شنبه 25 مهر 1383

حاشيه‌ اردوي دفتر تحكيم وحدت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
ــــــــــــــ اعتراض در اردو

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تعدادي از انجمن اسلامي دانشجويان علوم پزشكي دانشگاه رازي كرمانشاه در اعتراض به تعليق از تحصيل 7 نفر از دانشجويان اين دانشگاه و هم‌چنين حكم زندان براي دو عضو اين دانشگاه به مدت سه سال، ظهر روز جمعه از خوردن غذا اجتناب كردند و از اين اعتصاب غذا تعدادي از نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان حمايت كردند.

ـــــــــــــ تريبون آزاد

بعدازظهر ديروز تريبون آزادي در اردو برگزار شد و اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان انتقادات و پيشنهادات خود را مطرح كردند.
به گزارش خبرنگار ايسنا، تعدادي از اظهارنظرها درباره‌ي ضرورت گردش نخبگان و ايجاد زمينه‌اي براي حضور افراد جديدتر در شوراي مركزي اين اتحاديه بود. تعدادي از نمايندگان انجمن‌ها نيز خواستار تغييراتي در اساسنامه شدند كه در اين راستا دبير اسبق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه گفت: در جلسه‌اي كه فراكسيون در دانشگاه اميركبير برگزار كرده بود دو نفر از دوستان موظف شدند كه تغييراتي در اساسنامه ايجاد كنند كه به اين منظور تغييراتي در اساسنامه ايجاد شد و مي‌توانستيم در اين باره بحث و گفت و گو كنيم ولي با توجه به فضاي رخ داده در بعضي از دانشگاه‌ها مثل ياسوج، همدان، كرمانشاه و لرستان كه به نظر مي‌رسد تلاش براي بركناري دكتر «حبيبي» رييس دانشگاه علامه و نيز تلاش براي انحلال دفتر تحكيم وحدت است، فكر كرديم اكنون فضا مناسب نيست.

ــــــــــــ اعتراض به كميته‌ي انضباطي
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه ياسوج در اعتراض به صادره شدن حكم از سوي كميته‌ي انضباطي براي 127 نفر از دانشجويان اين دانشاه بيانيه‌اي صادر كرد. اعضاي اين انجمن در بيانيه‌ي خود مدعي شدند كه اين احكام در زمان تعطيلي دانشگاه و در فصل تابستان و طي دو روز صادر شده است. از اين بيانيه 24 انجمن اسلامي عضو اتحاديه كه در اردو شركت داشتند، حمايت كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ـــــــــــــ درخواست آزادي شهمرادي
هم‌چنين انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي همدان در اعتراض به تداوم زنداني بودن «شهمرادي» بيانيه‌اي صادر كردند. در اين بيانيه آمده است: ما دانشجويان اعتراض خود را به تداوم بازداشت عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي و بوعلي سيناي همدان اعلام داشته و خواستار پايان دادن به بازداشت وي هستيم. دراين بيانيه از شهمرادي به عنوان جانباز شيميايي ياد شده است. از اين بيانيه نيز تعدادي از نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان حمايت كردند.

ــــــــــــــ اطلاعيه درباره‌ي عضو شوراي مركزي
هم‌چنين اطلاعيه‌اي، در روز دوم اردو متشر شد كه در آن آمده بود «مجيد حاجي‌بابايي» ديگر نماينده‌ي «فراكسيون اقليت» در شوراي مركزي نيست. به گزارش ايسنا، اين اطلاعيه به امضاي نمايندگان چند انجمن اسلامي دانشجويان عضو اين فراكسيون رسيده است.

ـــــــــــــ انتخابات برگزار نشد
به گزارش ايسنا، علي‌رغم تلاش برخي از نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي براي برگزاري انتخابات شوراي مركزي در اردو، در نهايت اين پيشنهاد بي نتيجه ماند.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13175

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشيه‌ اردوي دفتر تحكيم وحدت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016