دوشنبه 27 مهر 1383

هاليبرتون تحريم‌‏هاي آمريکا بر ضد ايران را نقض کرده است ؛ تجهيزات هاليبرتون از طريق انگليس به ايران حمل مي‌‏شده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

ساندي‌‏تايمز ‏فاش کرد:‌‏ شرکت نفتي هاليبرتون به رياست "ديک چني"، معاون رئيس‌‏جمهور آمريکا، از شرکت‌‏هاي انگليسي براي دور زدن تحريم‌‏هاي آمريکا بر ضد ايران استفاده مي‌‏کرده است.

به گزارش سرويس ديپلماتيک ايلنا‌‏, اين روزنامه انگليسي با اشاره به اينکه شرکت هاليبرتون، تجهيزات حفاري نفت را از طريق شرکت‌‏هاي خود براي ايران فراهم مي‌‏کرده است، مي‌‏نويسد: صادرات اين تجهيزات در حالي انجام گرفت که دولت آمريکا از 9 سال پيش، آمريکايي‌‏ها را از هرگونه تجارت با ايران منع کرده است.
به گزارش ساندي‌‏تايمز، روابط تجاري اين شرکت با ايران، توسط پليس فدرال آمريکا ( اف‌‏بي‌‏آي ) و به دستور دستگاه قضايي آمريکا در دست بررسي است.
هاليبرتون معتقد است: اين قراردادها نقض قانون تحريم و تخلف نيست زيرا شرکت‌‏ها به‌‏طور مستقل عمل مي‌‏کرده‌‏اند و هيچ شهروند آمريکايي رأساً اقدام به چنين کاري نکرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ساندي‌‏تايمز با بيان اينکه هاليبرتون، تحريم‌‏هاي آمريکا بر ضد ايران را زير پا گذاشته است، مي‌‏افزايد: برخي از تجهيزاتي که هاليبرتون براي ايران فراهم مي‌‏کرد ساخت آمريکا بوده است.
در ادامه اين گزارش آمده است: تجهيزات صادر شده از طريق شرکت هاليبرتون، از آمريکا به انگليس وارد شده و سپس توسط کشتي به ايران حمل مي‌‏شده‌‏اند.

Copyright: gooya.com 2016