جمعه 17 مهر 1383

مديرکل نظارت بر اماکن ناجا : با مجوز اداره اماکن ناجا،سرويس‌‏دهي خانم‌‏ها در کافي‌‏شاپ‌‏ها توسط کارکنان زن انجام مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

مديرکل نظارت بر اماکن ناجا، گفت: اداره اماکن نيروي انتظامي، آمادگي دارد، مجوز سرويس‌‏دهي خانم‌‏ها در کافي‌‏شاپ‌‏ها توسط کارکنان زن را صادر کند.

به گزارش خبرنگار ايلنا, سردار محمدعلي نجفي، مديرکل نظارت بر اماکن ناجا، با حضور در ششمين نمايشگاه بين‌‏المللي ناجا و در جمع خبرنگاران، گفت: پليس در خصوص افراد متقاضي مجوز واحدهاي صنفي و اماکن عمومي, سه موضوع صلاحيت فردي, انتظامي و ترافيکي را بررسي مي‌‏کند که هدف از اين سه محور، ايجاد امنيت اخلاقي است.
وي، در ادامه افزود: پس از صدور مجوز، وظيفه بعدي نيروي انتظامي، معطوف به حوزه کنترل و نظارت است که در دو بخش برخورد با تخلف صنفي و برخورد با جرايم، تقسيم مي‌‏شود.
سردار نجفي، در خصوص نظارت بر لباس‌‏فروشي‌‏ها و اتاق‌‏هاي پرو که بعضاً مسايل اخلاقي در آنها رعايت نمي‌‏شود، تصريح کرد: طي سال گذشته،40 هزار گزارش مردمي براي نظارت بر اماکن عمومي دريافت کرديم و با توجه به تحقيقات ماموران انتظامي، 11 واحد مختلف لباس فروشي در سطح شهر تهران و 8 واحد در شهرستان‌‏ها شناسايي شدند.
به گفته وي, با مجرمان دستگير شده در اين زمينه, برخوردهاي بسيار شديد انتظامي و قضايي صورت مي‌‏گيرد و اين برخوردها شديدتر نيز خواهد شد.
مديرکل نظارت بر اماکن عمومي ناجا، در ادامه افزود: از جمله جرايم رخ داده در حوزه اماکن عمومي و واحدهاي صنفي, فروش مشروبات الکلي, مواد مخدر, توزيع محصولات ضد اخلاقي و فروش محصولات قاچاق و سرقتي است.
سردار نجفي، با اشاره به اين که 83 درصد جرايم و تخلفات مربوط به مراکزي است که مجوز فعاليت ندارند، تصريح کرد: سازمان‌‏ها و مجموعه‌‏هاي داراي مجوز، تنها 17 درصد تخلفات را به خود اختصاص داده‌‏اند.
مديرکل نظارت بر اماکن ناجا، همچنين خاطرنشاکرد: 35 درصد از مراکز صنفي کل کشور، فاقد مجوز هستند که با هماهنگي وزارت بازرگاني، نسبت به برخورد با اين واحدها، اقدامات لازم صورت مي‌‏گيرد.
نجفي، در ادامه افزود: بيش از 400 هزار واحد صنفي در تهران مشغول به فعاليت هستند که براساس آخرين آمارها، حدود 100 هزار واحد فاقد مجوز هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، گفت: يکي از مظاهر علني فساد، استفاده از پوششي است که در جامعه اسلامي ايران عرف نيست و بسياري از مردم نسبت به اين نحوه پوشش حساسيت نشان داده و خواستار برخورد جدي نيروي انتظامي با آن هستند.
سردار نجفي، با اشاره به فعاليت 18 ميليون نفر در اماکن عمومي و واحدهاي صنفي، تصريح کرد: اين تعداد جمعيت حدود 3 ميليون و 200 هزار واحد فعال هستند که 2 ميليون آن جز واحدهاي صنفي و تابع قانون نظام صنفي هستند.

Copyright: gooya.com 2016