چهارشنبه 22 مهر 1383

رئيس قوه قضاييه دستور توقف اجراي حكم اعدام فاطمه حقيقت پژوه را صادر كرد

خبرگزاري كار ايران در اين خبر گزارش داد که اجراي حكم اعدام فاطمه حقيقت پژوه كه متهم به قتل همسر صيغه اش است با دستور رئيس قوه قضاييه متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، فاطمه حقيقت پژوه كه قرار بود ساعت 6 صبح امروز به پاي چوبه دار برود كه شب گذشته آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه با مطالعه پرونده اين زن توقف اجراي حكم اعدام را خواستار شد.
گفتني است پيش از اين دادگاه جنايي استان تهران حكم اعدام وي را صادر و در نهايت به تاييد دادگاه تجديد نظر و ديوان عالي كشور رسيده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايسنا نيز اين خبر را چنين منتشر ساخت: با دستور رييس قوه‌ي قضاييه؛ اجراي حكم اعدام زني كه همسر صيغه‌يي‌اش را كشته بود، متوقف شد.
اجراي حكم اعدام «فاطمه.ح» با دستور رييس قوه‌ي قضاييه متوقف شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «فاطمه.ح» در سال 81 به اتهام قتل همسر صيغه‌يي‌اش به اعدام محكوم شده بود و حدود 40 ماه در زندان به سر مي‌برد كه‌ دو هفته پيش حكم اعدام وي از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد و قرار بود كه صبح امروز قبل از طلوع آفتاب، اين حكم اجرا شود اما شب گذشته آيت‌الله هاشمي شاهرودي دستور توقف در اجراي اين حكم را صادر كرد.

رييس قوه قضاييه پس از نامه‌ي دختر فاطمه با عنوان «اميدم را نااميد نكنيد» كه از وي خواسته بود حكم اعدام مادرش را متوقف كند و پس از بررسي پرونده، دستور داد تا اجراي اين حكم متوقف شود.

اين زن پيش از اين مدعي شده بود كه شوهر صيغه‌يي‌اش قصد تعرض به دخترش را داشته و او براي دفاع از دخترش، همسر صيغه‌يي‌اش را با روسري خفه و جسد او را قطعه قطعه كرده است.

فاطمه در شعبه 1601 دادگاه جنايي سابق، به اعدام محكوم و اين حكم از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد اما با دستور رييس قوه‌ي قضاييه فعلا اين حكم اجرا نخواهد شد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13064

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس قوه قضاييه دستور توقف اجراي حكم اعدام فاطمه حقيقت پژوه را صادر كرد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016