيهان دراين رابطه احضار و منابع و مستندات اين يادداشت از مشاراليه مطالبه و مورد رسيدگي قضايي قرارگيرد.
اين اطلاعيه در ادامه مي افزايد: آقاي محمدرضا خاتمي دبيركل حزب «جبهه مشاركت» طي اظهاراتي كه در سايت غيرقانوني اين حزب انعكاس يافته سخناني توهين آميز بيان داشته كه صرفنظر از اينكه جرم محسوب مي شود به دور از شخصيت خانوادگي ايشان است.
دبيركل حزب «جبهه مشاركت» برخورد با سايت هاي غيرقانوني و مجرم را كه طي روزهاي اخير صورت گرفته است، غيرقانوني و غيراخلاقي خوانده است.
اين اطلاعيه در پاسخ به اظهارات مشاراليه آورده است: مرجع تشخيص قانوني يا غيرقانوني بودن تصميمات قواي سه گانه ونهادها و سازمان هاي دولتي جنابعالي يا حزب تحت مسئوليت شما نيست و قانونگذار اين وظيفه را به عهده مراجع قضائي، ذيصلاح قرار داده است.
اين اطلاعيه مي افزايد: آقاي محمدرضا خاتمي درعين حال از غيراخلاقي بودن تصميمات مذكور در خصوص برخورد با اينگونه سايت ها سخن گفته است. در پاسخ به اين ادعاي ايشان، نامبرده را به مطالعه اظهاراتش در مصاحبه با سايت غيرقانوني حزبشان دعوت مي نمائيم.البته چندنفر مطلع و آگاه به مسائل قانوني نيز در معيت ايشان مي بايستي باشند تا آنها داوري كنند كه آيا توهين هاي ايشان غيراخلاقي است يا برخورد با سايت هايي كه جز دروغ پردازي و تشويش افكار عمومي و انتشار مطالب عليه امنيت داخلي و... هنر ديگري ندارند.
همچنين در پاسخ به سخنان اخير آقاي مزروعي درخصوص اينكه همچنان ايشان و همسرشان موفق به ملاقات با حنيف مزروعي نشده اند آمده است:آقاي رجبعلي مزروعي خوب مي دانند كه همسر فرزندش به همراه مادر خود با آقاي حنيف مزروعي ملاقات داشته اند. جا داشت آقاي مزروعي از عروسش تقاضا كند تا از فرزندش سؤال كند چرا حاضر به ملاقات با او نيست.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: شايسته نيست كه آقاي مزروعي مسايل خانوادگي خود را ازطريق مطبوعات و سايت هاي مختلف به دادسراي تهران مرتبط نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است كه علاوه بر انجمن صنفي روزنامه نگاران، محمدرضا خاتمي دبيركل حزب مشاركت نيز با ارسال نامه اي به آيت الله شاهرودي خواستار محاكمه مديرمسئول كيهان شده است و سازمان مجاهدين انقلاب هم طي بيانيه اي كوشيده است صحت مفاد اين يادداشت را زير سؤال ببرد.
در همين حال، سايت هاي گويانيوز، امروز، پيك نت، رويداد و تعداد فراواني از سايت هاي وابسته به گروهها و جريانات ضدانقلاب مقيم آمريكا و اروپا نيز طي هفته گذشته، همه روزه با درج مقاله، نامه وارده، طنز، مصاحبه و... عصبانيت توأم با اضطراب خود را نسبت به يادداشت «خانه عنكبوت» بروز داده اند.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12821

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شكايت دادستان تهران از روزنامه كيهان، كيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016